Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kom inn på Musikkvitenskap, og det var det eneste valget mitt så jeg er vel glad for at jeg kom inn, hehe .. :p Noen andre som skal gå det her?

 

Til folk som vurderer Falkenborg, så bodde jeg der ca. 3 måneder i fjor og syntes det var en heilt grei plass å bo for prisen. Det er vel ikke det mest sentrale, men hvis ikke du er allergisk mot å gå litt så er det en fin plass å bo. Elkjøp og KBS Kjøpesenter (med Postkontor, frisør osv. osv.) er en 50m unna så det er jo veldig positivt. Bussrutene er så-som-så, jeg veit ikke heilt hva jeg skal måle dem mot da jeg sykla/gikk mest egentlig.

 

I år så fiksa jeg meg hybel tidlig allerede tidlig juni oppi Moholt .. :) Tror det var lurt å ordne seg ut tidlig for jeg har hørt at folk blir helt desperate etter plass å bo etter den 20. juli .. Så gleder meg veldig til å flytte inn om en tre ukers tid! Fadderuka blir sikkert utrolig bra, og gleder meg til å bli student igjen.

 

Noen som vet forresten om bussrutene fortsatt tilbyr et slikt semesterkort til buss for 1300,-? Det har jeg hvertfall hørt.

Lenke til kommentar
Noen som vet forresten om bussrutene fortsatt tilbyr et slikt semesterkort til buss for 1300,-? Det har jeg hvertfall hørt.

De har det, men det koster 1550,-.

 

Når vi er inne på bussruter, er det noen som vet hva de rutene med grå bakgrunn (bak tallet) på rutelistene er for noe? Rutetidene er generelt vanskelige å skjønne med det mongosystemet til Team Trafikk, men de "grå" rutene skjønner jeg ingenting av.

Lenke til kommentar
Noen som vet forresten om bussrutene fortsatt tilbyr et slikt semesterkort til buss for 1300,-? Det har jeg hvertfall hørt.

De har det, men det koster 1550,-.

 

Når vi er inne på bussruter, er det noen som vet hva de rutene med grå bakgrunn (bak tallet) på rutelistene er for noe? Rutetidene er generelt vanskelige å skjønne med det mongosystemet til Team Trafikk, men de "grå" rutene skjønner jeg ingenting av.

 

De betyr faktisk noe, tro det eller ei! :p På de grå avgangene er det lav innstegsterskel slik at folk med rullestol og rullatorer og slikt kommer seg lettere på bussen :)

Lenke til kommentar
Noen som vet forresten om bussrutene fortsatt tilbyr et slikt semesterkort til buss for 1300,-? Det har jeg hvertfall hørt.

De har det, men det koster 1550,-.

 

Når vi er inne på bussruter, er det noen som vet hva de rutene med grå bakgrunn (bak tallet) på rutelistene er for noe? Rutetidene er generelt vanskelige å skjønne med det mongosystemet til Team Trafikk, men de "grå" rutene skjønner jeg ingenting av.

 

De betyr faktisk noe, tro det eller ei! :p På de grå avgangene er det lav innstegsterskel slik at folk med rullestol og rullatorer og slikt kommer seg lettere på bussen :)

 

Tenk å bruke fargeprint på sånt. Kunne heller ha skrevet i en liten notis nederst at avganger med lav innstegsterskel går hver hele time eller noe. Team-Trafikk er kanskje punktlig, men syns de skal utvikle seg litt. På alle områder :)

Lenke til kommentar
Er det noen som helst kjangse for å komme inn på datateknikk for meg som er nr.1 på ventelista?

 

Og, hvordan gjør jeg det - kan jeg både si ja til fysikk og stå på venteliste?

 

Ja - du har en sjanse for å komme inn. Det er sant nok at de ikke etterfyller så mye - men det må vel være sannsynlig at de tar inn èn til.

Lenke til kommentar
Er det noen som helst kjangse for å komme inn på datateknikk for meg som er nr.1 på ventelista?

 

Og, hvordan gjør jeg det - kan jeg både si ja til fysikk og stå på venteliste?

 

Ja - du har en sjanse for å komme inn. Det er sant nok at de ikke etterfyller så mye - men det må vel være sannsynlig at de tar inn èn til.

Nei, det er usannsynlig at han kommer inn. Det forekommer sjelden (aldri?) at noen på ventelisten får tilbud om plass.

 

jzono1: Det går selvsagt an å si ja til Fysikk og stå på venteliste samtidig, men ikke forvent at du skal komme inn.

 

Tenker du da på hvilke bøker man bør ha, eller spesifikt hva som er pensum?

 

Bøker og litteratur pleier være i orden kort tid etter semesterstart. Oppdaterte pensumlister (hva som må leses / forelesninger som må kunnes) senest i oktober / tidlig november.

 

Eller en uke ut i eksamensperioden som vi erfarte før jul.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834
Tenker du da på hvilke bøker man bør ha, eller spesifikt hva som er pensum?

 

Bøker og litteratur pleier være i orden kort tid etter semesterstart. Oppdaterte pensumlister (hva som må leses / forelesninger som må kunnes) senest i oktober / tidlig november.

 

 

Tenkte på bøker ja. Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hopla!

 

Starter på ny frisk i høst (Indøk) etter å ha fullført et halvt semester (pluss litt) på Industriell Design i fjor høst og i vår. Gidder da naturlig nok ikke ta exphil og matte 1 om igjen, så må finne meg no annet å fylle hverdagen med.

 

Matte 3 tenker jeg er like greit å ta først som sist, men det siste faget har jeg ikke funnet ut av. Husker å ha lest noe om enkelte "fyllfag" av typen Medisin for ikke-medisinere langt bak i tråden her, men fåglarna vet hvor.

 

Så! Tips til fag der man cruiser gjennom til en C eller så?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...