Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er snart ny i trondheim og kjenner ingen der. Noen som har lyst til å vise meg rundt?

Skolen begynner 11.august for meg, så det hadde vært morsomt og gjort seg litt kjent i byen

i forkant.Jeg skal begynne på gløshaugen, fint hvis du går der også :)

Send meg gjerne en slik personlig melding.

Hvilken linje skal du gå på? :)

 

Elektronikk, 2-årig master. Når begynner egentlig fadderuka, rundt 15.-18. august? Jeg begynner på skolen en uke tidligere, derfor lurte jeg på om noen hadde lyst til å vise meg rundt. Jeg gir en krone-is for jobben :)

Lenke til kommentar

 

Elektronikk, 2-årig master. Når begynner egentlig fadderuka, rundt 15.-18. august? Jeg begynner på skolen en uke tidligere, derfor lurte jeg på om noen hadde lyst til å vise meg rundt. Jeg gir en krone-is for jobben :)

 

Hvilken retning innen elektronikk?

 

Det trengte jeg ikke å velge da jeg søkte. Går du elektronikk? I hvilken klasse i så fall?

Lenke til kommentar

Testa ei av sykkelløypene din i dag A-Jay, eller det var i hvert fall det som var planen :whistle: .

 

Sykla oppe en jævla bratt bakke med Ila til Sverresborg. Deretter aner jeg ikke hvor jeg havnet, var plutselig langt uti gokk og trengte en time på å finne meg veien ned fra heia igjen :ermm:

 

Havnet vel langt ute mot Tiller i tidenes trøndervær (les: styrtregn) :new_woot:

Anbefaler derfor andre med samme plan å memorere kartet bedre enn meg.

Endret av Senyor de la guerra
Lenke til kommentar

Anbefaler derfor andre med samme plan å memorere kartet bedre enn meg.

Tiltredes. Burde kanskje advart om det. Trondheim er utrolig lett å sykle seg vill i. Har gjort det flere ganger jeg også. :)

 

Burde også advart om at denne ruten er bratt (sier seg litt selv når jeg lover paranoramautsikt), men den er minst bratt om du begynner opp Byåsveien.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Sykla oppe en jævla bratt bakke med Ila til Sverresborg. Deretter aner jeg ikke hvor jeg havnet, var plutselig langt uti gokk og trengte en time på å finne meg veien ned fra heia igjen :ermm:

 

I fjor bodde jeg ved toppen av den bakken der, var et hellvette å sykle hjem fra skolen. Glad jeg bor 3-4 min gange fra Gløs nå :new_woot:

 

Var jo sykkel-NM der nå i juni også. Hushovd og Boasson Hagen syntes nok Tour de France var barnemat i forhold!

Endret av Xavi90
Lenke til kommentar

Progresjonen er like "naturlig" som det har vært siden du begynte med matematikk på barneskolen. Forskjellen fra R1 og R2 er jo at pensum går fortere fram, men det gjelder jo alle universitetsfag. I starten tas det også for seg pensum fra vgs, så det går nok bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Progresjonen er like "naturlig" som det har vært siden du begynte med matematikk på barneskolen. Forskjellen fra R1 og R2 er jo at pensum går fortere fram, men det gjelder jo alle universitetsfag. I starten tas det også for seg pensum fra vgs, så det går nok bra :thumbup:

Tja, er ikke helt enig i den du gitt. Jeg syntes i hvert fall det var en stor forskjell i arbeidmengden man måtte legge ned for å få satt seg inn i pensum.

Lenke til kommentar

Jeg tror vi har tolket innlegget på to forskjellige måter. Jeg er ganske sikker på at han mente at overgangen mellom R1/R2 og universitetsmatte var omtrent like stor som overgangen mellom for eksempel Fysikk 2 og universitetsfysikk, eller generelt mellom vgs-fag og universitetsfag, ikke at den var like stor som overgangen mellom to mattefag på universitetet.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Jeg tror vi har tolket innlegget på to forskjellige måter. Jeg er ganske sikker på at han mente at overgangen mellom R1/R2 og universitetsmatte var omtrent like stor som overgangen mellom for eksempel Fysikk 2 og universitetsfysikk, eller generelt mellom vgs-fag og universitetsfag, ikke at den var like stor som overgangen mellom to mattefag på universitetet.

Tror nok vi tolker det likt.

 

Er liten forskjell på nivået mellom R1 og R2.

Er stor forskjell på nivået mellom R2 og TMA4100.

Er liten forskjell på nivået mellom TMA4100 og TMA4105.

 

Har alltid syntes at matematikk er enkelt, men slet ganske i overgangen til universitetsmatten. Er uansett en vanesak, leser du mye går det som regel greit uansett. Men kom ikke å tro at det holder med fire-fem timer matte i uka for å lære seg det du bør.

 

På VGS brukte man gjerne to uker på 30 sider ei en liten bok, på NTNU kan man pløye gjennom over 100 sidet tettpakket skrift på 90 minutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...