Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Meg bekjent så har du vel fått et brukernavn og et passord av NTNU???

 

Det er forresten ikke alle smarttelefoner som støtter Eduroam, vet hvertfall at Sony Ericson sine Android-telefoner ikke gjør det. Med HTC funker det som fjell, Samsung også tror jeg.

 

Edit: Eduroam: http://www.ntnu.no/itinfo/read_article.php?aid=476

 

Eduroam er digg. Trenger kun å taste brukernavn/passord første gang, og det fungerer på de fleste institusjoner for høyere utdanning i Norge med en viss respekt for seg selv.

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter sommeren har eduroam vært veldig ustabilt på min nexus en.

 

Hender ofte at status spretter mellom connecting/remembered. Så plopp: disconnected.

 

Da er eneste mulighet å velge forget network, og skrive inn brukernanv og passord på nytt.

Bekreftet samme situasjon på 3 ulike nexus en.

Opplevde ikke problemer i løptet av 5 måneder før sommeren, eller ved andre nettverk.

Lenke til kommentar

Noen av dere som bruker Citizen SR 270X? Kan noen fortelle meg om den er bra eller ikke?

Den er ok, men merker flere ganger daglig at den ikke registrerer alt jeg trykker. Veldig irriterende, og gjør at jeg må se over alt jeg trykker.

 

Samme her, treffer du noen av knappene litt skjevt f.eks. registreres de som regel ikke.

Det samme har skjedd her og. Også på kortere uttrykk. Utrolig irriterende når et tegn ikke dukker opp, og man ikke merker det før man får sære svar. Noen som har prøvd kontaktsvar på Citizen med hell?

Lenke til kommentar

[info om materialteknologi]

 

Tusen takk! Akkurat et slikt svar jeg var ute etter. :)

En annen mulighet for materialinteresserte er å begynne på kjemistudiet, og velge retningen Materialkjemi og energiteknologi (populært kalt mattek) når du begynner i tredje. Da ender du også opp med en mastergrad i materialteknologi, og tilhører materialinstituttet på samme måte. Forskjellen på dette og å gå selve mattek-linjen er ikke voldsomt stor, men de første par årene preges av litt flere generelle kjemifag (generell, uorganisk, fysikalsk, organisk etc.) og litt færre metallfag. Men mye er som nevnt felles for de to linjene.

 

(Måtte bare benytte anledningen til å snikreklamere litt for eget studium. :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...