Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk- Et ubrukelig språk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her må jeg bare få komme med mitt synspunkt på tysk som språk i skolen.

Det er rett og slett det mest fantastiske språket som finnes.Det er bare utrolig gøy, da man kan leke seg med de til tider kompliserte setningene og bruke de 4 flotte kasusene om hverandre. Det å analysere tyske setninger  er noe av det jeg gjør aller helst.utrolig givende da man får til dette.Da er jo resten bare barnemat.Jeg kunne ha ramset opp alt som er morsomt med det tyske språket, men det vil bli for mye å skrive..

Slapp av folkens.Selv om tysk på ungdomsskolen er kjempegøy, blir det bare utrolig gøy på videregående.

Du er syk! :!:

Jupp...

Lenke til kommentar

sjekk forøvrig min post her:

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=378309&hl=

 

grei måte å lære seg noen nye ord i allefall!

(har også byttet språk på mobilen min, nokia 6610i som forøvrig har tysk t9 ordliste, fra norsk til tysk :D jeg kjenner jo menyen ut og inn uansett, så da gjenstår det å få inn noen gloser!)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Her må jeg bare få komme med mitt synspunkt på tysk som språk i skolen.

Det er rett og slett det mest fantastiske språket som finnes.Det er bare utrolig gøy, da man kan leke seg med de til tider kompliserte setningene og bruke de 4 flotte kasusene om hverandre. Det å analysere tyske setninger er noe av det jeg gjør aller helst.utrolig givende da man får til dette.Da er jo resten bare barnemat.Jeg kunne ha ramset opp alt som er morsomt med det tyske språket, men det vil bli for mye å skrive..

Slapp av folkens.Selv om tysk på ungdomsskolen er kjempegøy, blir det bare utrolig gøy på videregående.

Jeg misunner deg kraftig for at du syntes det om tysk, tro meg.

Lenke til kommentar
Her må jeg bare få komme med mitt synspunkt på tysk som språk i skolen.

Det er rett og slett det mest fantastiske språket som finnes.Det er bare utrolig gøy, da man kan leke seg med de til tider kompliserte setningene og bruke de 4 flotte kasusene om hverandre. Det å analysere tyske setninger er noe av det jeg gjør aller helst.utrolig givende da man får til dette.Da er jo resten bare barnemat.Jeg kunne ha ramset opp alt som er morsomt med det tyske språket, men det vil bli for mye å skrive..

Slapp av folkens.Selv om tysk på ungdomsskolen er kjempegøy, blir det bare utrolig gøy på videregående.

Så enig, så enig.

 

Du glemte dog å nevne all vitsingen og diktningen som foregår i timene. "Dativ flertall er min venn, alltid ender den på 'n'."

 

For å ikke snakke om et av de mest klassiske diktene som står i "Alles Klappt":

Baum.
Baum baum.
Baum baum baum.
Baum baum baum baum.
Baum baum baum baum baum.
Baum.

 

Er det ikke nydelig? Dette er mitt favorittdikt i hele boka!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...