Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Du kan gå av ved Studentersamfundet. Tar 30 min ca.

 

Pris for busskort for et semester kommer ann på hvor mange dager du skal ha. Jeg betalte vel ca. 1800 for 5 mnder, du trenger vel 4 mnd i høst. Team-trafikk.no er Trondheims svar på trafikanten.

Endret av Xavi90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi snakker om reisen til Trondheim, er det noen oppbevaringsbokser eller lignende ved togstasjonen i sentrum? Jeg kommer nemlig oppover med en haug med bagasje, og vil helst slippe å ta med meg alt opp til Moholt for å hente nøkkel til ny hybel hos SiT...

Lenke til kommentar

Såkalt "semesterkort" er t:kort periode. Du kan selv bestemme lengden på perioden, så da kan du kjøpe busskort som varer fra dagen du kommer til den dagen du skal hjem på juleferie! Veldig greit og enkelt! :) Fra og med høsten blir det ikke Team Trafikk som har ansvaret for bussene, men AtB:

 

http://www.atb.no

Lenke til kommentar

Når vi snakker om reisen til Trondheim, er det noen oppbevaringsbokser eller lignende ved togstasjonen i sentrum? Jeg kommer nemlig oppover med en haug med bagasje, og vil helst slippe å ta med meg alt opp til Moholt for å hente nøkkel til ny hybel hos SiT...

 

Ja, det finnes bokser. Prisen varierer etter størrelsen, alt fra 40 kr (per 24 timer) og oppover.

Lenke til kommentar

Togstasjonen er i en del av byen hvor SiT ikke har en eneste hybel, så planen din er ikke så smart, Stina. Hvilken hybel skal du hente nøkkel til? Det er mest sannsynlig mer praktisk å ta med bagasjen opp til moholt og så til hybelen.

 

Hehe, nei, det er vel kanskje sant. :) Skal til Klostergata 56, så ja, omvei blir det jo... Men tenkte jeg i det minste kunne la en koffert stå, for så å hente senere på dagen. Bare lite fristende å gå på bussen sånn dagen før skolestart, (ja, kall meg lat :p ) når den vel er nokså full, med koffert, diger sekk og sykkel... (OK, sykkelen kan jeg alltids låse et sted i byen)

 

Takk for svar, begge to! Da har jeg hvertfall begge mulighetene, så ser jeg det ann!

Lenke til kommentar

Har aldri satt min fot i TRD før, har dere noe trafikanten.no liknende opplegg for byen?

Trafikksystemet i Trondheim er ikke så komplisert som i Oslo. Skal du med buss finner du rutekart og rutetabeller på Team sine nettsider. For trikkeruter, gå til Gråkallbanens sine nettsider (trikkeruten er også tegnet inn på Team sitt kart). Team har også et veldig bra bussorakel som du kan spørre om bussruter, igjen å finne på deres nettsider.

 

Skal du på tur utenfor byen så har vi reiseplanleggeren til tkort (tidligere "Trafikanten Midt-Norge").

 

En kan vel også nevne for alle ferskingene at munkegata er knutepunktet i alle bussrutene, ikke Trondheim sentralstasjon.

Munkegata er knutepunkt for bybussene, Sentralstasjonen er knutepunktet for busser utenbys (men mange stopper også i Munkegata).

Lenke til kommentar

Trafikksystemet i Trondheim er ikke så komplisert som i Oslo. Skal du med buss finner du rutekart og rutetabeller på Team sine nettsider. For trikkeruter, gå til Gråkallbanens sine nettsider (trikkeruten er også tegnet inn på Team sitt kart). Team har også et veldig bra bussorakel som du kan spørre om bussruter, igjen å finne på deres nettsider.

 

Trafikksystemet som en helhet er kanskje ikke så komplisert i Trondheim (mest pga kun ett valg for kollektivtrafikk som dekker hele byen), men måten Team opplyser om rutetider i rutetabellene er bokstavelig talt helt "høl i hue" sammenlignet med Oslo.

 

Dette er jo selvsagt en vanesak, og etter fem år har jeg blitt vant med at alle rutetabeller opplyser om når bussen går fra første holdeplass på ruten, og ikke direkte når bussen passerer holdeplassen du selv vil ta den fra - stikk motsatt av hva som er vanlig ellers rundt om i landet (jeg tipper verden også;)).

