Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Elliptiske kurver kan integreres fordi de kan betraktes som funksjoner i polare koordinater.

Må passe på regnskogen med alt flisespikkeriet ditt. Ja, eksempelet mitt kunne vært bedre men, det forandrer ikke av vitsen er prinsipielt feil.

http://en.wikipedia.org/wiki/Derivative_(generalizations)

 

Kan citizen løse andregradsligninger?

Klarer ikke du det i hodet, skal du ha lykke til på eksamen =)

Endret av Nebuchadnezzar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tro meg, de argumentene har jeg hørt før - så plutselig sitter man der uten å ha løst annengradsfunksjoner selv på et par år, og er usikker på hvordan det gjøres. Om du syns det er så enkelt så bruker du 0 tid på å løse de, samtidig er du garantert at dette fremdeles sitter en gang du må gjøre det for hånd.

Når du i tillegg spør etter program for å løse ligninger med flere ukjente er du inne på en fin sti. Hva blir det neste? "Kan ikke jeg bare putte alle oppgaver inn i wolframalpha så får jeg svaret da? Jeg veit jo sånn egentlig hvordan jeg gjør det uanz lool".

Sist men ikke minst så ser det utrolig mye bedre ut når du fører oppgaven, at det faktisk kommer frem hvordan du fant svaret...

Endret av PhelpsTransposed
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg løste andregradsligning på papir igår for ukens onlinetest. Men det var fordi den ikke kunne løses på kalkulator. Men når du sier 0 tid så mener du jo bare at det går fort. Det går raskere å trykke meny-x-F2-F1-44,-39,12923-EXE

 


Klarer ikke du det i hodet, skal du ha lykke til på eksamen =)

Løser folk flest dem i hodet(Matte1)? Jeg klarer det vel i hodet også, men det går ikke like fort.

Lenke til kommentar

Jeg løste andregradsligning på papir igår for ukens onlinetest. Men det var fordi den ikke kunne løses på kalkulator. Men når du sier 0 tid så mener du jo bare at det går fort. Det går raskere å trykke meny-x-F2-F1-44,-39,12923-EXE

 

Løser folk flest dem i hodet(Matte1)? Jeg klarer det vel i hodet også, men det går ikke like fort.

 

Fordeler med å løse for hånd:

 

Du garanterer at du ALDRI bli usikker på formelen og dermed ALDRI gjør feil på den på eksamen

Du må uansett løse den for hånd i matte 3 når du skal ha komplekse tall

Det ser bedre ut å løse for hånd på eksamen og på øvinger

Du får gratis trening i å opphøye tall med seg selv, og løse rot-uttrykk (i hodet)

 

Fordeler med å løse på kalkulator:

Du sparer kanskje 15 sekunder

 

Men hva vet jeg, jeg har jo bare gått på NTNU i noen år i motsetning til deg. Du velger jo tross alt selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...