Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Hvorfor drar man alltid til lesesaler når en skal jobbe med fag? Hvorfor ikke gjøre det hjemme? Eller, hvis du er på skolen og har forelesninger deler av dagen, er det naturlig å gjør det, men jeg har inntrykk av at folk drar hybel/leilgheten sin til lesesalen for å jobb med fagene. Hvorfor ikke gjør det hjemme, en sparer jo tid på å slippe å reise noe sted. Planen min der jeg bor er jo å ha et ledig bord på soverommet/kjøkkenet for å kunne studere, er dette unormalt(hvertfall når folk "flytter" inn i lesesaler)

 

Noen ganger dukker jeg opp om dagen og, men da er det mer for det sosialle. Pluss å kunne diskutere ting jeg ikke forstår eller annet.

 

Og angående mat drikke osv, er det vel ikke noe problem så lenge det er nok plasser til alle. AT det står en vannkoker på en pult burde jaggu meg ikke være noe irritasjonsmoment...

 

Snakker vi om en viss lesesal i kjemiblokkene? ;)

 

4de etasje, hovedbygget ;)

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at jeg er spent på hvor selvdisiplinert jeg klarer å bli etter jeg begynner på NTNU. Har fått inntrykkk av at en går gjennom stoff mye raskere i forhold til VGS. Nå på VGS har jeg dårlig studieteknikk, blir veldig mye nett-pauser og annet surr.

Lenke til kommentar

Angående lesesal:

1) Jeg synes ihvertfall det er meningsfylt å ha et eget sted å dra for å jobbe med skoleting. Da tvinger en seg selv til å ha litt rutiner og ikke bare prokrastinere ting i det uendelige. Og man kan lettere legge fra seg skolemodusen og slappe av når man er hjemme igjen.

2) Jeg fikk selv utdelt en fast lesesalplass av instituttet de siste årene av studiet. Altså, jeg fikk "egen" pult og stol som jeg kunne sette navnet mitt på. Da er det bare naturlig at man bruker denne plassen og gjør det litt "hjemmekoselig" rundt den. :)

Endret av A-Jay
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er spent på hvor selvdisiplinert jeg klarer å bli etter jeg begynner på NTNU. Har fått inntrykkk av at en går gjennom stoff mye raskere i forhold til VGS. Nå på VGS har jeg dårlig studieteknikk, blir veldig mye nett-pauser og annet surr.

 

Nett-pauser og annet surr er ikke noe man slutter med bare fordi man begynner på universitet, bare for å avklare det. ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er spent på hvor selvdisiplinert jeg klarer å bli etter jeg begynner på NTNU. Har fått inntrykkk av at en går gjennom stoff mye raskere i forhold til VGS. Nå på VGS har jeg dårlig studieteknikk, blir veldig mye nett-pauser og annet surr.

 

Nett-pauser og annet surr er ikke noe man slutter med bare fordi man begynner på universitet, bare for å avklare det. ;)

Er det 2 dager før en viktig prøve kan jeg være seriøs. Men uintressante fag(for meg) som religion og sånn, da blir det mye avsporing, hvis jeg skal reflektere over en eller annen problemstilling. På NTNU jobber jeg for å få en jobb i framtida, satser på det er mer motiverende, i tillegg velger jeg noe jeg syns er interessant. Gleder meg sinnsykt til å slippe nynorsk og religion og fransk og hva det måtte være. Eneste som kan bli kjedelig på NTNU er vel kanskje exphil, får se.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle lesesal for sosialt. Datasal kanskje, men på lesesalen kan folk jaggu holde kjeft så det er mulig å konsentrere seg.

 

Å havne på lukket lesesal med alle studiekameratene er ganske sosialt jo. Aldri hatt det så artig på Gløshaugen som da hele gjengen var samlet på "taket" i to år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle lesesal for sosialt. Datasal kanskje, men på lesesalen kan folk jaggu holde kjeft så det er mulig å konsentrere seg.

