Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Behold folkeregistrert adresse hos foreldrene. Endrer du det til Trondheim så er du ikke lenger borteboer (du bor i din folkeregistrerte hjemkommune) og mister dermed reisestipendet.

 

Etter studiet bør du endre det kjapt om du blir boende i Trondheim. All kontakt med NAV skal skje i den folkeregistrerte kommunen og det kan bli tungvindt om du ikke bor i din folkeregistrerte kommune. I tillegg må du ha folkeregistrert adresse der du skal ha fast jobb.

 

Ellers så har det også noe å si for stemmeretten i kommunevalg. Du kan bare stemme på politikerne og partiene i den kommunen du er folkeregistrert.

 

PS. Det er alltid noen unntak, tidsbestemmelser og spissfindigheter rundt flytting av folkeregistrert adresse så sjekk det ut om du vil ha det veldig nøye f.eks i forbindelse med dato for flytting og kommune for stemming.

Lenke til kommentar
Jeg kommer fra en annen by og er student i trondheim. Bør jeg fortsatt ha folkeregistrert adresse hos mine foreldre, eller skal jeg bytte til Trondheim? Hva er best?

 

Med tanke på stipend er det likegyldig, så lenge du ikke bor hjemme. Dette vet jeg etter mye styr frem og tilbake med lånekassa. I værste fall er det bare å sende inn en kontrakt av leiekontrakten din til lånekassa.

Endret av smoothie
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt OK å ha folkeregistrert adresse hos foreldre, ettersom man flytter på seg en del ganger (skal flytte for 4. gang nå til sommeren, vet om en del som flytter mer enn meg) så slipper man at post risikerer å bli sendt til en gammel adresse. I verste fall går den til Oslo, for så å komme hit igjen. Dette gjelder i størst grad bankbrev, ting fra SiT, Lånekassen og Skatteetaten.

 

Har dessverre ikke klart stuntet med å komme på foreldres TV-lisens, den må jeg betale selv(om jeg ikke får inn en eneste kanal).

Lenke til kommentar

Les om førsteamanuensis Stein Johansen ved Sosialantropologisk institutt!

 

Førsteamanuensis Stein Johansen ved Sosialantropologisk institutt er tildelt gullmedalje i Santilli-Galilei Awards 2008. Med medaljen i ekte gull følger et beløp på 30.000 dollar, og tildelingen finner sted på et slott i Wales i juli.

 

Ta deretter en titt på denne.

 

Hvis man søker på UA-journalisten, finner man blant annet dette og dette. Litt merkelig. :hmm:

Endret av trøls
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...