Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flytta inn i en leilighet i dag jeg. Men her er det noen som har lagt fra seg masse skvip i et berg av gamle ting. :thumbdown: . Ingen regjøring heller :mad:

 

Kan jeg kreve at dette blir ordnet på huseiers regning?

Jeg antar dette er en leilighet du leier privat. Du bør påpeke dette ovenfor huseier og gjøre vedkommende klar over at du har tenkt å forlate leiligheten i samme tilstand som du overtok den i når du flytter ut.

Lenke til kommentar

Hvorfor er NTNU så sinnsvakt byråkratisk? Har prøvd i en liten evighet å finne ut hva som er status på en klage. Etter å ha surret rundt og letet etter ulike kontorer på Dragvoll i en time, fant jeg endelig en fyr som kunne hjelpe meg. Det eneste som hjelper om du vil ha rede på noe er å møte opp personlig, brev, epost eller tlf fungerer visstnok ikke her i Trøndelag.

Lenke til kommentar

Hvorfor er NTNU så sinnsvakt byråkratisk? Har prøvd i en liten evighet å finne ut hva som er status på en klage. Etter å ha surret rundt og letet etter ulike kontorer på Dragvoll i en time, fant jeg endelig en fyr som kunne hjelpe meg. Det eneste som hjelper om du vil ha rede på noe er å møte opp personlig, brev, epost eller tlf fungerer visstnok ikke her i Trøndelag.

 

Gjaldt det exphil-klagen? Jeg lurer nemlig også på når den evt. kommer. Fikk du vite noe?

Lenke til kommentar

Jeg har gitt opp håpet om å få svar på exphil-klagen min. Det er jo gått over to år, uten noe svar.

 

Møter man ikke opp personlig så virker det som om man blir glemt helt. Nå er det for sent å møte opp personlig for min del, men det burde jo strengt talt ikke være nødvendig når man sender en skriftlig klage.

Lenke til kommentar

Hvorfor er NTNU så sinnsvakt byråkratisk? Har prøvd i en liten evighet å finne ut hva som er status på en klage. Etter å ha surret rundt og letet etter ulike kontorer på Dragvoll i en time, fant jeg endelig en fyr som kunne hjelpe meg. Det eneste som hjelper om du vil ha rede på noe er å møte opp personlig, brev, epost eller tlf fungerer visstnok ikke her i Trøndelag.

 

Gjaldt det exphil-klagen? Jeg lurer nemlig også på når den evt. kommer. Fikk du vite noe?

Ja, fikk svar. Han hadde en fin bunke på pulten sin. Så var bare å finne riktig ark, husk kandidatnr.

 

 

 

Forøvrig tror jeg nesten samtlige var F, så ikke mye håp.

 

 

Lenke til kommentar

Hei og hopp!

 

Jeg har kommet inn på medisin ved NTNU, og er samtidig ferdig med 1. året som tannlegestudent ved UiO. Endelig svar på søknad om opprykk vil ikke foreligge før om 2-3 uker (studiestart på 2. året ved NTNU er 23. Aug).

 

Hvis (fritak og) opprykk plutselig går igjennom, må jeg mao. flytte oppover på en dag eller to, og trenger litt hjelp med praktiske ting, som f eks:

 

1) hvordan komme seg fra Værnes til NTNU? Her i Oslo har vi www.trafikanten.no, jeg fant ikke noe liknende opplegg for Trondheim. (Har ansatt-kort til bruk på SAS Flybussen så jeg kommer mest sannsynlig til å ta denne, men, hvor skal jeg gå av? Veien videre?)

 

 

2) Hvor på NTNU ligger medisinsk fakultet? Øya?

 

 

3) Jeg har sett litt på boliger/hybler.

 

Hvor langt unna ligger disse studentbyene fra medisinsk fakultet?

 

http://www.voll.no/

http://studenterhjem.singsaker.no/

 

Vil helst bo i gå-/sykleavstand fra fakultetet.

 

 

4) Jeg har en jobb i Oslo som jeg kommer til å pendle til annenhver helg - noen som har erfaring med pendling mellom OSL og TRD? Jeg setter pris på og blir takknemlig for alle svar :)).

Endret av medisinstudent_2010
Lenke til kommentar

1) Ta Flybussen, den går hvert 15. minutt og har studentrabatt.

2) Ja, den ligger på Øya. Et lite steinkast unna Studentersamfundet.

3) Voll ligger kanskje rundt 3 km unna, mye bakker opp dit. Buss nummer 5 går hvert 10. minutt om det skulle være av interesse. Singsaker studenterhjem ligger cirka 1 km unna, ikke så langt å gå eller sykle. Litt bakker men ikke så mye.

Lenke til kommentar

1) Ta Flybussen, den går hvert 15. minutt og har studentrabatt.

2) Ja, den ligger på Øya. Et lite steinkast unna Studentersamfundet.

3) Voll ligger kanskje rundt 3 km unna, mye bakker opp dit. Buss nummer 5 går hvert 10. minutt om det skulle være av interesse. Singsaker studenterhjem ligger cirka 1 km unna, ikke så langt å gå eller sykle. Litt bakker men ikke så mye.

 

Takk for svar :).

 

Har aldri satt min fot i TRD før, har dere noe trafikanten.no liknende opplegg for byen?

 

1+2) (Reiser gratis på Flybussen) - hvor skal jeg gå av for å komme meg til NTNU/Øya?

3) Har hørt at det finnes noe "semesterkort"/"årskort" for studenter? Stemmer det? Event pris?

 

medisinstudent_2010:

 

Som A-Jay sier, flybussen er veldig kurant. Gå av på Samfundet, det er vel nærmeste. Rutetabeller.

 

Helgependling med fly skulle gå veldig greit, er ikke så værst billig heller hvis du bestiller lavprisbilletter god tid i forveien.

 

Edit: Det er en brukbar reiseplanlegger på www.tkort.no. ;)

 

 

Tusen takk :)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...