Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres bra ut. Har også hørt rykter om at det en gang i fremtiden skal bygges en overgang over Elgsetervn. ved Samfundet, og at en del andre lyskryss i byen skal "optimaliseres" - det kunne de sårt trengt. Jeg skrev i forrige innlegg at Trondheim er unikt pga rutetabellene til Team, men jommen glemte jeg at Trondheim er også det eneste stedet der lyskryssene er helt ubrukelige for fotgjengere.

Det er allerede fotgjengerovergang pluss en (litt bortegjemt) undergang ved Studentersamfundet? Tenker du på fotgjengerbru så heter det bru. Men jeg tror ikke på dette ryktet utover at det allerede finnes en fotgjengerovergang uansett, og en bru ville ikke passet inn i bybildet i området der.

 

Der jeg kommer fra blir det heller ikke slått opp avgangstider fra det busstoppet - navnet på busstoppet man er på står ofte ikke verken på holdeplassen eller på rutetabellen, så man må være lokalkjent for å tolke rutetabellen. Det er enda verre. :) Men enig i at i en såpass stor by burde man ta seg råd til å ha riktige rutetabeller for hvert busstopp. Det har å gjøre med en litt arrogant kultur innad i Team Trafikk (jeg husker en gang de sa på nettmøte at det ikke var mulig fordi det ville vært for mye "merarbeid", selv om de har fått det til helt fint i andre byer). Forhåpentligvis blir det bedre når AtB tar over.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Helt ubrukelige er vel å ta i. Jeg liker godt lyskryssene hvor man kan gå på skrått. :)

 

Det er ganske ubrukelig å vente 10min mellom hver gang man får grønt lys for fotgjengere jo.

 

 

Det må jeg si jeg ikke har opplevd noen gang. Man blir ventende noen minutter i prinsenkrysset, det er sant, men 10 minutter?

 

Tips til hva man kan finne på i Trondheim nå? Kjeder vettet ut av meg her :thumbdown:

Edit: Kryssgangfelt er genialt, men suger når du ikke har bruk for dem.

 

- Tja, det er konsert på Samfundet med Bartkaillan i kveld

- Ta deg en runde på Olafsfestdagene og markedet der

- Gå på kino

- Gå en tur et sted du ikke har vært før

- Besøk et av Trondheims mange museer

- Bunkersafari på Lade

- ta trikken helt opp og bad der

- finn noen du kan grille med

Endret av EvileyeS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Tja, det er konsert på Samfundet med Bartkaillan i kveld

- Ta deg en runde på Olafsfestdagene og markedet der

- Gå på kino

- Gå en tur et sted du ikke har vært før

- Besøk et av Trondheims mange museer

- Bunkersafari på Lade

- ta trikken helt opp og bad der

- finn noen du kan grille med

Tips til fine sykkelturer? Hvor lang tid bruker man f.eks til Stjørdal eller rundt "heia" med Rye?

 

Ja, apropos det. Er det bra temperatur i sjøen der oppe nå? :p

Vil tro det er kaldt, på tross av at det er jævlig varmt ute :blink:

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Tips til fine sykkelturer?

Jeg har ikke syklet rundt Byneset, men jeg vil tro at det beste er å ta ruten med klokken. Det fordi det er et sterkt trafikkert fergeleie på Flakk og ingen sykkelvei langs veien mellom Flakk og Trondheim, så det er like greitt å unngå å sykle slik at du har en lang kø av stressede biler som skal rekke fergen bak deg.

 

Sykkeltur fra Ila om Byåsen, link til Google Maps. Legg inn en pause hvor jeg har merket av punkt B, her har du paranoramautsikt over byen. Det anbefales å fortsette opp videre og sykle ned Roald Amundsens vei, morsom og svingete vei å sykle ned.

 

En annen fin sykkelrute (link til kart) som kan tas som del av lengre sykkeltur, for eksempel Byneset rundt, begynner fra Studentersamfundet, går gjennom Klæbuveien og over Leirfossvegen via demningen. Er en god nedoverbakke etterfulgt av oppoverbakke like før demningen, men i bunnen av bakken der er det fint uteområde med gode rastemuligheter.

 

Det anbefales også å sykle opp til Festningen og videre til parken bak. Enormt stort og (overraskende) lite brukt uteareal. For en ekstra utfordring (hvis du har god kondis), sykle rett opp bakken fra Bybrua.

 

Yttest på Lade er det også fint å sykle. Ser du på kartet/flyfoto ser du at det går en fotgjenger/sykkel-sti langs hele strandkanten av Lade og fram til Rotvoll på østsiden av byen. Du bestemmer hvor du vil starte og slutte. Enkelte punkter er det nærmest terrengsykling (= moro), men husk å ta hensyn til fotgjengere.

Endret av A-Jay
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er allerede fotgjengerovergang pluss en (litt bortegjemt) undergang ved Studentersamfundet? Tenker du på fotgjengerbru så heter det bru. Men jeg tror ikke på dette ryktet utover at det allerede finnes en fotgjengerovergang uansett, og en bru ville ikke passet inn i bybildet i området der.

 

Bru jeg mente ja. :blush: Jeg har ikke så stor tro på det selv, men var en venn som hadde noe EiT greier sammen med Statens vegvesen (eller noe sånt), og de hadde visst vurdert mulighetene for en bru nedi det området i følge han (tror noe av oppgaven var å se på dette som et alternativ, samt andre ting). Uansett så skjer vel sånt lenge etter at jeg har flyttet fra byen til nyttår. :thumbup:

 

 

 

Det må jeg si jeg ikke har opplevd noen gang. Man blir ventende noen minutter i prinsenkrysset, det er sant, men 10 minutter?

