Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er uklart at det skal være like ille å sammenlikne n elementer, som å sammenlikne n elementer, deretter finne ut at det ikke er flere elementer igjen, og deretter gjøre noe mer.

Du tenker for implementasjonsspesifikt.

 

#1: Asymptotisk er tilfellene de samme, selv om man i din situasjon har et "ekstra" konstantledd.

#2: En god nok implementasjon klarer å optimalisere dette bort uansett. Har du hørt om loop unrolling?

#3: Hva vil skje om jeg injecter noe kode i tilfellet et element har et match sånn at det gjør "noe mer", men i tilfellet der elementet ikke finnes i listen bare returnerer. Forandrer dette worst-case? Best-case? Average-case?

 

Ja, men det jeg mener er at det alltid vil ta lengre tid å finne ut at et element ikke er i listen enn å se at elementet står sist, til tross for at de har lik asymptotisk kjøretid, og at denne forskjellen er veldig liten.

Du kan ikke anta dette i det generelle tilfellet. Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Du tenker for implementasjonsspesifikt.

 

#1: Asymptotisk er tilfellene de samme, selv om man i din situasjon har et "ekstra" konstantledd.

#2: En god nok implementasjon klarer å optimalisere dette bort uansett. Har du hørt om loop unrolling?

#3: Hva vil skje om jeg injecter noe kode i tilfellet et element har et match sånn at det gjør "noe mer", men i tilfellet der elementet ikke finnes i listen bare returnerer. Forandrer dette worst-case? Best-case? Average-case?

 

Du kan ikke anta dette i det generelle tilfellet.

Hmm. Ok, jeg tror jeg er med på tankegangen nå.

Lenke til kommentar

 

Usikker, er flere ulike versjoner av exphil nå med litt ulikt pensum. Det som er sikkert er at Darwin burde vært pensum i Gløs-versjonen, ellers ser jeg ikke poenget med å ha en egen Gløs-versjon.

Mener at Materstvedt sa under oppsummeringsforelesningen at Darwin ikke var pensum lengre. Står heller ikke på fremdriftsplanen, så da satser jeg på det. Har EXPH0004

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...