GeCcO Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) Har en LiteOn SOHW-1653S DVDRW brenner. I det siste så har jeg merket at den har brent mange (i dette tilfelle) filmer feil. Den brenner filmene ut. Filmene starter i dvd-spillerne, men låser seg uti filmen. Dette har skjedd med flere filmer. Noen fungerer, men får noen "hakk" eller små pauser under filmen. Og andre virker ikke i det hele tatt. Har testet filmene på harddisken, med bruk av Daemon Tools, og alle filmene fungerer utmerket. Jeg har koblet dvd-brenneren på Secondary master, og stilt inn som master. Har før hatt problem med en cd-brenner på denne maskinen. Men det virket som om det fungerte bra denne gangen, men det gjør det altså ikke. I tillegg har jeg en vanlig dvd-spiller tilkoblet på primary slave. Er ikke sikker på hva denne er satt til. Har ikke hatt noe slags hell med å kopiere en dvd direkte fra dvd-spilleren heller. Hva er galt, eller hva kan jeg prøve ut for å se om det funker? Endret 15. februar 2005 av GeCcO
[ReXoR] Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Jeg har opplevd selv at hvis brenner'n står i PIO, brenner'n nesten bare feil.. Kan hende at din har spretti til PIO, I dunno :S Uansett, for å sjekke det; Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling->IDE ATA/ATAPI-Kontrollere -> Sekundær (Det var der den stod, ikke sant?) Kontroller->Avansert. Dersom noen av dem står i PIO, er det sannsynligvis problemet. Dersom greia står på PIO Mode only, sett den til Auto og reboot. Dersom du fortsatt har samme problem (PIO mode), Avinstaller kontrolleren og reboot.. Tror det skulle funke dersom det er problemet. Lykke til
GeCcO Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Skrevet 15. februar 2005 Hmm, den står på Ultra-DMA modus 2 Hva kan da være galt ?
[ReXoR] Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 (endret) Humm... Bare tenker på eventuelle årsaker, men er ikke sikker på om det har så mye å si egentlig, men lissom.. Kjører du noen resurskrevende programmer under brenninga? (Nero pleier som regel å sette seg selv som "High", så da blir det ikke så stort problem).. Hastighet brenner du på? Hva slags CD-plater? Resten av maskinoppsettet? (HDD du brenner fra, RAM, CPU) Edit: Defragmentert HDD? Endret 15. februar 2005 av [ReXoR]
GeCcO Skrevet 15. februar 2005 Forfatter Skrevet 15. februar 2005 -Kjører ingen programmer i bakgrunnen -Brenner på 6x -eProformance 8x DVD-R plater -160GB Seagate Sata disk -512MB DDR -XP2500 -Abit NF7-S (bruker ikke innebygd sata kontroller, men pci) -Ganske nylig defragmentert hdd
Mørbradbiff Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Hva med å oppdatere firmwaren til brenneren?
GeCcO Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 Men hvordan er det anbefalt å sette opp en dvd-brenner i forhold til primary, secondary, og innstillinger på selve dvd-spilleren, master, slave eller cable select ?
GeCcO Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 Ingen som har noe vittig å si om oppsett av ide-enheter ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå