Gå til innhold

Snart grafikkort med 512 MB minne


Anbefalte innlegg

Og da er spørsmålet; Hvorfor i alle dager finnes ikke dette i salg?

Garantert pga Garanti!!!!

Hvordan skal produsentene håndheve at brukerne som kjøper disse kortene og monterer kjøleren selv gjør alt riktig? Bare tenk på statisk elektrisitet og andre faktorer som kan ødelegge skjermkortet (brukerfeil),

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og da er spørsmålet; Hvorfor i alle dager finnes ikke dette i salg?

Garantert pga Garanti!!!!

Hvordan skal produsentene håndheve at brukerne som kjøper disse kortene og monterer kjøleren selv gjør alt riktig? Bare tenk på statisk elektrisitet og andre faktorer som kan ødelegge skjermkortet (brukerfeil),

Cpuer selges da i OEM-versjoner i bøtter og spann, det går mer eller mindre som gull.

 

AtW

Lenke til kommentar
Unreal3 motoren skal visstnok kreve 1gigabyte minne på skjermkortet på high quality

Er det bekreftet fra utvikleren sin side, eller er det ville spekualsjoner? :)

 

Jeg hadde heller investert i et GeForce kort med dobbelt så mange pipelines framfor dobbelt så mye minne.

Var det ikke rykter ute og gikk om et GeForce 6xxx med 24 pipelines? hihi..

 

 

(-help-)

Lenke til kommentar
UE3 trenger 1 GB videominne for å kjøre med alle detaljer på MAX. Men kan også kjøres på 256 MB kort. Da med reduserte detaljer. UE3 kommer i 2006 så det er ikke så langt frem..

Det er nok ikke så langt frem nei, men ca i mai i år har vi neste generasjon skjermkort fra ati (r520?) som sikkert kommer med 512Mb og kan dra nytte av dem, når UE3 endelig kommer ut så er det mulig at r620 har kommet ut og hvilke finesser det har er vel strengt tatt vanskelig å forutsi.

 

Uansett så tror jeg nok at UE3 kommer til å trives godt på 512Mb minne og et moderne skjermkort fra 2005/06. Våre x800 / 6800 begynner nok å bli gamle da...

Lenke til kommentar
Det er nok ikke så langt frem nei, men ca i mai i år har vi neste generasjon skjermkort fra ati (r520?) som sikkert kommer med 512Mb og kan dra nytte av dem, når UE3 endelig kommer ut så er det mulig at r620 har kommet ut og hvilke finesser det har er vel strengt tatt vanskelig å forutsi.

Man får et viss innblikk her: http://www.beyond3d.com/articles/directxnext/index.php?p=1

 

Det vil komme en 512MB versjon av R520, men om det vil være standard eller en opsjon er mer usikkert. Jeg vil tippe det sistnevnte.

Lenke til kommentar
' date='24/02/2005 : 23:14'] Er det bekreftet fra utvikleren sin side, eller er det ville spekualsjoner? :)

If you only have a 256 meg video card you will be running the game one step down, whereas if you have a video card with a gig of memory then you'll be able to see the game at full detail.

- Tim Sweeney, Epic Games

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...