Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk- Et ubrukelig språk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tysk tales av 91 millioner europeere.

Point being? At mange kan ta feil? :p

Tysk er et verdensspråk, Du vil nok komme lengere i livet med det språket enn norskt. Så er det også noe som heter kunnskap, som det er svært lite av her i landet.

___

EDIT: Ja, tysk (eller et annet fag, matte eller fransk :p) kan være kjedelig hvis du ikke kan det.

Endret av Fur
Lenke til kommentar
Tysk tales av 91 millioner europeere.

Point being? At mange kan ta feil? :p

Tysk er et verdensspråk, Du vil nok komme lengere i livet med det språket enn norskt. Så er det også noe som heter kunnskap, som det er svært lite av her i landet.

Du vil nok komme enda lengre med engelsk, spansk eller mandarin.

Lenke til kommentar
Tysk tales av 91 millioner europeere.

Point being? At mange kan ta feil? :p

Tysk er et verdensspråk, Du vil nok komme lengere i livet med det språket enn norskt. Så er det også noe som heter kunnskap, som det er svært lite av her i landet.

Du vil nok komme enda lengre med engelsk, spansk eller mandarin.

Som sakt er engelsk obligatorisk. Må ha hvertfall det språket.

Lenke til kommentar
Dem som sier finsk og russisk er vanskeligst kan gå å legge seg. Amele-språket på Papua Ny-Guinea har mer enn 69000 finitte former og 860 infinitivformer. Eskimospråket har 63 presensformer og substantiv kan ha opptil 252 bøyningsformer.

Så da skal vel det være oppklart på mest kompliserte språk :)

Har du en link til ang. denne informasjonen? Finner ikke noe etter div. søk på goolge. Høres ut som et artig språk, men skulle gjenre likt å lese litt om det. Må være en grunn til at det er så mange former, evt, at de er meget regelmessige slik at det er mulig å huske alle...

Lenke til kommentar
jeg er inne i mitt siste år med tysk, og jeg hate rdet jævla faget, det voldtar snittet mitt hardt i toern og gjør livet mitt surt, faen ta tyskland

Uten tyskland hadde norge vært språkfattig, bare tenk på ord som betale - bezahlen, hus - haus, lampe - lampe, og ikke minst alle handelord og uttrykk. Hansabyene etc. Uten tyskland hadde verden vært en helt annen i dag.

Ja, men da må vi ikke glemme å takke tyskland for andre verdenskrig. Åh tyskland, gjør oss flere tjenester, vær så snill.

 

Er delvis enig med karen som ønsker 15 atombomber over tyskland. 0 tyskere = 0 tysk. Er en slags syk logikk i det hele. Men, finnes jo veldig mange ålreite tyskere, så det ville jo vært uetisk.

 

 

Svensker derimot :nei:

Lenke til kommentar
jeg er inne i mitt siste år med tysk, og jeg hate rdet jævla faget, det voldtar snittet mitt hardt i toern og gjør livet mitt surt, faen ta tyskland

Uten tyskland hadde norge vært språkfattig, bare tenk på ord som betale - bezahlen, hus - haus, lampe - lampe, og ikke minst alle handelord og uttrykk. Hansabyene etc. Uten tyskland hadde verden vært en helt annen i dag.

Ja, men da må vi ikke glemme å takke tyskland for andre verdenskrig. Åh tyskland, gjør oss flere tjenester, vær så snill.

 

Er delvis enig med karen som ønsker 15 atombomber over tyskland. 0 tyskere = 0 tysk. Er en slags syk logikk i det hele. Men, finnes jo veldig mange ålreite tyskere, så det ville jo vært uetisk.

 

 

Svensker derimot :nei:

Ja jøss, hvorfor ikke drepe alle nå? Du har vel sikkert ikke levet under krigen så du kan nok ikke si noe om det i det hele tatt. Du kan slå opp historieboka og lese hvordan alt startet, så vil du sikkert forstå sammenhengene og hvorfor det var sånn.

Uten Tyskland hadde verden/Norge ikke vært som den er i dag. (tenk på teknologi, biler, arbeidsplasser osv) Å kaste skylden generelt på tyskere pga. krigen viser en gang til hvor tilbakestående man er her, men det er jo typisk norsk da, der alle skal være så jævlig mye bedre enn andre, sånn som snekker'n sa. Her trengs det sjerpings folkens.

 

Hvis dere ikke liker tysk (siden dere sannsynligvis ikke kan det) så ikke ta det da og la oss slippe all den whininga :dontgetit:

Endret av Fur
Lenke til kommentar
jeg er inne i mitt siste år med tysk, og jeg hate rdet jævla faget, det voldtar snittet mitt hardt i toern og gjør livet mitt surt, faen ta tyskland

Uten tyskland hadde norge vært språkfattig, bare tenk på ord som betale - bezahlen, hus - haus, lampe - lampe, og ikke minst alle handelord og uttrykk. Hansabyene etc. Uten tyskland hadde verden vært en helt annen i dag.

