Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser den. Greia er at det ser ut som jeg har fått et bosted. Det ligger rett ved Marienborg, og der ligger Ceciliebrua, som er en bru som ikke er for ordinærtrafikk, men for gående/syklende. Derfor frister det å prøve å sykle så ofte som mulig, og heller ty til bil når det er for jævlig vær. I distanse fra bosted til Gløshaugen er det vel ca. 2 km med sykling, og rundt 5 km med buss. Tidsmessig og prismessig er det vel ingen tvil. Går eventuelt an å kjøpe kollektivabonnement i vintermånedene.

Lenke til kommentar

Ser den. Greia er at det ser ut som jeg har fått et bosted. Det ligger rett ved Marienborg, og der ligger Ceciliebrua, som er en bru som ikke er for ordinærtrafikk, men for gående/syklende. Derfor frister det å prøve å sykle så ofte som mulig, og heller ty til bil når det er for jævlig vær. I distanse fra bosted til Gløshaugen er det vel ca. 2 km med sykling, og rundt 5 km med buss. Tidsmessig og prismessig er det vel ingen tvil. Går eventuelt an å kjøpe kollektivabonnement i vintermånedene.

Glem bilen. Det er dyrt og vanskelig med parkering på og nær Gløshaugen. Man kan sykle i alt mulig vær, det er bare å ordne seg med ordentlige klær. Eventuelt kan du vurdere å flytte til et sted som ligger bedre an i forhold til Gløshaugen/kollektivtrafikk, men ta hybelen på Marienborg nå så tar du det med flytting etterhvert.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Ser den. Greia er at det ser ut som jeg har fått et bosted. Det ligger rett ved Marienborg, og der ligger Ceciliebrua, som er en bru som ikke er for ordinærtrafikk, men for gående/syklende. Derfor frister det å prøve å sykle så ofte som mulig, og heller ty til bil når det er for jævlig vær. I distanse fra bosted til Gløshaugen er det vel ca. 2 km med sykling, og rundt 5 km med buss. Tidsmessig og prismessig er det vel ingen tvil. Går eventuelt an å kjøpe kollektivabonnement i vintermånedene.

Glem bilen. Det er dyrt og vanskelig med parkering på og nær Gløshaugen. Man kan sykle i alt mulig vær, det er bare å ordne seg med ordentlige klær. Eventuelt kan du vurdere å flytte til et sted som ligger bedre an i forhold til Gløshaugen/kollektivtrafikk, men ta hybelen på Marienborg nå så tar du det med flytting etterhvert.

Greia er at det er viktig med nærhet til Granåsen og Bymarka, i tillegg at en ikke trenger å krungle seg gjennom tusen gater når en skal ut på rulleski (skal satse langrenn samtidig med studiene). Derfor er valget å bo på Marienborg(leilighet med 2 andre) å foretrekke

Lenke til kommentar

Mente altså rett syd for selve Lerkendal Stadion, altså en del lenger ned. Tipper at det er fullt på dagtid, men utifra det bildet jeg så på Google Street View er det jævlig mange parkeringsplasser.

 

*Edit: tar utgangspunkt i at den parkeringsplassen du nevner tilhører NTNU.

 

Det går an å søke. Vet ikke hvor ofte studenter får plass på NTNU sine plasser, men skader sikkert ikke å prøve. Det som er 100% sikkert er at du ikke får plass noe nærmere Gløshaugen enn Lerkendal (all den tid du har to bein og klarer å gå - selv uten bein må du sikkert krangle deg til plass). Ellers har det vært snakk om å innføre betaling for parkeringsplassene (uten at noe er vedtatt enda så vidt jeg vet) - men det var snakk om alt fra noen hundrelapper i året til en del mer. Står sikkert den del på UA.

Endret av drgz
Lenke til kommentar

tviler på at den er ntnu sin, er vel sikkert rbk som eier den. la ut bilde tidligere av den. Men var jo en p-plass som la guerra nevnte, er ikke så langt å gå hvis vi først skulle kjørt en gang

 

 

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Greia er at det er viktig med nærhet til Granåsen og Bymarka, i tillegg at en ikke trenger å krungle seg gjennom tusen gater når en skal ut på rulleski (skal satse langrenn samtidig med studiene). Derfor er valget å bo på Marienborg(leilighet med 2 andre) å foretrekke

Det jeg tenkte på er at det er bedre kollektivtransport lengre oppe på Byåsen (buss nummer 5). Buss nummer 19 er OK men stopper ganske langt unna Gløshaugen, og kan være frustrerende å bruke på kveldstid på grunn av få avganger.