 

Å havne på lukket lesesal med alle studiekameratene er ganske sosialt jo. Aldri hatt det så artig på Gløshaugen som da hele gjengen var samlet på "taket" i to år.

 

Som om jeg skulle sagt det selv. Nå sitter jeg riktignok ikke på "taket", men det hindrer ikke det faktum at det å ha lesesal i lag med hele klassegjengen er utrolig artig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det med prokrastinering, og spesielt nettsurfing, er noe man må ta tak i med en gang i min mening. Jeg merker iallefall at jeg arbeider betydelig mer effektivt etter jeg tok tak i mine nettsurfevaner.

 

Hva som virker for en er veldig individuelt, men det som har fungert for meg er å bruke Leechblock (Firefox-utvidelse) til fastsatte tidspunkter, og å fysisk slå av/koble ut Internett når man trenger ekstra konsentrasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nicho_meg: Hvor har du dette fra? Jeg meldte meg opp i to fag som krasjet før jul, skal konte i det ene i august.

 

Det var det vi fikk beskjed om på orienteringsmøte om fagvalg i 3. klasse.

Ingen av dine fag var hengefag altså?

Ingen hengefag. Eit av faga er dog berekna for 3. året, går sjølve 2. året. Mulig det har noko å seie.

Lenke til kommentar

Det med prokrastinering, og spesielt nettsurfing, er noe man må ta tak i med en gang i min mening. Jeg merker iallefall at jeg arbeider betydelig mer effektivt etter jeg tok tak i mine nettsurfevaner.

 

Hva som virker for en er veldig individuelt, men det som har fungert for meg er å bruke Leechblock (Firefox-utvidelse) til fastsatte tidspunkter, og å fysisk slå av/koble ut Internett når man trenger ekstra konsentrasjon.

Bare så synd at Internet er som en siamesisk tvilling med et ondt og et godt hode ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som om jeg skulle sagt det selv. Nå sitter jeg riktignok ikke på "taket", men det hindrer ikke det faktum at det å ha lesesal i lag med hele klassegjengen er utrolig artig.

 

Hvilken lesesal det er spiller nok ikke så stor rolle nei. :-)

Sant nok, men det er jo ingen ulempe å sitte i nærheten av et tak. Lunsj i solveggen på taket av Realfagbygget er jo tross alt ikke å forakte.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg skal studere medisin eller biotech til høsten v/NTNU (har ikke bestemt meg enda :shrug: ) men har ikke sikret meg et sted å bo. Jeg har noen spørsmål angående boligmarkedet og boligutdelingen fra SiT:

 

Boligmarkedet.

Vil det være flere hybler/kollektiv som annonseres i juni/juli enn det som evt. er ute på finn.no/hybel.no nå?

 

SiT.

Når pleier SiT å gi ut tilbud om hybel for de som har søkt ?

Er det lov å lime opp f.eks whiteboards på veggene i hybler leid fra SiT?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Noen som har priseksempel på trykking av masteroppgave? Type 100 sider, med 10-20 fargesider.

 

Boligmarkedet.

Vil det være flere hybler/kollektiv som annonseres i juni/juli enn det som evt. er ute på finn.no/hybel.no nå?

Det vil bli mer som annonseres etter hvert, men det kommer til å bli mye høyere trykk om boligene som er ute. Privatmarkedet er ganske ille allerede.

SiT.

Når pleier SiT å gi ut tilbud om hybel for de som har søkt ?

Er det lov å lime opp f.eks whiteboards på veggene i hybler leid fra SiT?

 

Takker for svar.

Boliger gis ut fortløpende, og dermed dukker nok mye opp når sommeren nærmer seg (det er jo da de vet om oppsigelsene, som har en måneds frist før utflytting) De har lister på hyblene du kan feste ting i. Noe mer tror jeg ikke er lov, utover ikke-destruktive ting som bluetac ol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...