Gå til innhold

Alt om Anarchy online


Anbefalte innlegg

Vel, nå er det over 3 år siden jeg laga denne topic`en, så da var det på tide å edite denne littegranne.

 

Dette er da samletråden til Anarchy Online, hvor man kan diskutere alt mellom himmel og jord, bare så lenge det har noe med Anarchy Online å gjøre. Jeg ber om at folk holder seg on-topic, topic`en har blitt locka en gang før pga ubrukelig whining mellom to medlemmer.

Denne tråden er for alt rundt spillet, personlige intriger og problemer kan dere ta mellom dere, ikke her.

 

Det er blitt noen siden opp gjennom årene, og jeg ville aldri tro at den forsatt levde 3 år senere, er mektig imponert ;)

 

 

Og litt reklame, iløpet av året blir hele spillet oppgradert til Dx9, en total facelift rett og slett. Så om du ikke spiller AO pga grafikk, vær tålmodig, det blir bra til slutt skal du se!

 

"We`re still alive"

 

Ha en fin dag videre, og husk, diskutere akkurat det dere vil - så lenge det har med Anarchy Online å gjøre.

 

:)

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har AO med AI og SL.

 

Mine hovedkarakterer nå, Rubi-Ka 2 (Rimor) er:

 

Isaak - 116 Opifex Fixer m/Perennium Beamer - Clan

 

Glover - 19 (trur jeg) Doc - Nanomage - Clan

 

Fastlege - 31 Doc - Solitus (er han jeg spiller med akkurat nå) - Clan

 

Flyr omkring og gjør missions for å samle opp Doc nanos jeg har rollet med Clicksaver, etter det blir jeg gjerne med på team missings og hunting igjen. Docen min bruker 2x Electronicum pistoler samt DoT's. Har ikke puttet ett eneste poeng i weapon skills, så det er bare selvbuff, trickledown og en eller to imps med pistol og multiranged buffs. Kommer mest sannsynlig til å gå over til shotgun (Ithaca) etterhvert, men skal fortsette som nå så lenge som mulig. Teaming som Doc er tross alt det viktigste, ikke å kjøre alt solo.

 

Vurderer også å lage en ny Fixer som skal bruke GA (den jeg har nå gjør ikke det)

Lenke til kommentar

Har just oppgradert til SL, kjempefornød. Men folk skal vite - AO er for folk som har tid, tålmodighet og litt aning på bruk av fornuft :) Men ellers er det veldig bra :p Rubu kai 2, Theveryend.

lvl 22 Enforcer, er i Shadow Lands nå. Men bare ta å skriv /tell theveryend og hva du vil si, så får du nok kontakt...

Lenke til kommentar

Fastlege Docen min er 41 nå (straks 42), og har samlet en rekke legenanoer (ved bruk av Clicksaver), og kunne tenke seg å prøve dem ut i et team ved ToTW eller noe :) (Rubi-Ka 2, Rimor). Han har også vært opptatt med å gjøre missions generelt, for å oppnå 120 tokens på brettet foreløbig. Våpen er fremdeles to QL 20 Electronicum.. og to lines drepende DoT's (man kan bruke opptil 3, men den tredje må skaffes i Shadowlands, og Doc'en min er altfor ung for slikt ennå).

 

Ser mange skandinaver i chatten, og mange skjønner jeg er norsk utifra nicket mitt.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Clicksaver (omtalt som CS) er et hendig 3rd party program som lar deg rolle missions for bestemte gjenstander, slik at du slipper å stå der og klikke manuelt gang på gang. Funcom har sagt fra at de tillater programmet, og det er ikke cheating på noen måte.

 

Du kan hente det herfra: http://www.gnarf.net/clicksaver

 

Veeldig kjekt, når du har fått satt det opp og skjønner hvordan det fungerer, vil du lure på hvordan du klarte deg uten :) Brukes hyppig i såkalt "blitzing" (raske missions, løp inn, finn målet og løp ut, som regel med de beste buffs en kan oppdrive for å ikke bli drept da missions en gjør på den måten gjerne har veldig farlige mobs som kan drepe en med få treff).

 

Da jeg skulle føre inn Doc nanoene jeg ville rolle i missions, gikk jeg til Auno.org og sjekket listen over Doc nanos, hoppet over de som var for lav QL og skrev inn resten. Så hver gang jeg bruker CS ved en mission terminal nå, vil jeg få opp diverse nanos jeg trenger eller vil trenge, samt diverse andre ting. Du kan også skrive inn hvor du ønsker å gjøre jobbene, og om du bare bruker CS mens du blar gjennom oppdragene manuelt, vil du få opp en oversikt som lar deg sjekke på et sekund om noe du trenger er på den aktuelle skjermen, eller om du skal bla videre.

 

Se vedlagte bilde; her ser du en del av tingene jeg roller i missions, som jeg har skrevet inn i lista. Clicksaver vil så søke gjennom den lista når jeg roller missions, og jeg kan f.eks. sette antall rolls på 500 og gå fra PCen mens CS leter i vei. Det koster uansett like mye penger som om man skulle rollet manuelt, da CS bare overtar musepekeren og flytter den til bestemte posisjoner som må treffe riktig ved at du plasserer missions vinduet oppe i venstre og justerer det til du ser at CS treffer riktig (ingen kunst).

 

Det er også en fordel å spille AO i window mode når du bruker Clicksaver, da det tross alt er et eget, eksternt program, og ikke en del av koden i selve AO. Slik kan du enkelt flippe frem og tilbake, og f.eks. ha CS minimert i bakgrunnen når du ikke bruker det på en stund.

 

Min erfaring er at CS må startes før AO, og at programmet fremdeles har et betapreg over seg. Jeg tror neppe det vil bli utviklet så veldig mye mer, men det er uansett svært tidsbesparende, og noe alle som spiller AO bør ha.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

:dribble: Hurra! Viste ikke at det eksisterte et slik program en gang! Takk! :)

Nå slepper jeg å stå i 15 min bare for a finne et fordømt mission som jeg har bruk for.

 

Det burde bli laget en "Sticky" topic angående Anarchy Online og andre ting, for dette spillet er såpass avansert og bra at det kunne vært greit å hatt en topic som var sticky, "Alt om Anarcy Online" eller no.

Lenke til kommentar

Hmm, det der programmet så jo særdeles praktisk ut. *Teste, teste*

 

Ang. egen tråd for anarchy online, så støtter jeg det.

Jeg spurte en av administratorene tidligere i dag om det var mulig å lage en egen underkategori for ao, men det ble ikke aktuelt. For lite tråder for øyeblikket som reflekterer behovet vårt for et sånt under-forum.

Lenke til kommentar

Det er et eldgammelt spill, grafikken suger men spillet er meget underholdende.Det som må sies er at spillet krever en del tålmodighet, så ikke regn med å kunne håpe rett in i spillet å skjønne alt. ;)

 

Egentlig ganske lurt å lese litt på diverse anarchy forumer, for å få hint til å gjøre spilleren din god. Denne hjalp ihvertfall megForum.anarchy :thumbup:

 

 

Obs bare leif igjen... :blush:

Endret av Izor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...