Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LOL, det har gått mange mange MANGE år fra da de opplyste at AO skulle få en grafisk oppgradering med CryTek motoren...dette var tilbake da Crysis 1 kom ut....forsatt ingenting....dårlig greier.

 

Har du noen kilde på det? Kan aldri huske at Cryengine har vært aktuell for Anarchy Online. Det har vel derimot vært sett på ny engine i to omganger. Den første kom det så vidt jeg husker ingenting ut av da det ble forkastet etter relativt kort tid.

Andre gang ble det startet med Ogre 3d som grunnlag. Det ble etterhvert klart at det ble mer utfordrende enn planlagt å få Ogre til å fungere slik de ville med det begrensede antall personer som jobber med Anarchy Online. Beslutningen ble derfor i 2009 tatt på å starte mer eller mindre forfra med Funcom sin egen Dreamworld engine. ( http://forums.anarchy-online.com/showthread.php?t=553916 ) Denne hadde da blitt såpass moden etter alt arbeidet med AoC at den var aktuell og brukbar. (Anarchy Online kjører første generasjon DreamWorld). Dette arbeidet har vi fått jevnlige oppdateringer på, og Anarchy Online kjørende på ny og oppdatert DreamWorld har blitt demonstrert ved flere anledninger, deriblant for de som har besøkt Funcom. En av hovedargumentene for å bytte fra Ogre til DreamWorld var nettopp at AO gutta som på det tidspunktet telte 11-13 mann fordelt på de forskjellige stillingene, kunne få hjelp fra Age of Conan ansatte da det dreier seg om felles motor. Dette gjelder sannsynligvis til en viss grad TSW som også kjører på DreamWorld.

 

Å si at ingenting har skjedd er en smule overdrevet da det har skjedd masse og vi har blitt vist mye. AO har framdeles begrensede ressursser, og ting tar dermed litt lengre tid enn om de hadde 300 personer som jobbet med spillet. Det er kanskje verdt å ha i bakhodet at store team også bruker flere år på å adaptere/bygge opp spillmotoren rundt kompliserte MMORPG spill, så jeg synes ikke at 3 år så langt med arbeidet på DreamWorld til AO er så ille når man vet begrensningene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hehe, selv med den nye motoren vil det ikke se veldig bra ut i forhold til dagens standard, men det vil se akseptabelt ut :) Regner med dere alle har sett video nr. 2 av motoren?

Syns det ser helt akseptabelt ut, uten at det er noe groundbreaking greier.

 

Om dem i tillegg får ballansert ting litt så kommer jeg evig lett til å resubscribe :)

Lenke til kommentar

Men har de ikke nesten hvert år siden 2008/09 utsatt lanseringen til neste år?.

 

Nå har de vel strengt tatt aldri satt noen dato, så ingenting som har kunnet blitt usatt ;)

De har holdt community oppdatert med hvordan ting sto til gjennom hele løpet, selv om dette kan ha forandret seg det i det siste da jeg ikke har fulgt med så mye.

 

Hehe, selv med den nye motoren vil det ikke se veldig bra ut i forhold til dagens standard, men det vil se akseptabelt ut :) Regner med dere alle har sett video nr. 2 av motoren?

Syns det ser helt akseptabelt ut, uten at det er noe groundbreaking greier.

 

Om dem i tillegg får ballansert ting litt så kommer jeg evig lett til å resubscribe :)

 

Viktig å huske at bytte av motor ikke dreier seg om utseende først og fremst. Textures vil i mange tilfeller ikke bli oppdatert, selv om de mest traffikerte plassene vil bli oppdatert med en gang. Den største forskjellen vil bli muligheten man får til å gjøre ting i framtiden, samt at man vil få grunnlag for mye bedre ytelse. AO slik den står i dag er framdeles et motor som ble påbegynt for 16 år siden nå, og var DirectX 7 basert. Med ShadowLands fikk vi litt DirectX8 med Hardware T&L som avlaster litt med effekter o.l. Men framdeles er det et DirectX7/8 spill som fortsatt skal fungere på low end Windows 98 maskiner. Problemet er at det finnes ingen moderne grafikkort, eller drivere som optimaliserer DirectX 7/8, og mye av rendering foregår på CPU og ikke GPU. AO er også ekstremt I/O bundet. Om man har nok minne, hiv opp en RAMdisk og kjør AO derfra. Nyt deretter super rask zoning og ikke-eksisterende load lag.

 

Den andre større forskjellen vil være lyssettingen som følge av den nye motoren, men om folk forventer et helt nytt utseende vil de nok bli skuffet.

Lenke til kommentar

Dere kan klage så mye dere vil, men en grafisk oppdatering vil ikke endre spillet.

 

Det er fortsatt Anarchy Online og vil alltid være Anarchy Online.

Jeg spiller ikke pga. grafikken. Jeg spiller fordi spillet er dypt, noget avansert og utfordrer meg.

 

Jeg har spilt siden 2007 og det finnes fortsatt usannsynlig masse jeg aldri har opplevd/sett selv på Rubi-Ka.

 

Fikk for eksempel laget meg en Cloak of the Reanimated for første gang her om dagen.

 

Er fortsatt spent på hvordan endgame er. Jeg har aldri sett beast ingame, bare på videoer.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg er fullstendig enig med deg, og grafikk er ikke alt, men gir et lite + i min bok og øker litt innlevelsen i spillet for min del.

 

Som du sier så er det mye å utforske, og det er sikkert mange ting jeg har gått glipp av som jeg ser frem til å finne ut av når jeg rutnerer med lanseringen av den nye motoren.

Blir spennende å se Shadowlands oppusset, tror faktisk de områdene vil se nokså brae ut i den nye motoren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...