Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt dette jeg diskuterer her er jo ikke så nødvendig, alt det ville jeg funnet når jeg først hadde flytta, men er bare litt nyskjerrig. Akkurat det med parkeringsplassene var jo greit å spørre om her. Bor i Tønsberg, så er et stykke unna, derfor jeg ikke har dratt. Tar det tilbudet jeg har fått nå uansett om det er +-5 min med sykkel eller buss i forhold til deg jeg har "kalkulert".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg skal søke på datateknikk. Ser for meg at en får jobb som går ut på å drifte IT-system i bedrifter, i stedet for å skape nye løsninger enten i form av hardware eller software. Noen som har mer kunnskap om dette? Å utvikle mobilapplikasjoner, utvikle nye prosessorer til mobiltelefoner eller andre kreative arbeid virker utrolig interessant, men er dette noe de færreste får muligheten til?

Lenke til kommentar

Ønsker du å drifte it-system i bedrifter er ikke datateknikk linjen for deg.

Ønsker du å utvikle nye løsninger (software) som mobilapps, programmer eller andre datasystemer er datateknikk den perfekte linjen (jeg går selv datateknikk). Omtrent alle som går dette har muligheten til å drive med slikt "kreativt arbeid". Du kan også søke informatikk (bachelor).

For å lage prosessorer og slikt må du mer over på elektronikk-linjer.

Lenke til kommentar

Ønsker du å drifte it-system i bedrifter er ikke datateknikk linjen for deg.

Ønsker du å utvikle nye løsninger (software) som mobilapps, programmer eller andre datasystemer er datateknikk den perfekte linjen (jeg går selv datateknikk). Omtrent alle som går dette har muligheten til å drive med slikt "kreativt arbeid". Du kan også søke informatikk (bachelor).

For å lage prosessorer og slikt må du mer over på elektronikk-linjer.

 

Beklager om jeg var uklar, er overhodet ikke interessert i drifting og vil heller lage nye løsninger. At man har mulighet for å lage nye løsninger er vel og bra under studiet, men er det sannsynlig å få en jobb som går ut på nettopp dette?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Ønsker du å drifte it-system i bedrifter er ikke datateknikk linjen for deg.

Ønsker du å utvikle nye løsninger (software) som mobilapps, programmer eller andre datasystemer er datateknikk den perfekte linjen (jeg går selv datateknikk). Omtrent alle som går dette har muligheten til å drive med slikt "kreativt arbeid". Du kan også søke informatikk (bachelor).

For å lage prosessorer og slikt må du mer over på elektronikk-linjer.

 

Beklager om jeg var uklar, er overhodet ikke interessert i drifting og vil heller lage nye løsninger. At man har mulighet for å lage nye løsninger er vel og bra under studiet, men er det sannsynlig å få en jobb som går ut på nettopp dette?

Ja. Datateknikk-studiet vil gjøre deg i stand til å gjøre nettopp dette, og åpne mange jobbmuligheter innenfor systemutvikling.

Lenke til kommentar

Ikkenoe problem å ende opp med drift enten man går informatikk, data eller Komtek. Evry, Steris, Capgemini, Basefarm m.fl. er alle obskurt store på drift og ansetter masse nyutdannede.

 

Edit: Accenture også forsåvidt, men der driver de mer med (sikkerhets-)overvåking, f.eks av Altinn :)

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Når er det vanlig å få svar på søknaden om bolig via SIT? Jeg søkte 2 februar på Nedre Singsakerslette, Bloksberg og Teknobyen studentboliger... Har jeg store muligheter for å få leilighet? På SIT sine sider så står det at den er ubehandlet...

Lenke til kommentar

Okey, men står at jeg må oppdatere søknaden hver andre mnd... Hvordan gjør jeg det? inne på sit siden finner jeg ikke noe "oppdater knapp". Går jeg inn på søknaden og skal endre den (da jeg kanskje må gjøre det for å oppdatere tenkte jeg) Så står det at dersom jeg endrer søknaden blir jeg plassert helt bakerst i køen igjen... Skal jeg bare sende en mail til sit da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...