Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Altså, jeg tenkte at siden hele sorteringen skjer in-place, så legger man ikke til eller fjerner noen elementer. Du får gjerne utdype mer, i stedet for å bare si at dette er feil.

Ingen av de nevnte tilfellene er et krav for at sortering (insertion sort) skal fungere. Men det er ikke fordi den er in-place, da de samme kriteriene ligger til grunn for andre sorteringer. Spørsmålet hadde vært identisk hadde det vært, say, merge sort.

 

Hva med Python og StopIteration som en får på slutten av en iterator mot å bare returnere den siste verdien?

Fortsatt samme tilfelle. Du må i verste tilfelle kjøre en comparison på alle elementer, uansett om den finnes eller ikke.

 

Både A og B bør godkjennes, men vil si at B er "mer riktig" enn A. Fordi den er mer generell.

Dette er feil. I en usortert liste er linear search raskere enn sortering + binærsøk. Matsemann begrunner hvorfor.

 

Dersom man skal søke etter flere tall på rad over samme liste er sort+binsearch raskere. Men det var ikke spørsmålet.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt samme tilfelle. Du må i verste tilfelle kjøre en comparison på alle elementer, uansett om den finnes eller ikke.

er det "gratis" å finne ut hvorvidt den nåværende sammenligningen er den siste i listen? Altså hvorvidt det er flere elementer å sammenligne eller ikke.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan de deler ut poeng på oppgavene; failet hardt på 4d (?, nest siste) når jeg skulle appende til en fil.. Det var det eneste jeg ikke fikk til, sett bort ifra multiple choice.

Det er en eller annen eksempelveiledning på "eksamensopplegg" på piazza

 

10 for riktig

7-9 for små syntaktiske feil

5-7 for midnre semantiske/syntaktiske

3-5 for riktig tankegang men semantiske/syntaktiske feil

2 for korrekt funksjonshode og retur

1 for noe riktig

Lenke til kommentar

Hmm, da er det kanskje fortsatt håp om en A. Jeg regner med at sensuren kommer over nyttår?

 

Med mindre sensor(ene) står på noe grusomt og publiserer før fristen.

 

Jeg presterte å skrive int istedenfor float på inputpoengene i 2a så jeg tror dessverre det ryker en karakter for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...