Ja, men da må vi ikke glemme å takke tyskland for andre verdenskrig. Åh tyskland, gjør oss flere tjenester, vær så snill.

 

Er delvis enig med karen som ønsker 15 atombomber over tyskland. 0 tyskere = 0 tysk. Er en slags syk logikk i det hele. Men, finnes jo veldig mange ålreite tyskere, så det ville jo vært uetisk.

 

 

Svensker derimot :nei:

Ja jøss, hvorfor ikke drepe alle nå? Du har vel sikkert ikke levet under krigen så du kan nok ikke si noe om det i det hele tatt. Du kan slå opp historieboka og lese hvordan alt startet, så vil du sikkert forstå sammenhengene og hvorfor det var sånn.

Uten Tyskland hadde verden/Norge ikke vært som den er i dag. (tenk på teknologi, biler, arbeidsplasser osv) Å kaste skylden generelt på tyskere pga. krigen viser en gang til hvor tilbakestående man er her, men det er jo typisk norsk da, der alle skal være så jævlig mye bedre enn andre, sånn som snekker'n sa. Her trengs det sjerpings folkens.

 

Hvis dere ikke liker tysk (siden dere sannsynligvis ikke kan det) så ikke ta det da og la oss slippe all den whininga :dontgetit:

i

dont

have

a

choise

 

 

 

saken er slik at hvis jeg skal gå allmenn(som jeg da gjør) så må jeg ta tysk, ikke noe valg om andre språk, jeg må ha tysk.

 

 

 

men JEBUS Fur, ikke ta alt så forbanna alvorlig a. Min mening er at vi burde ikke ha tysk på skolen, for nytteverdien av faget måler ikke opp med timene vi bruker til å "lære" det.

Lenke til kommentar
Tysk er egentlig ganske artig når det kommer til muntlig. Lev deg inn i rollen som tysk kommandant og uttal hvert ord som om du skulle bjeffe ut en ordre til et par udugelige soldater, da er det litt morsomt (5 muntlig fra 10.klasse :p )

:!: Det skulle vært overfor min tyske tysklærerinne!

Lenke til kommentar
men JEBUS Fur, ikke ta alt så forbanna alvorlig a. Min mening er at vi burde ikke ha tysk på skolen, for nytteverdien av faget måler ikke opp med timene vi bruker til å "lære" det.

Med hvilken dyp innsikt baserer du dette på? Jeg hadde ikke tysk på ungdomskolen, men Tysk C GK og VK1. Har hatt mye bruk for tysk, og er glad for at jeg lærte det. Alle språk har stor nytteverdi, og er viktig for å tilegne seg kunnskap og forståelse av andre kulturer. Tror heller du skal jobbe litt mer på skolen, i stedet for å irritere deg over fag du ikke tror er nyttige, lille gutt.

Lenke til kommentar
Det er tyskerene som burde lære seg engelsk, ikke vi som burde lære tysk

:yes:

 

Med hvilken dyp innsikt baserer du dette på? Jeg hadde ikke tysk på ungdomskolen, men Tysk C GK og VK1. Har hatt mye bruk for tysk, og er glad for at jeg lærte det. Alle språk har stor nytteverdi, og er viktig for å tilegne seg kunnskap og forståelse av andre kulturer. Tror heller du skal jobbe litt mer på skolen, i stedet for å irritere deg over fag du ikke tror er nyttige, lille gutt.

 

 

Personlig har jeg ikke hatt bruk for tysk enda, men jeg vil sikkert få bruk for det en vakker dag. Men jeg er redd for at timene jeg bruker ikke vil veie opp i nyttemengden. Ihvertfall det jeg sier meg selv.. Men altså, tenker jeg på antall timer jeg sitter å spiller data har vel heller ikke det så mye nytteverdi i fremtiden, eller hva? :blush:

 

jaja, forumet er til for å diskuteres.

 

lille gutt.

 

Med hvilken dyp innsikt baserer du dette på?

 

 

 

Tysk er egentlig ganske artig når det kommer til muntlig. Lev deg inn i rollen som tysk kommandant og uttal hvert ord som om du skulle bjeffe ut en ordre til et par udugelige soldater, da er det litt morsomt (5 muntlig fra 10.klasse tongue.gif )

 

 

 

akkurat DEN er jeg enig i :D ingenting slår en skikkelig

 

"JAWOHL MEIN FÜHRER!!!" setning med høy, lys stemme :p

 

hahaha... huff, tyskere altså.. :tease:

Lenke til kommentar

Syns tysk er helt greit jeg, om du har lett for å lære språk... Jeg har det, og har altid vært enkelt å lære språk.. Men matte derimot.. Det kan du liksågreit fjerne fra jorda.. :dontgetit:

Hvis man kan norsk fra før av, er tysk helt okey, masse ord som er lik, eller hvertfall ligner.

 

Har bodd i tyskland i 3 år, og kom hjem i høst.. Artig og komme hjem og skal snakke norsk og finner ut at jeg ofte ikke vet hva jeg skal si fordi jeg ikke husker ordet.. :p Får rett og slett hjernteppe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...