 

10min var selvsagt å overdrive; men poenget er at det går alt for lenge mellom hver gang en får muligheten til å gå over. ;)

 

Tips til hva man kan finne på i Trondheim nå? Kjeder vettet ut av meg her :thumbdown:

 

Dra på kino og se Inception hvis du ikke har sett den enda. Evnt er det bare å hive seg løs på pensum.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke noe problem, men det hadde vært utrolig mye mer praktisk å heller vite med en gang når bussen går fra hodeplass x. Og som jeg skrev; dette er jo også stikk motsatt av hva som gjøres alle andre steder - i alle fall av egne erfaringer. Sånt sett er Trondheim unikt - det eneste stedet med forvirrende rutetabeller i verden. ;)

 

Unikt? I Bergen har vi nøyaktig det samme systemet.

Lenke til kommentar

Kult med en tread for NTNU folk :p

 

Kom inn på Produktuvikling og produksjon, både gleder meg og gruer meg litt.

Noen andre som går denne linja? Hvordan er første året, med verksted og det vi lærer etc.?

 

Så er det et spørsmål om bolig da. Søkte ganske sent (starten av juli), og har ennå ikke fått svar fra SiT. Vet at jeg kan bo på NTNU el no for 125 kr til jeg finner sted å bo. Er det noe å anbefale, eller burde jeg finne noe på finn.no etc før jeg drar opp dit?

 

Har drevet å sett på Indøk linjen også, og ser at det lønner seg veldig å være student der, siden jeg får tatt PuP + økonomiske fag. Går det an å muligens bytte linje hvis til dette via skolen og hvordan? Kravene er veldig høye, så kanskje jeg burde ta opp fag iløpet av første året på NTNU?

Lenke til kommentar
Så er det et spørsmål om bolig da. Søkte ganske sent (starten av juli), og har ennå ikke fått svar fra SiT.

 

http://www.sit.no/boligliste/

 

Du bør begynne å lete for harde livet NÅ.

Men for all del, ver kritisk.

 

Om du startar leitinga først no gjer du følgjande; avtal ein haug med visningar på førehand, slik at du har visning med ein gong du kjem opp. Deretter fyll på med visningar fortlaupande. Eg var sjølv i same klemma, men blei overraska over kor mykje privat det faktisk fantes. Inntrykket mitt av media på førehand var at eg neppe kom til å få meg bolig før rett over vinteren. Eg tok kraftig feil (eller var veldig heldig), men etter 2-3 visningar fann eg ein akseptabel (båe i standard, pris og beliggenhet), og avlyste resten av visningane mine.

Lenke til kommentar

Kult med en tread for NTNU folk :p

 

Kom inn på Produktuvikling og produksjon, både gleder meg og gruer meg litt.

Noen andre som går denne linja? Hvordan er første året, med verksted og det vi lærer etc.?

 

Har drevet å sett på Indøk linjen også, og ser at det lønner seg veldig å være student der, siden jeg får tatt PuP + økonomiske fag. Går det an å muligens bytte linje hvis til dette via skolen og hvordan? Kravene er veldig høye, så kanskje jeg burde ta opp fag iløpet av første året på NTNU?

Jeg skal begynne på femte året PuP. Første året er rimelig greit. Ikke helt sikker på om de kjører samme prosjekt enda, men vil tro det. Høst-prosjektet kan være litt frustrerende, men vår-prosjektet (sykler) er stort sett bare moro. En del verksted-jobbing når man kommer utpå våren.

 

Ja, det går an å bytte til Ind.øk maskin. Som regel noen som gjør det i løpet av første året.

Lenke til kommentar

Tips til fine sykkelturer?

 

 

Det anbefales også å sykle opp til Festningen og videre til parken bak. Enormt stort og (overraskende) lite brukt uteareal. For en ekstra utfordring (hvis du har god kondis), sykle rett opp bakken fra Bybrua.

 

Brubakken er så drøy at det anbefales å ikke sykle opp der med mindre man må. Kan bruke det som en unnskyldning for å prøve Trondheims eneste grunn til at byen havner på topp 5 sykkelbyer, sykkelheisen Trampe.

Lenke til kommentar

Jeg har en studentbolig på nye Berg som jeg ikke skal ha. Siden jeg sendte beskjed den 23 og ikke den 21. juli så må jeg ha boligen frem til august. SiT mente at de ikke viste om noen studenter som trengte bolig men at jeg var fri til å leie den ut i mellomtiden noe jeg ikke trodde var lov. Send meg en PM hvis noen trenger en slik bolig så kan jeg snakke med SiT om direkte overtagelse. Koster ca 3700 per mnd og kan flyttes inn i umiddelbart.

 

http://www.boligtorget.no/sit/displaysearch.aspx?menuid=0&prodid=1

 

Vi registrerer oppsigelsen din ut fra dato den 23. juli. I og med at du ga beskjed etter fristen kan vi ikke kansellere kontrakten din slik at det ikke på løper husleie. Det er mange studenter som har søkt studentbolig, men ingen som står klar til å flytte inn i boligen din i dag. Vi trenger derfor tid på oss til å finne og skrive kontrakt med ny leietaker. Dersom du har noen som ønsker å låne/leie boligen din i oppsigelsestiden kan du velge å gjøre dette. Du kan disponere hybelen frem til 23. august.

 

 

 

Med vennlig hilsen/Best regards

 

SiT Bolig

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Brubakken er så drøy at det anbefales å ikke sykle opp der med mindre man må. Kan bruke det som en unnskyldning for å prøve Trondheims eneste grunn til at byen havner på topp 5 sykkelbyer, sykkelheisen Trampe.

Derfor jeg beskrev det som en utfordring. Jeg har syklet opp der flere ganger, sånn for moro skyld. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...