Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 457 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1019
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med http://ntnu.1024.no/2013/host/?

Jeg vet at det mer eller mindre er et frivillighetsprosjekt, men jeg bare lurer på om noen vet hvorvidt siden er lagt ned eller det bare tar litt tid før den er klar for et nytt semester?

Det er nemlig en veldig mye kjekkere (og raskere) måte å sette opp timeplanen på enn å gjøre det for hånd (evt kode)... :wee:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det baser seg jo på timeplanene fra NTNU, dette hentes inn automatisk. Timeplanene for det nye semesteret er rett og slett ikke klare enda.

Skrevet

Nå må jeg spørre, vet ikek helt hva jeg burde forvente på universitetet. Ser at f.eks. fysmat har timer fra 08:15 på mandags morgen til 18:45. Nesten 11 timer skole. Uhm, hæ? Er man der seriøst så lenge? Haha, dette blir nok tyngre enn jeg trodde.....

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du har bare én lab i uken, så ja, det varer til 19 én dag i uken (eller til 15 dersom du har lab på fredager), men du kan selv velge hvilken dag det skal være.

Endret av operg
Skrevet

Noen her som har erfaring med entreprenørskolen og kan fortelle meg litt om den? Veldig vanskelig å komme inn? Har karakterer veldig mye å si, eller kan jeg stille like godt under intervjuprosessen med mye frivillig organiasjonsarbeid og ikke så fryktelig gode karakterer? Og er det vanskeligere for SVT-studenter enn for Siv.ing-studenter å komme inn? Og til slutt, er jobbmulighetene etter ferdig master gode? Setter stor pris på svar, akkurat nå er entreprenørskolen det eneste masterstudiet jeg kan tenke meg å ta ved NTNU.

• Liker 2
Skrevet

satan i helvete, kan noen hjelpe meg med å velge?

Står mellom petroleum, emil og marin tek. Jeg er veldig glad i fysikk og matte og ønsker meg svært mye en jobb innenfor petroleumsbransjen fordi det er gode lønninger der og et stort satsningsområde. Den økonomiske krisen i Kina uroer meg og jeg vet ikke hvor framtidsrettet en petroleum/subsea utdannelse vil være? Kan noen hjelpe en fortvilet sjel?

Skrevet

satan i helvete, kan noen hjelpe meg med å velge?

Står mellom petroleum, emil og marin tek. Jeg er veldig glad i fysikk og matte og ønsker meg svært mye en jobb innenfor petroleumsbransjen fordi det er gode lønninger der og et stort satsningsområde. Den økonomiske krisen i Kina uroer meg og jeg vet ikke hvor framtidsrettet en petroleum/subsea utdannelse vil være? Kan noen hjelpe en fortvilet sjel?

Føler press med frist til å endre prioritet på studiene? Du kan alltid søke om å bytte linje. Jeg ville ha tatt det med de høyeste poengkravene.

Skrevet

Pleier fakultetene å ha en postkasse ved kontorene, slik at man slipper å sende klage i posten om man er i Trondheim? Jobber, så har ikke mulighet til å komme i kontortiden.

Skrevet

Noen som har erfaring med slike sommerskoler fra amerikanske universiteter? Tenker Harvard, Standford eller lignende :p ? Hvor håpløst er det å komme inn og hvor må man være i studieløpet`?

• Liker 2
Skrevet

Pleier fakultetene å ha en postkasse ved kontorene, slik at man slipper å sende klage i posten om man er i Trondheim? Jobber, så har ikke mulighet til å komme i kontortiden.

NT-fakultetet har i alle fall en slik postkasse. Hvordan det er ved de andre fakultetene veit jeg ikke.

Skrevet

NT-fakultetet har i alle fall en slik postkasse. Hvordan det er ved de andre fakultetene veit jeg ikke.

Flaks, det er NT-fakultetet jeg skal sende til. :) Takk!

Skrevet (endret)

Førsteinntrykk er at SiT-boliger er for studenter, og når man stryker to år på rad på medisin er det ikke sikkert man er Student. Får også inntrykk av at kravet om å stå har vært kjent for Studenten og han burde således kunne planlagt bedre. SiT burde kanskje likevalgt valgt å vente til etter konte-eksamen.

Endret av Zlatzman
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Da endte jeg opp med siving fysikk og matematikk på førstevalg! :) Fulgte magefølelsen, får håpe jeg har valgt riktig. Har siving nanoteknologi på andreplass og medisin på tredje. Men er helt sikker på å komme inn på fysmat, fordi jeg har fem poeng over fjorårets grense og det er vel lite trolig at den øker så mye. ;)

Endret av acquiesce
Skrevet

Så noen nevnte at kvantemek 2 burde være obligaorisk for teknisk fysikk. Planlegger å gå kvanteveien innen fysikk og tar Kvantemek 1 nå til høsten. Er virkelig kvantemek 2 så nyttig? Skal ha praksis og da virkelig ikke plass til 6 fag..

Du planlegger å gå "kvanteveien" og spør om nytteverdien av kvante-II? Burde vel være opplagt at en "oppfølger" til kvante-I er et naturlig steg videre på "kvanteveien". Ser at det er ny foreleser i kvante-I nå til høsten, så da kan det jo hende det emnet får seg et lite oppsving, slik at man kanskje kan få enda større utbytte av kvante-II. I tillegg skal visstnok noe av pensum i subatomær fysikk inn i kvante-II nå som sub.at ikke eksisterer lenger. Dog, hva det i praksis betyr er vel heller usikkert.

Hvis du skal ha 5 fag kommende semester, kan du ikke ta kvante-II neste høst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...