Lenke til kommentar

tviler på at den er ntnu sin, er vel sikkert rbk som eier den. la ut bilde tidligere av den. Men var jo en p-plass som la guerra nevnte, er ikke så langt å gå hvis vi først skulle kjørt en gang

 

Ser det nå. NTNU sine parkeringsplasser finner man her: http://www.ntnu.no/parkering/gloshaugen

 

Jeg _tror_ det går an å søke for studenter og, men vet ikke hvor ofte man får tilslag. Og skulle du få får du neppe noe nærmere enn GLØS Y, men tipper det er godt nok all den tid du vurderer nedenfor Lerkendal også. ;)

Lenke til kommentar

Har meldt meg opp til konteeksamen og vurderingsordningen er satt opp som mappevurdering. Hvordan funker dette? Den ordinære eksamnen var skriftlig. Det er et mattefag btw.

 

Sikkert midtsemesterprøve i faget. Den er sjelden obligatorisk og teller stort sett kun i positiv retning,

Du får nok kun en skriftlig eksamen med mindre det er eit veldig lite fag.

Lenke til kommentar

Greia er at det er viktig med nærhet til Granåsen og Bymarka, i tillegg at en ikke trenger å krungle seg gjennom tusen gater når en skal ut på rulleski (skal satse langrenn samtidig med studiene). Derfor er valget å bo på Marienborg(leilighet med 2 andre) å foretrekke

Det jeg tenkte på er at det er bedre kollektivtransport lengre oppe på Byåsen (buss nummer 5). Buss nummer 19 er OK men stopper ganske langt unna Gløshaugen, og kan være frustrerende å bruke på kveldstid på grunn av få avganger.

Det blir eventuelt buss nummer 5 vi skal ta. Men fra tvetestien til gløshaugen nord tar 20 min. Går vel mye fortere å sykle, er vel rundt 2 km å sykle.

Lenke til kommentar

Det blir eventuelt buss nummer 5 vi skal ta. Men fra tvetestien til gløshaugen nord tar 20 min. Går vel mye fortere å sykle, er vel rundt 2 km å sykle.

Bor dere faktisk nede ved Marienborg, ved Osloveien? Kan ikke se for meg at det er noe særlig praktisk å gå fra Marienborg opp til Byåsen for å ta nr. 5, da det er en lang og veldig bratt bakke mellom disse. Det er cirka 70 meter i høydeforskjell og ingen enkel/rett vei mellom disse to stedene. Da er det rett og slett enklere å gå eller sykle rett til Gløshaugen.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Greit, ikke akkurat Marienborg, blir litt oppover(Gamle Åsvei). Er ikke langt fra bostedet og til Tvetestien bussholdeplass. Men hvis du sier det er 70 m høydeforskjell, da er det et helvete å sykle for å komme seg ned da. Skal vi følge veiene er det en skikkelig omvei. Tenkte kanskje det var en fin sti mellom skogen, men med 70 høydemeter ser det litt dårlig ut.

 

Edit: Så litt på kart nå. Den mest logiske sykkelveien for oss er å sykle over broa over elva(er vel mulig for gående/syklende å komme over der), som er rett ved Lerkendal. Går fort nedover og til skolen, men tøft hjem igjen ja:P

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Hei godtfolk! Skal meget mulig gjøre gløsing av meg over sommeren. Har et lite spørsmål ang. kalkulator - her står det at eneste gyldige kalkulator er Citizen SR-270X. Stemmer det? Bruker alle samme kalkulator?

Det er den eneste kalkulatoren som er godkjent av NTNU for bruk på eksamen. Du får vel også bruke den ene HP-kalkulatoren hvis du heller ønsker det.

Ellers står du selvfølgelig fritt til å bruke kalkulator etter eget ønske når du jobber med øvinger eller liknende oppgaver.

Endret av Raspeball
Lenke til kommentar

Greit, ikke akkurat Marienborg, blir litt oppover(Gamle Åsvei). Er ikke langt fra bostedet og til Tvetestien bussholdeplass. Men hvis du sier det er 70 m høydeforskjell, da er det et helvete å sykle for å komme seg ned da. Skal vi følge veiene er det en skikkelig omvei. Tenkte kanskje det var en fin sti mellom skogen, men med 70 høydemeter ser det litt dårlig ut.

 

Edit: Så litt på kart nå. Den mest logiske sykkelveien for oss er å sykle over broa over elva(er vel mulig for gående/syklende å komme over der), som er rett ved Lerkendal. Går fort nedover og til skolen, men tøft hjem igjen ja:P

"Marienborg" brukes kun om området ved Osloveien/NSB-verkstedet. Det er nok oppe på Byåsen dere bor ja. Tror det skal gå greitt å bruke nr. 5 om dere bor i Gamle Åsvei.

 

Jernbanebrua ved Lerkendal har egen gang/sykkel-vei, så det er et alternativ. Men som sagt, stor høydeforskjell. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...