Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Spørs på faglærer og klassenivå på vgs. Følte ikke at overgangen til Matte1 var spesielt stor fra 3mx, men så hadde jeg en flink lærer som muligens var noe mer rigid og bevisfokusert enn snittet. Uansett, følte at det aller meste i matte1 var repetisjon med noe ekstra forutsetninger ol. på bevis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er liten forskjell på nivået mellom R1 og R2.

Er stor forskjell på nivået mellom R2 og TMA4100.

Er liten forskjell på nivået mellom TMA4100 og TMA4105.

 

Var vel kanskje jeg som var litt unøyaktig i mitt forrige innlegg. Når jeg skrev "progresjoen er like naturlig" mente jeg bare at det legges sten på sten (ikke at framdriften på pensum er like rask).

 

Når du sier at nivåforskjellen på R2 og matte 1 er stor, så er det jo mengde pensum og hastigheten man må lære i som er forskjellen. Og det er vi vel alle enige om. Noe stor nivåforskjell vil jeg ikke si det er. Mye er jo faktisk det samme.

Lenke til kommentar

Er liten forskjell på nivået mellom R1 og R2.

Er stor forskjell på nivået mellom R2 og TMA4100.

Er liten forskjell på nivået mellom TMA4100 og TMA4105.

 

Var vel kanskje jeg som var litt unøyaktig i mitt forrige innlegg. Når jeg skrev "progresjoen er like naturlig" mente jeg bare at det legges sten på sten (ikke at framdriften på pensum er like rask).

 

Når du sier at nivåforskjellen på R2 og matte 1 er stor, så er det jo mengde pensum og hastigheten man må lære i som er forskjellen. Og det er vi vel alle enige om. Noe stor nivåforskjell vil jeg ikke si det er. Mye er jo faktisk det samme.

Joa, det kan jeg støtte.

Følte jeg spammet denne tråden en del nå :p

Lenke til kommentar

De tallene som presenteres i artiklene betyr vel uansett ikke så mye for den jevne student? SiT sine boligpriser er minst like høye som SiO sine, og jeg regner med at forholdet mellom private hybler/små leiligheter i Oslo og private hybler/små leiligheter i Trondheim er omtrent det samme. Hvis man har bodd noen år i byen og ser seg om etter en større leilighet, være det fordi man vil ha mer plass eller har funnet seg noen, har man også tid til å lete etter det billigste.

Lenke til kommentar

Skal jeg som ny fysmatstudent bare akseptere den foreslåtte utdanningsplanen (mer spesifikt del 2, "plan for når du planlegger å ta ulike emner i løpet av studieløpet ditt") på StudentWeb? Må jeg "opprette undervisningsmelding" mens jeg lager utdanningsplanen? Hvordan er det å legge til eller fjerne andre emner enn de obligatoriske etter at jeg har lagret utdanningsplanen?

Lenke til kommentar

Hei gutter og jenter! Har et dilemma som jeg håper folk kan svare på.

 

Har tilbud om en veldig fin hybel i øvre møllenberg gate, helt øverst nesten ved solsiden. Skal studere mest på Gløs. Eneste som holder meg fra å si ja, er beliggenheten og en litt stiv pris (5000 pr mnd + strøm). Når det er sagt er leiligheten strøken, og jenta jeg deler med virker utrolig hyggelig. Jeg lurer egentlig bare på hvordan det blir med transport osv hvis jeg tar den. Tror dere jeg vil bli lei av å gå fra Solsiden til Gløs hver dag? Hvordan er det med busser/pris osv? Hadde vært fint med kjappe svar, skulle gitt de beskjed om jeg vil ha den innen et par timer :)

 

Har også vært på en annen visning, ligger i klostergata, 100 meter fra SiT sine studentboliger der. Boligen der var også veldig fin, men vet ikke om jeg blir valgt av alle han hadde på listen. Føler nesten jeg må ta den i Klostergata pga beliggenheten hvis jeg får den. Den var også en tusenlapp billigere.

 

La oss si det slik at hvis begge leilighetene hadde ligget i Klostergata, hadde jeg allerede sagt ja(til den som ligger i Øvre Møllenbergs gate) Noen som har noen synspunkter, tips råd eller uansett. Er litt rådvill! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...