Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, bare ett forsøk. Om man må ta øvingsopplegget på nytt eller ikke er forskjellig fra fag til fag. Som regel trenger man ikke ta det på nytt, men om det er endringer i pensum eller øvingsopplegget teller på karakteren må man ofte ta det på nytt.

 

Jeg hørte en faglærer snakke om folk som hadde tatt statistikk for tredje gang, men jeg kan som sagt ikke reglene rundt dette

Lenke til kommentar

 

Jeg hørte en faglærer snakke om folk som hadde tatt statistikk for tredje gang, men jeg kan som sagt ikke reglene rundt dette

Dersom man ikke har stått i emnet tidligere, kan man ta emnet så mange ganger man vil så lenge man har studierett. Om man har bestått og skal kun forbedre, så er det et forsøk :-)

Endret av Chelsea4ever
Lenke til kommentar

Hvordan er det med å ta emner ved NTNU etter man er ferdig med en grad? Jeg kommer sannsynligvis til å ta ett eller to ekstra-emner etter jeg er ferdig med bachelorgraden min for å kunne søke master. Muligens også prøve å forbedre en karakter. Vil jeg kunne få støtte fra lånekassen?

Lenke til kommentar

Hvordan er det med å ta emner ved NTNU etter man er ferdig med en grad? Jeg kommer sannsynligvis til å ta ett eller to ekstra-emner etter jeg er ferdig med bachelorgraden min for å kunne søke master. Muligens også prøve å forbedre en karakter. Vil jeg kunne få støtte fra lånekassen?

Lånekassen bryr seg ikke om hvilke fag du tar så lenge du fyller poengpotten, så bare søk deg til et eller annet meningsløst studie på Dragvoll og ta fagene du vil så lenge du ikke kommer inn på master.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det med å ta emner ved NTNU etter man er ferdig med en grad? Jeg kommer sannsynligvis til å ta ett eller to ekstra-emner etter jeg er ferdig med bachelorgraden min for å kunne søke master. Muligens også prøve å forbedre en karakter. Vil jeg kunne få støtte fra lånekassen?

Når man har en grad fra NTNU, så vil man få studierett når som helst og dermed kan man ta emner når man vil :-) Lånekassen tenker kun på antall studiepoeng, og om du søker lån hos dem igjen så kan du bare utvide studieperioden din (i bachelorgraden din) til 2015. Du har rett til 5 år i lån fra lånekassen for å "oppnå" en bachelor grad. De aner ikke om du er ferdig med studiet ditt eller ikke :-) Om du ligger bak med 60 studiepoeng, så får du selvfølgelig ikke lån

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...