Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har erfaring med entreprenørskolen og kan fortelle meg litt om den? Veldig vanskelig å komme inn? Har karakterer veldig mye å si, eller kan jeg stille like godt under intervjuprosessen med mye frivillig organiasjonsarbeid og ikke så fryktelig gode karakterer? Og er det vanskeligere for SVT-studenter enn for Siv.ing-studenter å komme inn? Og til slutt, er jobbmulighetene etter ferdig master gode? Setter stor pris på svar, akkurat nå er entreprenørskolen det eneste masterstudiet jeg kan tenke meg å ta ved NTNU.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

satan i helvete, kan noen hjelpe meg med å velge?

Står mellom petroleum, emil og marin tek. Jeg er veldig glad i fysikk og matte og ønsker meg svært mye en jobb innenfor petroleumsbransjen fordi det er gode lønninger der og et stort satsningsområde. Den økonomiske krisen i Kina uroer meg og jeg vet ikke hvor framtidsrettet en petroleum/subsea utdannelse vil være? Kan noen hjelpe en fortvilet sjel?

Lenke til kommentar

satan i helvete, kan noen hjelpe meg med å velge?

Står mellom petroleum, emil og marin tek. Jeg er veldig glad i fysikk og matte og ønsker meg svært mye en jobb innenfor petroleumsbransjen fordi det er gode lønninger der og et stort satsningsområde. Den økonomiske krisen i Kina uroer meg og jeg vet ikke hvor framtidsrettet en petroleum/subsea utdannelse vil være? Kan noen hjelpe en fortvilet sjel?

 

Føler press med frist til å endre prioritet på studiene? Du kan alltid søke om å bytte linje. Jeg ville ha tatt det med de høyeste poengkravene.

Lenke til kommentar

Førsteinntrykk er at SiT-boliger er for studenter, og når man stryker to år på rad på medisin er det ikke sikkert man er Student. Får også inntrykk av at kravet om å stå har vært kjent for Studenten og han burde således kunne planlagt bedre. SiT burde kanskje likevalgt valgt å vente til etter konte-eksamen.

Endret av Zlatzman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da endte jeg opp med siving fysikk og matematikk på førstevalg! :) Fulgte magefølelsen, får håpe jeg har valgt riktig. Har siving nanoteknologi på andreplass og medisin på tredje. Men er helt sikker på å komme inn på fysmat, fordi jeg har fem poeng over fjorårets grense og det er vel lite trolig at den øker så mye. ;)

Endret av acquiesce
Lenke til kommentar

Så noen nevnte at kvantemek 2 burde være obligaorisk for teknisk fysikk. Planlegger å gå kvanteveien innen fysikk og tar Kvantemek 1 nå til høsten. Er virkelig kvantemek 2 så nyttig? Skal ha praksis og da virkelig ikke plass til 6 fag..

Du planlegger å gå "kvanteveien" og spør om nytteverdien av kvante-II? Burde vel være opplagt at en "oppfølger" til kvante-I er et naturlig steg videre på "kvanteveien". Ser at det er ny foreleser i kvante-I nå til høsten, så da kan det jo hende det emnet får seg et lite oppsving, slik at man kanskje kan få enda større utbytte av kvante-II. I tillegg skal visstnok noe av pensum i subatomær fysikk inn i kvante-II nå som sub.at ikke eksisterer lenger. Dog, hva det i praksis betyr er vel heller usikkert.

 

Hvis du skal ha 5 fag kommende semester, kan du ikke ta kvante-II neste høst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...