Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har innsikt i hvordan arbeidsgivere ser på at man ikke fullfører graden i tide? Får man bedre jobbmuligheter dersom man bruker et år ekstra på å ta opp fag (selvsagt gitt at man faktisk klarer å forbedre karakterene), eller er det at man brukte 6 år på graden så negativt i arbeidsgiveres øyne at det ikke gjør noen forskjell?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, bare ett forsøk. Om man må ta øvingsopplegget på nytt eller ikke er forskjellig fra fag til fag. Som regel trenger man ikke ta det på nytt, men om det er endringer i pensum eller øvingsopplegget teller på karakteren må man ofte ta det på nytt.

Vi som tok ITGK med jsp slapp å ta opp øvingsopplegget for python, men pensumet er jo sånn sett ganske likt.

Lenke til kommentar

Veldig all right, egentlig. Frem til i dag, alle whiner veeeeeldig : )

 

Ser ut som dette: http://i.imgur.com/2h2zRuW.png

 

Jeg er sjalu på dere som har tilgang til MATLAB-piazza. Pythonpiazza er ganske død med unntak av noen greier om oppgave 4d og en billettfunksjon.

 

Flere skjermbilder hadde vært interessant, særlig trådstarter-postene. Det er sikkert mye som er relevant for Python også.

Endret av Yokoya
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye whining på Matlab-siden, ja. Ærlig talt, folkens, filbehandling er essensielt å kunne og et sentralt tema i faget, så å klage på at det utgjør en stor del av eksamen er å bomme på mål.

 

Jeg ser ikke problemet med den oppgaven.

 

Fyren whiner om at det skulle vært spesifisert at en int er 32 bit, noe som selvsagt bare er tull siden en standard int er 32 bit på alle noenlunde moderne platformer. (Litt lengre nede i tråden innrømmer han at han er utargumentert og begynner å klage på grammatikken i stedet...)

Endret av operg
Lenke til kommentar

Fyren whiner om at det skulle vært spesifisert at en int er 32 bit, noe som selvsagt bare er tull siden en standard int er 32 bit på alle noenlunde moderne platformer. (Litt lengre nede i tråden innrømmer han at han er utargumentert og begynner å klage på grammatikken i stedet...)

Jeg huker relativt ofte tak i faglærer under eksamen nettopp på grunn av grammatikk. Det er pokker ikke alltid så lett å vite om man skal tolke ting bokstavelig eller anta at det er feil. I en del tilfeller er det også forskjell mellom bokmål og engelsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye whining på Matlab-siden, ja. Ærlig talt, folkens, filbehandling er essensielt å kunne og et sentralt tema i faget, så å klage på at det utgjør en stor del av eksamen er å bomme på mål.

 

 

-snip-

Hadde selv eksamen i faget i dag for første gang og jeg må si meg helt enig med deg. Allikevel var oppgavebeskrivelsene til tider horrible og flere av teorispørsmålene var ihvertfall småtullete

Lenke til kommentar

Mye whining på Matlab-siden, ja. Ærlig talt, folkens, filbehandling er essensielt å kunne og et sentralt tema i faget, så å klage på at det utgjør en stor del av eksamen er å bomme på mål.

 

Det er kanskje et sentralt tema i faget, men da er det enda merkeligere at øvingene/forelesningene/tidligere eksamensett ikke gjenspeiler dette. Sist gang filbehandling var gitt før dette var vel i 2011. Da var det én veldig grei oppgave som tilsvarte 8%, i år var det ~4-5 som tilsammen utgjorde 40%. Mye av 'whiningen' er jo også helt berettiget - var blant annet en sal som ikke ble opplyst om en _svært_ upresis oppgaveformulering, i tillegg til at store deler av eksamen ville hatt godt av en språkvask.

Lenke til kommentar

Er filbehandling mye vanskeligere i Matlab enn Python?

Kan nada om python, men filbehandling i Matlab er enkle greier (med forbehold om at jeg ikke har bæsjet på meg på eksamen)

 

Det er kanskje et sentralt tema i faget, men da er det enda merkeligere at øvingene/forelesningene/tidligere eksamensett ikke gjenspeiler dette. Sist gang filbehandling var gitt før dette var vel i 2011. Da var det én veldig grei oppgave som tilsvarte 8%, i år var det ~4-5 som tilsammen utgjorde 40%. Mye av 'whiningen' er jo også helt berettiget - var blant annet en sal som ikke ble opplyst om en _svært_ upresis oppgaveformulering, i tillegg til at store deler av eksamen ville hatt godt av en språkvask.

Er enig i det siste du sier her, stemmer det at en sal ikke fikk noen opplysning om oppgaven så er nok klagingen ganske berettiget. Hvordan foreleserne har klart å skrive den eksamenen, altså teksten, og samtidig godkjent den er helt utrolig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...