Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Takk for svar.

Har sendt en del på fagplanene, men de gjør meg egentlig ikke veldig klokere på hva jeg skal velge, ettersom jeg ikke har så mye innsikt i hva de ulike fagene går ut på, og hva eks. mindre matematikk og ingeniørfag har å si for fordypningen i feltet, samt for jobb etterpå.

Heller mest mot datateknikk, men klarer ikke helt legge informatikken fra meg. Flere "datafag" fra starten av er nokså fristende, selv om jeg også er veldig glad i matematikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel også et poeng at informatikk er bachelor/master (så du kan stoppe etter en bachelor, men må ha et visst snitt for å komme inn på master) mens dataingeniør er integrert master (du må holde på i fem år, men du er garantert mastergrad).

Lenke til kommentar

Informatikk har mer prosjektarbeid. Slik det er i dag, har bachelor prosjektarbeid høsten i andre klasse, våren andre klasse og våren tredje klasse. Det på våren 2. klasse er det samme som datateknikk, og gruppene går på tvers av studiene siden begge har de samme emnene dette semesteret.

 

Litt av bakdelen med friheten på informatikk, er at det kan være vanskelig å finne passende emner som er relevante - spesielt de første semestrene. Det er også ganske få plasser på master i forhold til antall studenter som går bachelor, men om du vil så kan du ta mange av de samme fagene som datateknikk og søke deg inn på 2-årig master der (og du kan selvfølgelig fortsatt søke master i informatikk).

Lenke til kommentar

 

Bullshit. Trikk fra byåsen fungerer utmerket da den nesten aldri er sent ute, går fort, og så går bussbyttet i sentrum uten problem. At all.

 

Bortsett fra det kan jeg ikke anbefale hybel på byåsen. Når en først bor i by er det kjekt å bo i byen ;)

 

Mvh en med leilighet på byåsen.

Går for leilighet selfølgelig. Håper vi klarer det. Men uansett, tar vi en hybel bor vi ikke sammen mest sannsynlig?

 

Hvordan er det med månedspriser for buss og trikk ?

Lenke til kommentar

For å si det sånn, å være sosial på byen er ikke akkurat prioritert. I tillegg er det jo fordel med tanke på leie. Tenker også i barmarkssesongen, er kjekt å gå rett ut av døra for å løpe/gå på rulleski, enn å kjøre et sted eller måtte surre rundt med rulleski i byen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle betale husleie for noen dager siden, og oppdaget den plutselig var nesten en tusenlapp høyere enn vanlig.

De hadde økt a-konto strøm med 200 kroner. Det er greit nok, den var unaturlig lav og gjorde at det måtte betales ekstra etter jul.

 

Men husleien har gått opp 550 kroner også på denne regningen. Selv ikke på den nye kontrakten jeg har skrevet under for høsten har husleien økte så mye. Ikke får jeg kontakt med dem heller, så foreløbig holder jeg pengene tilbake.

 

*få ut litt frustrasjon*

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har gått over til ny kontrakt (noe som ikke skjer før i juli for de fleste), kan de vel ikke heve leien på den måten. Du bor på Nedre Singsakerslette, ikke sant? Bor samme sted, og har ikke fått noen leieøkning.

Bor på Nedre Singsaker, ja. Den nye leien er høyere enn hva jeg får fra høsten av, så det er heller ikke den nye kontrakten jeg har gått over på. Satser på det er en feil, men fortsatt mas.

Lenke til kommentar

Når stenger treningssentrene til SiT for sommeren, og når åpner de igjen? Jeg vil treneee :ohmy:

Man får vel info på nettsidene når det nærmer seg sommerferien.

 

Trenger du et sted å trene styrke/kondis om sommeren kan jeg anbefale Club Fitness på Bakklandet. De tar 300 kroner i måneden, og ingen bindingstid, engangsavgift eller annet tull. Altså perfekt om du bare skal trene i en måned eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...