Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Til dere (trøls og Haugsand?) på bygg:

 

1. Hvordan er Stålkonstruksjoner GK? Viktig å være på forelesninger siden boka er en smule utdatert?

 

2. Hvordan er det å ta Trekonstruksjoner uten å ha tatt GK Stål? Vurderer å velge bort stål, men å velge bort tre er uaktuelt.

1. Forelesningene er ikke veldig gode. Jeg sov stort sett over dem, og klarte allikevel en A. Men det er viktig å gjøre øvingene nøye - særlig siden jeg er stud.ass.

 

2. Jeg har ikke hatt tre, men det har Haugsand. Uansett bør det være fullt overkommelig, men hvorfor i all verden skal du velge bort stål? ... :huh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og en ting til - søker du internt på NTNU, konkurrerer du bare med de andre som har søkt internt, ikke med alle andre i Samordna Opptak. De som søker internt konkurrerer da om å ta over studieplassene til de som eventuelt måtte hoppe av studiet - ila første året er det gjerne 10-20% frafall. Du kan velge å søke Samordna Opptak i tillegg, så har du jo flere muligheter til å komme inn.

 

Hei..

 

Jeg har nå søkt på IKT og ingeniørvitenskap...er det no mulighet for meg å bytte til indøk? hvilke fag må jeg da ta?

 

Gå inn på www.ntnu.no og sammenlign fagplanene det første året. 

Lenke til kommentar
Kan-noen-fortelle-litt-mer-utdypnde-om-denne-fadderordningen?

Må-jeg-skrive-meg-opp-på-en-liste-eller?Er-det-kun-de-som-studerer-det-samme-som-meg-som-kan-bli-faddern-min?

 

Vel, det er litt forskjellig etter hva du skal studere. Immatrikuleringen starter på Gløshaugen, slik var det i fjor. Om det er en annen plass så står det i papirene du har fått fra NTNU. Etter en del taler, oppvisninger, glane rundt på standene til de forskjellige studentklubber (som NTNUI, spillklubb, Samfundet, Drama etc.) blir Dragvollstudenter kjørt med buss til Dragvoll. Ved ankomst der går du ned til idrettshallen. Det går ikke ann å gå feil, bare følg strømmen. Det kommer til å være tusen folk der, minst. Inne i hallen må du finne en plakat som det står ditt studie på og skriv deg opp på en liste. Så blir dere fordelt på faddergrupper.

 

Det er vel ikke kun de som studerer det samme som deg som kan bli din fadder. Det kommer ann på hvor mange som har meldt seg. For noen år siden var det ganske lite hos historie, så historiestudentene ble fordelt på andre fakulteter. Men i prinsippet så er det slik at det er folk som studerer det samme som deg.

Lenke til kommentar
Jo takk, jeg har førstehånds erfaring med sosial angst selv. Men om du kommer gjennom den ene dagen, så er resten bare barnemat. Og det er ikke en hel dag engang, er snakk om to-tre timer.

 

bra eg ikkje er aleine om det da :p

ja, det veit eg.. var slik når eg byrja på vgs :p første veka = verste eg har vore gjennom i heile mitt liv, men hey, klarte meg fint gjennom det også ;)

Lenke til kommentar

Og flere er det! Er mange studenter somsliter psykisk, enten det er sosial angst eller en annen form for sykdom. Men man kan jo ikke se det slik som man ser at noen har et brannsår. Jeg bor i P, så er bare å komme opp i penthouse-gangen om det er noe. :) Tror egentlig at de som du skal bo sammen med kan svare på det meste. ;)

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...