Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Hvor mye +heal bør man ha før man kan heale i Kara? :) Har en feral druid nå, men vurderer å respecce til resto siden vi alltid mangler healere...

 

Har 922 +heal, og ca. 9k mana.

 

 

Jeg fikk beskjed om at man burde ha ihvertfall 1100 +heal, men jeg begynte med noe rundt det du har uten problemer. Nå begynte jeg i Kara litt seinere enn alle i guilden så de hadde jo bra gear, mulig det var en liten buffer for meg også. Men jeg tror det skulle gå bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du sikkert ikke kommer til å være mainhealer, blir du nok satt til å heale dps, hjelpe til på tankene, innervate og combatresse. Holde dps oppe er vanligvis ikke noe stress, så da holder du deg i treeform og bruker Lifebloom så mye som mulig.

 

Men, er enig i at du har "for mye" mana, så jeg ville heller prioritert regen istedenfor int. Spellsurge på våpen, sjanse for manaregen i metaslot, Blue dragon-trinket (om den lar seg oppdrive på serveren), samt Bangle of endless blessings + spirit-våpen med enchant som byttes ut på use er fine greier. Du kan også plukke med deg noe s1 gladiator-greier, mye +healing og mp5 på dem.

Lenke til kommentar
Ikke glem regen, da. +1100 healing og ingen regen kommer du ikke langt med.

 

Med skikkelig healinggear kommer også regen, noe jeg tenkte som en selvfølge.

 

Kan forøvrig nevne at jeg lå på 90-100 manaregen while casting når jeg begynte (uten Water Shield).

 

Akkurat nå har jeg 1788 healing, 134 manaregen while casting (fortsatt uten water shield) og ca. 9300 mana ubuffet.

 

I raids har jeg rundt 220-230 mp5 (134 + 50 (Water Shield) + 41 (Blessing of Wisdom) og 10k hp/10k mana med de vanligste buffs. Mer enn nok for Karazhan, vil jeg si :)

Lenke til kommentar
Ikke glem regen, da. +1100 healing og ingen regen kommer du ikke langt med.

 

Med skikkelig healinggear kommer også regen, noe jeg tenkte som en selvfølge.

 

Kan forøvrig nevne at jeg lå på 90-100 manaregen while casting når jeg begynte (uten Water Shield).

 

Akkurat nå har jeg 1788 healing, 134 manaregen while casting (fortsatt uten water shield) og ca. 9300 mana ubuffet.

 

I raids har jeg rundt 220-230 mp5 (134 + 50 (Water Shield) + 41 (Blessing of Wisdom) og 10k hp/10k mana med de vanligste buffs. Mer enn nok for Karazhan, vil jeg si :)

 

Regen kommer ikke nødvendigvis med gearet. Greit nok at du får litt, men mange tar +18 healing istedenfor +9/2mp5, enchanter +81 healing istedenfor Spellsurge, etc. Jeg spilte med nok av dem som prioriterte healing (eller intellect) foran alt annet, og på andre fase på Prince stod de ofte med 0 mana og ventet på manapot-cooldownen.

Lenke til kommentar
Noken prøvd denne her som healingspec?

 

http://www.wowhead.com/?talent=0xcrurMsZZxxcLcq0eo

 

Blei litt diskutert i guilden, og lurte på pros/cons med en sånn build. Nei, ikkje skyt meg. Er ikkje så kjent med druid og talenttreet.

 

Som raid healer vil du alltid være i treeform, du får ikke mye healing crits, så Nature's Grace vil ikke procce mye.

 

HOTs uten empowered reju or treeform er waste, og ettersom du ikke har Tranquil Spirit og Empowered Touch, så er ikke Healing Touch så veldig bra heller :p

 

Er nok er greit spec å ha det gøy med, i PvP f.eks, men duger ikke serlig til raid/heroic healing.

Lenke til kommentar

Fortsatt WoW-fri Psilo? Poster bare litt på forums for å holde det verste suget unna, tenker jeg.

 

Jeg er på kjøret igjen!

 

 

+Healing er generelt veldig bra på druids, fordi det scaler vanvittig med lifebloom (blir dog nerfet neste patch).

 

Med manapots, shadowpriest, mana spring/tide totem etc., så holder man seg fortsatt en god stund uten mp5-optimalt gear.

 

Er fortsatt enig i at 40 mp5 er farlig lite for en druid som vil til kara, får vi se armory-profilen din Pug?

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
http://www.wowhead.com/?talent=0zZZxEIxeqMest Full resto, nesten ihvertfall :)

 

Skaff deg ihvertfall rundt 120mp5 og nærmere 1000+ healing så burde det gå greit. Relativt enkelt å skaffe gear ved å gjøre normal 70 instances. Vil anbefale å grinde til exalted med Sha'tar (1H Mace) og revered med Thrallmar (head enchant) hvis du gidder :)

 

 

takker så mye. lurer på omen of clarity, er ikke den bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...