Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

On a sidenote, noen som har erfaring med å koble seg opp på NTNU nettet med en repeater av denne: http://www.clasohlso...ter/Pr384872000 typen? Planen er altså å koble seg på, og forsterke nettet så jeg har det i leiligheten også, men har litt problemer siden nettet er litt kinkig å koble seg på (siden man enten logger seg på eduroam eller logger seg på først når en er koblet til)

Endret av danba
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke den semesteravgiftgreia. Jeg får ikke logga meg på studentweb, hvis jeg skriver inn personnummer, får jeg en pinkode på e-post, men den funker jo ikke. Er keen på å betale semesteravgift ASAP, så jeg får lånet til jeg flytter. Any help? <3

Lenke til kommentar

snip

 

morsomt satt på spissen, og stemmer med mye jeg har hørt fra siv.ing studenter

Jo, forsåvidt, men jeg tok det bare fra en kar jeg møtte en lørdagskveld i oktober som gikk årsstudium i psykologi. Uten å spørre om noe inngangsdata ga han meg en full analyse hvor det blant annet fremgikk at jeg ikke var elsket av mine foreldre som barn og kommer til å dø ensom, så det er jo åpenbart at det finnes en del talent der oppe også! :)
Lenke til kommentar

Noen som vet når første mulige utbetaling av lånet er? Har signert gjeldsbrev elektronisk, og det står jo at pengene kommer "tidligst ved semesterstart", men det kommer vel an på når NTNU setter semesterstart til å være? :)

Signerte også gjeldsbrev her om dagen. Fra tidligere år mener jeg å huske at jeg har hatt penger på konto ganske tidlig i august, i alle fall før immatrikuleringen.

 

Og der fikk jeg melding fra Lånekassen om at pengene kommer om 1-2 dager.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Jeg er langt fra overrasket over svaret fra Kunnskapsdepartementet. Det er ikke klagerett, så de behandler ikke klagen. Så enkelt er det. Jeg synes naturligvis at det er latterlig at første klageinstans også er den endelige, uten mulighet for å klage, men denne praksisen finner man også igjen når man klager på karakterer.

 

De som fortsatt styrer med saken kan bare gjøre det for min del. Jeg er overbevist om at vi ikke kommer noen vei, og har dermed heller ikke gitt noen fullmakt i forbindelse med at saken ble sendt til Sivilombudsmannen. Nå forholder jeg meg til at det blir eksamen.

Lenke til kommentar

Noen som vet når første mulige utbetaling av lånet er? Har signert gjeldsbrev elektronisk, og det står jo at pengene kommer "tidligst ved semesterstart", men det kommer vel an på når NTNU setter semesterstart til å være? :)

 

Dumt spørsmål kanskje, men hvordan signerte du elektronisk? Eneste muligheten jeg finner er å laste opp pdf eller jpg.. Har du scannet det signerte gjeldsbrevet og sendt inn det? Det blir jo nesten like tungvint som å sende det i posten :/

Lenke til kommentar

Synes det ble litt bedre etter oppdateringen i går. Nå er det i hvert fall lenker til studweb og webmail og slikt, og layouten ble litt forbedret. Men jeg forstår f.eks. ikke forholdet mellom fagmeldingene på Innsida og fagmeldingene på It's learning (og i tillegg har man jo gjerne meldinger på en fagside et annet sted.) Og en del ting virker unødvendig framhevet, f.eks. lenken til "side for butikk og kantine" på høyre side og knappen for å lage bokmerke (det er 2012, folk klarer å lage bokmerke ved hjelp av nettleseren hvis de vil det).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...