 

Heldigvis redder Team seg litt pga bussorakelet på nettsiden deres, den sier i alle fall når bussen passerer holdeplassen du vil ta den fra.

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Såkalt "semesterkort" er t:kort periode. Du kan selv bestemme lengden på perioden, så da kan du kjøpe busskort som varer fra dagen du kommer til den dagen du skal hjem på juleferie! Veldig greit og enkelt! :) Fra og med høsten blir det ikke Team Trafikk som har ansvaret for bussene, men AtB:

 

http://www.atb.no

 

Semesterkortet finnes ikke lenger, de hadde det første semestere jeg var i byen. Da kosta det ca 400 kr mindre enn tilsvarende Tkort periode.

Lenke til kommentar

 

Dette er jo selvsagt en vanesak, og etter fem år har jeg blitt vant med at alle rutetabeller opplyser om når bussen går fra første holdeplass på ruten, og ikke direkte når bussen passerer holdeplassen du selv vil ta den fra - stikk motsatt av hva som er vanlig ellers rundt om i landet (jeg tipper verden også;)).

 

Heldigvis redder Team seg litt pga bussorakelet på nettsiden deres, den sier i alle fall når bussen passerer holdeplassen du vil ta den fra.

Nå står det jo faktisk hvor lang tid bussen bruker fra første holdeplass til den holdeplassen du står på, og da er det ikke særlig krevende å finne ut når bussen kommer (eller skal komme blir vel mer riktig å si).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette er jo selvsagt en vanesak, og etter fem år har jeg blitt vant med at alle rutetabeller opplyser om når bussen går fra første holdeplass på ruten, og ikke direkte når bussen passerer holdeplassen du selv vil ta den fra - stikk motsatt av hva som er vanlig ellers rundt om i landet (jeg tipper verden også;)).

 

Heldigvis redder Team seg litt pga bussorakelet på nettsiden deres, den sier i alle fall når bussen passerer holdeplassen du vil ta den fra.

Nå står det jo faktisk hvor lang tid bussen bruker fra første holdeplass til den holdeplassen du står på, og da er det ikke særlig krevende å finne ut når bussen kommer (eller skal komme blir vel mer riktig å si).

 

Det er allikevel unødvendig tungvint, men som du er inne på, at bussene ikek følger ruta er jo et vesentlig større problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hva er egentlig tendensen med karakterer utover i studiet? Pleier disse for den gjennomsnittlige elev å være ganske jevne eller faller/stiger de i løpet av utdanningen? Tenker da på en typisk siving linje på ntnu.

Endret av Etuop
Lenke til kommentar

Jeg har hørt stigende. Etterhvert som folk venner seg til settingen, og har funnet ut hvilke metoder som passer for seg, er det vel naturlig at karakterene forbedres. I tillegg tipper jeg man leser mer/bedre de senere årene fordi fagene da blir mindre generiske, og ligger tettere opp mot det som er ditt interessefelt.

Lenke til kommentar

Nå står det jo faktisk hvor lang tid bussen bruker fra første holdeplass til den holdeplassen du står på, og da er det ikke særlig krevende å finne ut når bussen kommer (eller skal komme blir vel mer riktig å si).

 

Selvsagt er det ikke noe problem, men det hadde vært utrolig mye mer praktisk å heller vite med en gang når bussen går fra hodeplass x. Og som jeg skrev; dette er jo også stikk motsatt av hva som gjøres alle andre steder - i alle fall av egne erfaringer. Sånt sett er Trondheim unikt - det eneste stedet med forvirrende rutetabeller i verden. ;)

Lenke til kommentar

AtB skal visst rulle ut "sanntidsdata" utover året, med monitorer på en del holdeplasser.

 

Det høres bra ut. Har også hørt rykter om at det en gang i fremtiden skal bygges en overgang over Elgsetervn. ved Samfundet, og at en del andre lyskryss i byen skal "optimaliseres" - det kunne de sårt trengt. Jeg skrev i forrige innlegg at Trondheim er unikt pga rutetabellene til Team, men jommen glemte jeg at Trondheim er også det eneste stedet der lyskryssene er helt ubrukelige for fotgjengere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...