Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Begynner i 5. nå på Master i teknologi og har innsett at jeg ikke klarer å ramse opp en eneste ting som motiverer meg til å fullføre, så jeg lurer på hva dere andre har som gulrot i enden. Når dere tenker etter, hva er drivkraften deres for å fulllføre en grad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har man på seg på immatrikuleringen? Ser at det står "Pent. Immatrikuleringen er en festdag.." på NTNU sine sider. Men de bildene jeg fikk opp på google, viser folk i helt vanlige klær da? Ikke noe spesielt pent over vanlige hverdagsklær(dog ikke stygt heller da, nødvendigvis).

Dress for menn, cocktailkjole for damer.

Lenke til kommentar

Begynner i 5. nå på Master i teknologi og har innsett at jeg ikke klarer å ramse opp en eneste ting som motiverer meg til å fullføre, så jeg lurer på hva dere andre har som gulrot i enden. Når dere tenker etter, hva er drivkraften deres for å fulllføre en grad?

 

Fast inntekt?

Endret av -sebastian-
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg riktignok i 2. klasse nå, så er et helt annet sted enn deg, men følgende motiverer meg stadig til å fortsette:

  • Spennende emner. Alle er riktignok ikke like spennende, men de emnene jeg har likt har hittil gjort opp for de jeg ikke liker så godt.
  • Stiller sterkere i forbindelse med å velge arbeidsoppgaver og arbeidsplass, slik at jeg også kan få jobbe med noe jeg trives med.
  • Statistisk sett høyere lønn ved fullført grad. Er interessert i høyere lønn mtp. å
    • kunne hjelpe mine foreldre når de blir eldre, slik de har hjulpet meg "med å vokse opp"
    • selv ha en sikker økonomisk framtid

Endret av Webmaster Esso
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kom ikke inn på førstevalget mitt (produktutvikling og produksjon), men er på 6. plass på ventelisten. Ser at de tar opp rundt 130 studenter årlig, men på samordna opptak står det at studiet trolig ikke blir etterfylt. Noen som har erfaring med dette og vet om det er håp for meg? Jeg kom derimot inn på kommunikasjonsteknologi, så i verste fall får jeg begynne der og prøve å bytte linje så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig å bytte linjer innad på NTNU? Kom inn på materialteknologi, men det var ikke helt førstevalget mitt. Vil helst begynne på bygg, men er litt i villrede akkurat nå på om jeg skal begynne på materialteknologi for så å bytte linje eller vente et år og samle poeng.

Lenke til kommentar

Er det noen konsekvenser av å ikke møte opp på immatrikuleringsdagen for dem som skal gå på Dragvoll? Da jeg møtte opp for to år siden (skulle gå psykologi), var det ingen som tok oppmøte. Er det slik fortsatt?

 

Det eneste du går glipp av er første faddergruppemøte. Er ingen oppmøteplikt, nei :)

Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig å bytte linjer innad på NTNU? Kom inn på materialteknologi, men det var ikke helt førstevalget mitt. Vil helst begynne på bygg, men er litt i villrede akkurat nå på om jeg skal begynne på materialteknologi for så å bytte linje eller vente et år og samle poeng.

 

Å vente et år er det dummeste du kan gjøre. Søk om å bytte nå og etter jul. Dersom du ikke får lov til å bytte, søk på bygg på SO neste vår. I mellomtiden kan du ta så mange byggfag du vil selv om du teknisk sett går på mat.tek.

Lenke til kommentar

 

 

Å vente et år er det dummeste du kan gjøre. Søk om å bytte nå og etter jul. Dersom du ikke får lov til å bytte, søk på bygg på SO neste vår. I mellomtiden kan du ta så mange byggfag du vil selv om du teknisk sett går på mat.tek.

Jeg kan mao. begynne på bygg neste år så lenge jeg kommer inn gjennom den vanlige søknadsprosessen til SO? Hvordan blir studieforløpet mitt da forresten - begynner jeg sammen med de nye på bygg eller går jeg rett inn på andreåret?
Lenke til kommentar

Hvordan er det egentlig å bytte linjer innad på NTNU? Kom inn på materialteknologi, men det var ikke helt førstevalget mitt. Vil helst begynne på bygg, men er litt i villrede akkurat nå på om jeg skal begynne på materialteknologi for så å bytte linje eller vente et år og samle poeng.

 

Letteste er å søke gjennom SO neste år, men får du intern overgang så er det best. Men sørg for å sette deg inn i hva som er bygg sine fag, og meld deg opp i dem. Kjenner noen som har gjort det samme, funket ganske bra.

 

Kommer du inn gjennom SO søker du bare om å ryke opp til andre klasse, studieforløpet ditt blir ikke endret hvis du har samme fag som bygg.

Endret av Adrian E
Lenke til kommentar

Jeg kan mao. begynne på bygg neste år så lenge jeg kommer inn gjennom den vanlige søknadsprosessen til SO? Hvordan blir studieforløpet mitt da forresten - begynner jeg sammen med de nye på bygg eller går jeg rett inn på andreåret?

 

Hvis du tar bygg-fagene i år kommer du nok til å få lov til å begynne i andre klasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...