Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Det virker som om NTNU har litt trøbbel med hjemmesida akkurat nå, så man kommer ikke inn på fagsider hvor det står om pensumlitteratur i hvert fag. Men du kan berolige henne med at det ikke er noe behov for å ha for å ha pensumbøker kjøpt inn før semesteret starter. Bokliste fåes tak i på bokhandelen på campus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er ingen sjanse uansett? Jeg synes uansett dette høres rart ut.

Kan det hjelpe å ringe og høre?

 

I alle tilfeller har jeg iallefall skoleplass der jeg kan ta alle de samme fagene.

 

Det ble tatt inn to stykker i suppleringsopptaket for Statsvitenskap på NTNU i år:

 

http://www.samordnaopptak.no/tall/2010/hoved/supplering/studium

 

..så hvis du var på 5. plass før suppleringsopptaket ville du ikke kommet inn uansett om ventelisten oppførte seg eller ikke.

Lenke til kommentar

Jeg er snart ny i trondheim og kjenner ingen der. Noen som har lyst til å vise meg rundt?

Skolen begynner 11.august for meg, så det hadde vært morsomt og gjort seg litt kjent i byen

i forkant.Jeg skal begynne på gløshaugen, fint hvis du går der også :)

Send meg gjerne en slik personlig melding.

Lenke til kommentar

Hjertlig takk :)

De to første ukene blir det kun rent teknostart/fadderopplegg. Ikke "vanlige" fag og den slags. Hun vil antagelig få utdelt en timeplan for fadderopplegget. Ingen grunn til bekymring, bare møte opp til avtalt tid og sted og ta det derfra. Pluss vær fleksibel også på kveldstid de første to ukene, iallefall om man har lyst til å bli kjent med klassekameratene.

 

Etter det starter vanlig undervisning. Hun har allerede timeplan, så da er det bare å møte opp på forelesning til avtalt tid. Hun vil få beskjed i første forelesning hvilke bøker man bør ha, faglærer forstår selvsagt at alle ikke har alle bøker klar fra første forelesning så dette går bra.

 

Lykke til! :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg er snart ny i trondheim og kjenner ingen der. Noen som har lyst til å vise meg rundt?

Skolen begynner 11.august for meg, så det hadde vært morsomt og gjort seg litt kjent i byen

i forkant.Jeg skal begynne på gløshaugen, fint hvis du går der også :)

Send meg gjerne en slik personlig melding.

Hvilken linje skal du gå på? :)

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Jeg er snart ny i trondheim og kjenner ingen der. Noen som har lyst til å vise meg rundt?

Skolen begynner 11.august for meg, så det hadde vært morsomt og gjort seg litt kjent i byen

i forkant.Jeg skal begynne på gløshaugen, fint hvis du går der også :)

Send meg gjerne en slik personlig melding.

 

Delta på fadderuka, søk Samfundet. Enkel måte å bli kjent med folk og byen på. Ellers kan du jo også lese lokalnyheter på www.adressa.no :)

Lenke til kommentar

Bare for å presisere: du får velge tidspunkt, om du er rask, de "beste" tidene blir fort fulle (slapp av, påmeldingen blir annonsert), og labpartner, så har du lab på det tidspunktet i 3 uker etter hverandre ca midt i semesteret.

 

Presisering med overdreven kommabruk, weey!

Endret av Leviandan
Lenke til kommentar

Jeg er snart ny i trondheim og kjenner ingen der. Noen som har lyst til å vise meg rundt?

Skolen begynner 11.august for meg, så det hadde vært morsomt og gjort seg litt kjent i byen

i forkant.Jeg skal begynne på gløshaugen, fint hvis du går der også :)

Send meg gjerne en slik personlig melding.

 

Delta på fadderuka, søk Samfundet. Enkel måte å bli kjent med folk og byen på. Ellers kan du jo også lese lokalnyheter på www.adressa.no :)

Må "fadderbarn" forresten melde seg på for å delta på fadderuka?

Lenke til kommentar

Jeg er snart ny i trondheim og kjenner ingen der. Noen som har lyst til å vise meg rundt?

Skolen begynner 11.august for meg, så det hadde vært morsomt og gjort seg litt kjent i byen

i forkant.Jeg skal begynne på gløshaugen, fint hvis du går der også :)

Send meg gjerne en slik personlig melding.

 

Delta på fadderuka, søk Samfundet. Enkel måte å bli kjent med folk og byen på. Ellers kan du jo også lese lokalnyheter på www.adressa.no :)

Må "fadderbarn" forresten melde seg på for å delta på fadderuka?

 

Nei..alle blir delt inn i faddergrupper automatisk og så er det opp til hver enkelt om man vil delta eller ikke ;)

Lenke til kommentar

Jeg er snart ny i trondheim og kjenner ingen der. Noen som har lyst til å vise meg rundt?

Skolen begynner 11.august for meg, så det hadde vært morsomt og gjort seg litt kjent i byen

i forkant.Jeg skal begynne på gløshaugen, fint hvis du går der også :)

Send meg gjerne en slik personlig melding.

 

Delta på fadderuka, søk Samfundet. Enkel måte å bli kjent med folk og byen på. Ellers kan du jo også lese lokalnyheter på www.adressa.no :)

Må "fadderbarn" forresten melde seg på for å delta på fadderuka?

Det arrangeres forskjellig fra studie til studie, men hvis du går siving skal det nok godt gjøres å ikke bli påmeldt på et eller annet vis. Følg med på nettsidene til linjeforeningen din, isåfall.

Lenke til kommentar

Det begynner å bli en byrde for meg å gå på NTNU.

Senest i går kveld var det en jente (!!!!) som jeg kom i heftig random diskusjon med på byen (i burgerkø) som til slutt konkluderte med at jeg og kompisen min var to tapere som aldri ville oppnå noe i livet.

Da var jeg rask til å trekke frem at jeg er blivende siv.ing. (om jævlig lenge), og at hun kunne glede seg til å bli vaskedama mi om 4 år. Så lett som det skaffet jeg meg en flat hånd kapssh på kinnet. Det betyr vel at hun tok seg nær av det og ser det som en reell situasjon.

 

Noen andre som sliter med lignende?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...