Gå til innhold

Den store priest tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen raid planer med denne charen.

Ren pvp nytelse hehe.

Har raida nok med warrioren, og jeg har noe healing gear.

Meste gearet jeg har sett som ikke er tier 0 virker mye bedre pga boost til spell damage, og eller healing :):) (Drops i for eksempel DM, Scholo, Stratholme osv.

Lenke til kommentar

Tier 0 suger pikk, og det er lettere å være med på et par raids i MC og hive med noe prophecy enn det er å gjøre de tusen questene for å få oppgradert tier 0 til tier 0,5 imo.

 

Jeg skrev et forslag til utstyr tidligere, røsk gjerne med deg noen items fra den listen. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=6153084

 

Og ja, det går greit med noen grønne items. Blå er ingen garanti for at en ting er bra, og går du rundt med triune amulet, jumanza grips og annet piss fra instancer du gjorde for 30 levler siden, er det like greit å bare skaffe seg grønne level 60-items.

Lenke til kommentar

Vil det være en fordel å ha med i alle fall en shadowpriest i MC, BWL, Onyx osv? En shadowpriest vil jo være en fordel for de andre warlocksene som er med siden shadpriests has Shadow Weaving eller hva det heter (+15% shaddmg). En guild som en god venn av meg er i og som jeg var i før har et stor diskusjon om dette. :p

Lenke til kommentar

Absolutt. Vi prøver å få inn iallefall en PvE-speccet shadowpriest som damagedealer, siden vi har rundt 10 relativt aktive warlocker.

 

15% ekstra skade for warlocker er jo glimrende, selv om et par av oss allerede nå sliter med at vi gjør for mye skade (men om dere er alliance, er jo ikke det noe problem). 30% dmg -> healing for gruppen er genialt for klasser som tar lett skade (melee-dps eller warlocker som lifetapper), og skaden en godt utstyrt shadowpriest gjør, er absolutt ikke noe å rynke på nesen av.

 

Det negative er jo at en annen dedikert damagedealer ikke får plass, og at mager/warlocker får konkurranse på dingsedangser som ikke har class-requirement på (Mana igniting cord, Choker of the firelord, etc.). Personlig har jeg null problemer med det, jeg får jo tross alt 15% ekstra skade ut av hele opplegget. :)

Lenke til kommentar
Absolutt. Vi prøver å få inn iallefall en PvE-speccet shadowpriest som damagedealer, siden vi har rundt 10 relativt aktive warlocker.

 

15% ekstra skade for warlocker er jo glimrende, selv om et par av oss allerede nå sliter med at vi gjør for mye skade (men om dere er alliance, er jo ikke det noe problem). 30% dmg -> healing for gruppen er genialt for klasser som tar lett skade (melee-dps eller warlocker som lifetapper), og skaden en godt utstyrt shadowpriest gjør, er absolutt ikke noe å rynke på nesen av.

 

Det negative er jo at en annen dedikert damagedealer ikke får plass, og at mager/warlocker får konkurranse på dingsedangser som ikke har class-requirement på (Mana igniting cord, Choker of the firelord, etc.). Personlig har jeg null problemer med det, jeg får jo tross alt 15% ekstra skade ut av hele opplegget. :)

6258164[/snapback]

 

Problemet er at det er få guilder som vil "godta" dette. De vil ikke være med på det og det er litt synd. Alle guildene jeg er med i maser støtt og stadig om at jeg må respecce og det er bare irriterende. Jeg har lyst å fortsette med shadspecc!

Lenke til kommentar

Joda, det er sant. Jeg tror de fleste guilds som begynner med MC er ganske konservative når det gjelder specs (disc/holy og resto på healere), og at dette "løsner" etterhvert som folk bytter ut tier 0 med assorterte epics.

 

Da er det dog gjerne de priestene som har vært med lengst, og har best utstyr, som får privilegiet å respecce til shadow.

Lenke til kommentar
Er av samme inntrykk. Skill > gear uansett, og en shadow priest med godt healing gear kan gjøre det helt okei som healer også. Method, den desidert beste guilden på Sylvanas, har også en shadow priest, og det er vel ikke helt ubegrunnet vil jeg tro.

6293907[/snapback]

 

nå er det fordi samtlige av priestene deres har +1000 til healing da, så de kan ha råd til det.

 

for mange guilds er healing power et issue i raids.

Lenke til kommentar

I MC har healing power aldri vært et issue mens jeg har spilt, i hvert fall. Tanks, dps and heal fights uten fiksfakseri og annet tull går veldig greit med en prest mindre, så lenge prestene og de andre healerne faktisk vet hva de holder på med.

 

Og det var vel MC det var snakk om.

Lenke til kommentar
Er av samme inntrykk. Skill > gear uansett, og en shadow priest med godt healing gear kan gjøre det helt okei som healer også. Method, den desidert beste guilden på Sylvanas, har også en shadow priest, og det er vel ikke helt ubegrunnet vil jeg tro.

6293907[/snapback]

 

nå er det fordi samtlige av priestene deres har +1000 til healing da, så de kan ha råd til det.

 

for mange guilds er healing power et issue i raids.

6293953[/snapback]

 

Da har de for dårlige healere.

Kunnskap om klassen og utstyr er mye viktigere enn hvilken talentbuild du har, synes jeg.

Hardere for dårlig healing, ikke skyld på at dere har en shadowpriest, se heller på måter å øke healingen deres, evt andre taktiker som fungere bedre for dere

Lenke til kommentar

for non-raiders som kan spille pvp hver dag et par timer ville jeg vurdert noe sånt som dette:

 

http://ctprofiles.net/1290779

 

 

har du et par hundre gull kan anathema lett kjøpes vil jeg tro, capen er på AH ganske ofte og necken bør vel ikke være så altfor vanskelig å skaffe seg.

 

 

4,85k HP selfbuffed, 5k mana og grei mana regen samt 350 shadow dmg skulle vel være nok til å ha det veldig festlig i AB selv uten raiding :)

 

 

forslag til forandringer er selvsagt velkommne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...