Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor folkeregistrere seg der? Skift adresse hos posten og alle de som sender deg brev jevnlig, og sørg for at mor og far tar i mot viktige brev fra staten. Da er du mest sannsynlig fortsatt dekket av mor og fars forsikring, og du får reisestipend.

 

I dag er det for øvrig ett år siden jeg kom til Trondheim, tror jeg. Faen, det var tider! :D

Lenke til kommentar

Jeg er for øvrig helt enig med Herr Brun i det. Sjekket nylig selv at innboforsikringen gjelder for meg så lenge jeg ikke endrer adressen i folkeregisteret, så da ser jeg mitt snitt til å spare litt penger. Om det ikke er noen spesiell grunn til at du må endre adressen, så er det vel like greit å beholde den gamle. Jeg vet ikke hvordan det blir med jobb (og skatt), festlege og slike ting, men det kan kanskje noen andre svare på.

Lenke til kommentar

Fastlege og deltidsjobb er uproblematisk. Det er så vidt jeg vet ligningskontoret hjemme som er ansvarlig for deg, altså i folkeregistrert kommune, men det er ganske uproblematisk.

 

Fastlege og deltidsjobb er uproblematisk. Det er så vidt jeg vet ligningskontoret hjemme som er ansvarlig for deg, altså i folkeregistrert kommune, men det er ganske uproblematisk.

Lenke til kommentar

Har også hørt rykter om at det en gang i fremtiden skal bygges en overgang over Elgsetervn. ved Samfundet, og at en del andre lyskryss i byen skal "optimaliseres" - det kunne de sårt trengt.

Kryssene langs Elgesetergate er faktisk optimalisert, fra og med prinsenkrysset og utover, slik at man får grønn bølge om man kjører i 60 ( eller 120, 180..), det er visstnok forskjellige mønstre om morgenen og ettermiddagen for å treffe med rushen i begge retninger. Dessverre er prinsenkrysset så overfylt at det blir kø uansett.

 

En overgangsbru ved Samfundet tror jeg hadde blitt ganske stygt. Blir ikke mye av trafikken uansett borte med den nye tunnelene de driver og lager under byen nå?

Lenke til kommentar

Kryssene langs Elgesetergate er faktisk optimalisert, fra og med prinsenkrysset og utover, slik at man får grønn bølge om man kjører i 60 ( eller 120, 180..), det er visstnok forskjellige mønstre om morgenen og ettermiddagen for å treffe med rushen i begge retninger. Dessverre er prinsenkrysset så overfylt at det blir kø uansett.

 

De er nok ganske optimalisert for kjøretøy, og da spesielt busser. Men ting kan vel alltids bli bedre? ;)

 

En overgangsbru ved Samfundet tror jeg hadde blitt ganske stygt.

 

Jeg tviler ikke. :)

 

Blir ikke mye av trafikken uansett borte med den nye tunnelene de driver og lager under byen nå?

 

Visste ikke at det kommer tunneler under byen - i så fall blir det sikkert lite vits i å gjøre store endringer i trafikksystemet i sentrum.

 

*RANT*

Jævla lånekassa som sender gjeldsbrev til feil adresse...

*/RANT*

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

En overgangsbru ved Samfundet tror jeg hadde blitt ganske stygt. Blir ikke mye av trafikken uansett borte med den nye tunnelene de driver og lager under byen nå?

Tenker du på Marienborgtunnelen og Skansentunnelen så åpnet de i mai. Tunnelen som de bygger under Møllenberg nå vil neppe påvirke trafikken gjennom Elgeseter gate noe særlig.

 

Det er planlagt tunnel under Elgeseter gate, men det er veldig usikkert, og i beste fall snakker vi om flere tiår fram i tid. Så vi må leve med cirka dagens situasjon i minst 20 år fram i tid. Bru er svært usannsynlig i og med hvordan det ville påvirke området estetisk, så det mest sannsynlige ville vært en undergang (nå er det jo strengt tatt allerede en undergang rett under Elgeseter bru).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

En overgangsbru ved Samfundet tror jeg hadde blitt ganske stygt. Blir ikke mye av trafikken uansett borte med den nye tunnelene de driver og lager under byen nå?

Tenker du på Marienborgtunnelen og Skansentunnelen så åpnet de i mai. Tunnelen som de bygger under Møllenberg nå vil neppe påvirke trafikken gjennom Elgeseter gate noe særlig.

 

Det er planlagt tunnel under Elgeseter gate, men det er veldig usikkert, og i beste fall snakker vi om flere tiår fram i tid. Så vi må leve med cirka dagens situasjon i minst 20 år fram i tid. Bru er svært usannsynlig i og med hvordan det ville påvirke området estetisk, så det mest sannsynlige ville vært en undergang (nå er det jo strengt tatt allerede en undergang rett under Elgeseter bru).

Well what do you know. Byen blir nok for alltid frosset i den tilstand den var da jeg flyttet fra den for litt over et år siden, til tross for at jeg henger litt her og skumleser overskriftene på adressa med ujevne mellomrom. Tar tydelig vis ikke så lang tid før man er helt utdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...