Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bedt om begrunnelse på min eksamen i matte 2, og fikk beskjed om at sensor ville gi den personlig. Har ikke mulighet til å møte han før 13. august.

 

Hvordan fungerer da de tre ukene fra begrunnelsen til du senest kan klage? Vil de tre ukene gå fra det tidspunktet jeg fikk vite at sensor ville gi begrunnelsen personlig, eller fra det tidspunktet (13. august) jeg faktisk får høre begrunnelsen på karakteren?

 

Greit å vite i tilfelle jeg vil sende inn en klage :)

Lenke til kommentar

Søkte om begrunnelse på karakter i et fag 5. juni i år, men har ennå ikke fått noen begrunnelse. Det er nå ganske lenge etter 2 uker, som er tiden det står at sensor får på seg. Er det noe spesielt man bør gjøre i en slik situasjon? Selv om begrunnelsen kommer forsinket, så beholder man vel retten til å klage innenfor et visst tidsrom etter at man har mottatt begrunnelsen?

Lenke til kommentar

Der er ikke mer "latterlig vanskelige" enn andre fag -- de fleste fag de første årene har mellom 10 og 30 prosent stryk. Jeg gjetter også på at en god del av de som stryker Matte 1 dropper ut, enten som følge av at de ser at de ikke klarer fagene eller at de har bestemt seg allerede før eksamen at siv.ing.-studier ikke er noe for dem.

Lenke til kommentar

Takk for svar :) forhåpentligvis består jeg en kont også, så jeg får 5 fag, men hvis ikke er det bra å vite at jeg kan ta noen fag fra neste år likevel. Så jeg ikke blir hengende etter mer enn et halvår.

 

Ikke noe problem! Du har ingenting å bekymre deg for, så og si alle stryker noen fag i løpet av studiet. Du kan stryke i et par fag til også uten at det er noe problem :)

Lenke til kommentar

Hva har man på seg på immatrikuleringen? Ser at det står "Pent. Immatrikuleringen er en festdag.." på NTNU sine sider. Men de bildene jeg fikk opp på google, viser folk i helt vanlige klær da? Ikke noe spesielt pent over vanlige hverdagsklær(dog ikke stygt heller da, nødvendigvis).

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har søkt siving på NTNU og regner med at jeg kommer inn nå til høsten. Det eneste problemet er at jeg er svært rusten etter et år utenfor skolen (vært i militæret). Da spesielt ndg. matematikken. (det grunnleggende er der selvsagt enda, men når det kommer til integrasjonsmetoder etc. er jeg litt lost. dette er io egentlig grunnleggende, men..) Det aller beste hadde mao. vært å ta oppfriskningskurset. Problemet er bare at jeg mangler kjemi fra vgs, som jeg nettopp har funnet ut er et eget fag allerede første semester - ergo burde jeg også ta dette kurset. Så er spm. mitt: hvilket kurs burde jeg ta? Det siste -og mest ekstreme alternativet, blir vel å vente et år mens jeg tar Kjemi fra VGS mens jeg holder matematikken vedlike, men dette er vel neppe nødvendig?

Endret av mentalitet
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har søkt siving på NTNU og regner med at jeg kommer inn nå til høsten. Det eneste problemet er at jeg er svært rusten etter et år utenfor skolen (vært i militæret). Da spesielt ndg. matematikken. (det grunnleggende er der selvsagt enda, men når det kommer til integrasjonsmetoder etc. er jeg litt lost. dette er io egentlig grunnleggende, men..) Det aller beste hadde mao. vært å ta oppfriskningskurset. Problemet er bare at jeg mangler kjemi fra vgs, som jeg nettopp har funnet ut er et eget fag allerede første semester - ergo burde jeg også ta dette kurset. Så er spm. mitt: hvilket kurs burde jeg ta? Det siste -og mest ekstreme alternativet, blir vel å vente et år mens jeg tar Kjemi fra VGS mens jeg holder matematikken vedlike, men dette er vel neppe nødvendig?

 

Hei,

 

jeg ville i alle fall ikke tatt et år til med VGS, på universitetet handler det ofte om å lære ting veldig fort, og det lønner seg ikke å tenke "jeg skal bare utsette dette og få mer forkunnskap" osv, det er bedre å bare hoppe i det, synes jeg. De fleste fagene begynner også veldig grunnlegende, egentlig, første året, men det går veldig fort frem. Å kunne grunnlegende ting fra VGS gir egentlig bare en fordel de første 3 ukene.

 

Jeg går ikke på noe linje som har kjemi , så kan ikke svare deg så godt på resten :). Dessuten ser du ovenfor at jeg strøk i en haug av fag, så kanskje jeg ikke er verdens mest pålitelige kilde :p,

Lenke til kommentar

Ikke nødvendig. De starter helt grunnleggende i kjemifaget, men det er rask progresjon, så det krever litt ekstra jobbing i forhold til om du har hatt kjemi på vgs. Matten er også relativt basic i starten. Jeg tok forkurset i matte men følte egentlig ikke at jeg fikk så veldig mye utav det. Det mer "avanserte", Som integrasjon og derivasjon læres på nytt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...