Gå til innhold

Snart grafikkort med 512 MB minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Stili, men spørsmålet er vel hvovidt man trenger mer minne, eller om dette bare blir en hype?

I dag og ett år frem i tid vil nok dette kun bli en hype, etter det kan det det være at det begynner å gi skikkelige resultater.

 

I "Ultra High Detail"-modus i Doom 3 brukes (ukomprimerte) teksturer på 512 MB (altså bør man ha minst 512 MB på skjermkortet), men etter det jeg vet gir ikke denne modusen noe finere grafikk enn "Very High" (eller hva nå den heter).

Skrevet

Føler at det blir litt mye hypet opp, som før betyr ikke mer minne bedre ytelse, derimot er det teknologier som for eksempel 3Dc som kan bety noe for bildekvaliteten og prisen på skjermkortene.

 

Forskjellen mellom Ultra High og High i Doom er ikke merkbar og jeg mener det er bare tull å kjøre ukomprimert , da er heller bedre komprimeringsteknikker som gir bedre bildekvalitet veien å gå (og dermed spare oss for utgiftene med stadig større kort med mer minne).

Skrevet

Hehe, om de fikser 1 GB på skjermkorta, kan man jo snart legge inn OS'et på en liten del av minnet ;)

 

Lurer forresten på om det blir noe kjappere med 512 mb?

Kan jo faktisk hende det blir litt tregere... Så som det var en stund før ihvertfall..

Skrevet

Herre jesus, trodde ikke 512mb minne kom før nVidias neste brikke. Men før å yte alle de 512mb'ene fullt ut trenger kortet 512bit da vel?

Skrevet
Men dere husker jo hvordan det var mellom 128 og 256, de fleste kjøpte jo 128 pga pris / ytelse / overklokking, blir vi å se det her? :hmm:

Tvilsomt! Her er jo minnet klokket like raskt eller raskere enn tilsvarende 256MB-versjoner.

Skrevet
Tvilsomt! Her er jo minnet klokket like raskt eller raskere enn tilsvarende 256MB-versjoner.

 

kan godt hende, enn responstiden til minnet da?

Skrevet
Føler at det blir litt mye hypet opp, som før betyr ikke mer minne bedre ytelse, derimot er det teknologier som for eksempel 3Dc som kan bety noe for bildekvaliteten og prisen på skjermkortene.

Er ikke 3dc bare en tekstrurkomprimeringsalgoritme? Hvis det hejlper å komprimere teksturene for grafikken, så vil det jo hjelpe å ha mer minne også. Det er jo bare to forskjellige måter å løse samme problem.

 

AtW

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...