Gå til innhold

Boikott USA! - Fortell om din daglige boikott fram mot mellomvalget

Boikotter du amerikanske varer og tjenester?  

120 stemmer

1. 1. Boikotter du amerikanske varer og tjenester?

• Ja, jeg boikotter USA med stor innsats
      12
    • Ja, jeg boikotter USA med moderat innsats
      54
    • Ingen nevneverdig innsats i noen retning - Vet ikke - Vil ikke svare
      37
    • Nei, jeg støtter USA med moderat innsats
      8
    • Nei, jeg støtter USA med stor innsats
      9
  2. 2. Har du oppfordret eller vil du oppfordre andre til å bidra i boikotten?

• Ja!
      51
    • Vet ikke - Vil ikke svare
      21
    • Nei!
      48

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42 minutes ago, jallajall said:

Finner sikkert alltids noe om man kikker seg rundt.
- Pfizer medisiner

En del pfizer medisiner man får på sykehus intravenøs er produsert i Norge, uansett ikke mulig og boikotte. 

Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

Kan hende de datakyndige allerede kjenner til denne nettsiden eller har tips om bedre, men her er en nettside der du kan finne alternativer til tjenester og apper. Er visstnok svensk.

https://alternativeto.net/

About AlternativeTo

We have one mission: helping you find the right software for your computer, mobile phone or tablet. Our main focus is to give you alternatives to software you already know and want to replace. Based on our users recommendations we list great alternatives to the applications you want to replace. By joining the site you can participate in the process of making these recommendations better, so please join in!

https://alternativeto.net/about/

Contact, bug reports and feature request

If you want to talk about advertising or for some other reason want to get in touch with us privately then send an e-mail at [email protected]. For bug reports and other questions about the site please report them in any of our contact channels like Discord server or a physical letter on this address.

27 Kilobyte AB
Box 45142
104 30 Stockholm
Sweden

Det finnes også en utvidelse til Chrome og Firefox som heter Go European, som foreslår europeiske alternativer til de nettsidene og tjenestene man surfer innom.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
paatur skrev (6 minutter siden):

En del pfizer medisiner man får på sykehus intravenøs er produsert i Norge, uansett ikke mulig og boikotte. 

Whatever! Dette er ikke en konkurranse om å finne de mest umulige måtene å boikotte på, men konkurrer gjerne om å plukke flest mulig av de lavthengende fruktene..

• Liker 4
Skrevet
jjkoggan skrev (58 minutter siden):

Jeg og de fleste amerikanere er imot Trump og ikke er ansvarlig for hans handlinger 

jjkoggan skrev (53 minutter siden):

Boikotten skader de fattigste mest og først med høyere arbeidsledighet fordi arbeidsgivere frykter økonomisk motgang 

Så bli kvitt han etter mellomvalget da vel! Vinn-vinn. Siden vår forbrukermakt i Europa kan påvirke mellomvalget i retning riksrett så er det eneste riktige å bruke den forbrukermakta maksimalt! Dere må gjerne bidra der borte også.

• Liker 3
Skrevet

Det jeg har mye tankespinn nå er å tilstrebe bytte fra alt som har med amerikanske for-profit teknologiselskaper å gjøre, over til europeiske og open source alternativ.

Er det noen som har begynt med det samme, og som vet om steder på nettet der det blir diskutert hvordan gjennomføre dette i praksis.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg har de-amerikanisert alt som er mulig nå. Det eneste som er umulig å kvitte seg med, er Messenger (pga alle som er der) og Android (det finnes ikke alternativer).

Ellers er PC-en og mobilen så godt som ribbet for amerikansk programvare.

Det enkleste(!) er kanskje å hoppe rett i det og installere Linux på PC-en, og så ta det derifra. Dersom det ikke er noe helt spesielt du trenger Windows til. Det er litt spennende å utforske ny og alternativ programvare i stedet for det samme, gamle kjedelige.

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet
Smule8o skrev (1 time siden):

Om de ikke gadd å stemme så støttet de Trumps seier indirekte. Meningsmålingene før valget viste klart og tydelig at det var stor sjanse for at han kom til å vinne.

Meningsmålingene viser også at han 40% approval nå. Svært mange amerikanere støtter dessverre galskapen hans.

Tenker du at det er feil å sanksjonere/boikotte Russland også? Også der går det nå i stor grad ut over de fattige

Jeg tror boikotter skader mer enn det hjelper.

• Liker 2
Skrevet
paatur skrev (1 time siden):

Sånne ting kan man ikke boikotte. Har diabetes så sier seg hvor lang langt kan boikotte. Er avhengig US for å overleve.

• Liker 1
Skrevet
Fibonacci skrev (1 time siden):

At mer enn 1/3 av nasjonen ikke orker å løfte ræva og stemme, er ingen unnskyldning. Heller en årsak til at det har gått som det har gått.

Jeg unnskylder ingen.  Hvis de fortjener å bli arbeidsledige og fattigere er en annen sak.

Skrevet
jjkoggan skrev (12 minutter siden):

Jeg tror boikotter skader mer enn det hjelper.

Det er jo egentlig et motsvar på at USA har valgt en administrasjon som kaster oss under bussen. De boikottet oss først.

• Liker 6
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Det er jo egentlig et motsvar på at USA har valgt en administrasjon som kaster oss under bussen. De boikottet oss først.

De fleste amerikanere støtter ikke administrasjon og bare 4 prosent støtter militær angrep av Grønland.  En økonomisk bombe skader uskyldige folk også.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Skulle gjerne boikottet, men vet ikke hva.
Kun noen strømmetjenester blir så stusselig liksom. 

Har noen Apple produkter, men blir ikke å kvitte meg med dem.
Får stoppe å kjøpe Levis selv om jeg liker de klærne. Andre fysiske produkter er det vel ikke så mye av i varehandelen.
Cola og Burger King kanskje, men det monner lite i hverdagen.

• Liker 1
Skrevet
12 minutes ago, jjkoggan said:

De fleste amerikanere støtter ikke administrasjon og bare 4 prosent støtter militær angrep av Grønland.  En økonomisk bombe skader uskyldige folk også.

Hva skal vi her på berget gjøre da? Høre på Bessents "råd" om å "don't retaliate"? Minner mest om en overgripers "don't resist".

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
7 minutes ago, jjkoggan said:

Fuck around and find out.   FAFO.   USA med Trump i spissen har ydmyket Europa og stukket oss i ryggen mot Russland.   

Det begynner å nærme seg find out fasen for USA.   Dette kommer ikke til å gå over etter Trump.   USA har hatt en høy verdi, særlig her i Norge i uminnelige tider.   Dette varemerket assosieres nå med en pedofil fyr som er sykelig opphengt i å spre hat og mistillit mot Europere.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...