Gå til innhold

Komplett, det her er for dårlig....


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte nylig et nesten komplett system hos Netshop. Stort sett det eneste jeg manglet var skjermkortet. Netshop hadde i utgangspunktet ikke alt på lager, men det skjedde en gledelig overraskelse, brenneren min kom på lager før tiden!

 

En time eller to senere var pakken postet, og på vei til meg.

 

Hos Komplett bestilte jeg skjermkort i går, klokka 09:30 slik ca. Det var på lager. Nå er klokka 11:33 dagen etterpå, og pakken er fortsatt ikke sendt. I tillegg ringte jeg i dag for å høre hva som egentlig var feilen (siden det til og med står på ordren at ventet dato for sending er 27/01 (selv om det faktisk er den 28. i dag), og (etter at jeg ventet ca. 2 minutter på at de tok telefonen) de mente at "den ganske sikkert kom til å bli sendt i dag, vi bruker normalt sett ikke mer enn et par dager på å sende ordrer". Sorry Komplett, men å bruke to dager på å sende en pakke er rett og slett ikke bra nok... blir den ikke sendt i dag regner jeg det som 3 dager, og det er rett og slett elendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir vel strengt tatt ikke 2 dager, ettersom den evt. sendes den andre dagen. Det blir èn ekstra dag å vente, i forhold til om de hadde sendt den dag 1.

Selv er jeg godt fornøyd med komplett, men selvfølgelig finnes det unntak.. Dog jeg synes ikke dette er noe å hoppe i taket for :roll:

Lenke til kommentar

dette kan ikkje være seriøst? å klage på at dei ikkje har klart å sende deg ein pakke i løpet av to dager? hadde dei hatt tid so hadde dei vel gjort det so fort som mulig...i januar er det stor pågang so då kan ting ta litt tid... men to dager er virkele ingenting å syte over! :mad:

Lenke til kommentar

Seriøst litt tålmodighet må folk ha! :no::no::no:

Jeg jobber IKKE på Komplett, men vet at de sender ganske mange pakker hver dag, så da er det jo naturlig at ting tar tid enkelte ganger.

 

Handler selv hos Netshop :thumbup: , og ja de sender stort sett samme dag, men så er de jo en mindre butikk en Komplett så det er jo ganske naturlig.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med flesteparten her:

Å klage pga. pakka ikke blir sendt samme dag, eller innen 2 dager for den del, er tåpelig.

Ting tar tid. Du er ikke den eneste som bestiller fra komplett, og du kan ikke regne med at du skal få no førsterett på å få tilsendt pakker i forhold til resten av kundene dems.

Om det tar 3 til 4 dager eller mer så kan jeg være enig at det blir litt for mye, men 2 dager bør du tåle.

 

Og det er et poeng at Netshop faktisk er en god del mindre enn komplett, og dermed får unna fler av pakkene på kortere tid.

 

edit: bare for å gjøre innlegget mitt litt klarere: når jeg skrev "3-4 dager" så mente jeg 3-4 dager (ikke helg) fra webshopen mottok ordren, til de sender den. Altså ikke medregnet tiden posten bruker.

 

Jeg for min del ringer aldri webshoper for å be dem forte seg før det har gått 7 dager eller mer uten at de har sendt den.

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar

Herre min hatt...

 

Folkens, når dere bestiller fra nettbutikker, så må dere vel ærlig talt skjønne at det ikke er på døra 15 minutter etter at dere har bestilt!!!!

 

HVER gang jeg bestiller noe fra en nettbutikk, innstiller jeg meg selv på at det tar en ukes tid. Om jeg så får pakken i postkassa etter 2 dager er det en GLEDELIG overraskelse.

 

Seriøst til trådstarter: WHINER! Og så må du lære deg å telle ordentlig... Du bestilte i går, ringte i dag, og fikk beskjed om at varen normalt blir sendt senest i morgen. (2 dager, ikke 3 dager)

Lenke til kommentar

Bare en ting å gjøre - bestill fra de du vet sender samme dag (les. Netshop). Har sluttet å bestille ting fra Komplett, nettopp av den grunn at de ikke kan garantere at de sender lagervarer samme dag.

 

Det var fantastisk da jeg studerte i England. Der bestilte en varer den ene dagen og fikk dem levert på døra neste dag (f.eks. fra www.dabs.co.uk).

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg er enig at tittelen på dette innlegget er å gå litt for langt. Noe sånt som "Ting tar tid hos Komplett" hadde vært en mye bedre tittel.

 

Men nå må folk slutte å kalle folk whiner bare fordi de har en skuffelse de må ha ut. Jeg synes det er veldig bra at folk sier i fra her om at ting tar tid hos enkelte webshoper. All ære være Komplett, men trenden er at det tar alt fra 15 min til 2-3 dager før pakker blir sendt fra dem.

 

Som privatperson er jeg veldig oppsatt på at ting skal komme fort til meg, derfor er slik erfaringer kjekke å vite om. Jeg vet i allefall nå at skal jeg ha noe fort, så nytter det ikke å bestille fra Komplett, men heller gå for Netshop, MPX eller andre butikker som faktisk prøver å ha en bestille-før-klokkeslett-så-blir-det-sendt-samme-dagen garanti.

 

Unnskyld til alle de Netbutikkene som er utelatt som faktisk har en slags pådagen-leveranse garanti.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

Har mange ganger fått sendt varen samme dag jeg handlet hos komplett, men i de fleste tilfellene så er det posten som er det tregeste leddet.

 

I snitt så har jeg måttet vente ca 4 virkedager på at en pakke skal komme fram fra komplett / netshop / microplex og dette er for dårlig fra posten sin side når americanerne greier å sende en pakke fra usa til norge på 1 dag gjennom ups (hl2).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Hvis leveringstiden er så kritisk ville jeg anbefale deg å heller oppsøke

nærmeste hw forhandler, det være seg f.eks Elkjøp, Telebutikken, Expert osv.

Klart det koster, men hva spiller vel penger for rolle om du MÅ ha kortet?

(eller kanskje haster det ikke sånn likevel??)

 

 

Edit typo

Endret av Millmax
Lenke til kommentar

jeg visste ikke at det gikk ann å være mer ignorant enn dette. Komplett er en stor webshop, hvor mange pakker trur du de må plukke,pakke, registrere, sende til posten hver dag? eller for å si det sånn...hvert minutt?..

 

Tenk deg litt om før du syter. Jeg skjønner deg godt at du har lyst på PC så fort som mulig, men det får da være grenser for hva du kan forvente.

Lenke til kommentar
jeg visste ikke at det gikk ann å være mer ignorant enn dette. Komplett er en stor webshop, hvor mange pakker trur du de må plukke,pakke, registrere, sende til posten hver dag? eller for å si det sånn...hvert minutt?..

 

Tenk deg litt om før du syter. Jeg skjønner deg godt at du har lyst på PC så fort som mulig, men det får da være grenser for hva du kan forvente.

 

Skjerp dere da, at dere godtar at pakker ikke blir sendt på dagen er vel totalt irrelevant for han som startet dette innlegget. Han ønsker og forventer at pakker som han bestiller sendes samme dag. Særlig når ordresystemet faktisk forteller han at forventet forsendelse-dato er den dagen han bestiller. Hvordan lang tid posten bruker på å flytte pakken fra Komplett til hans nærmeste postkontor er jo heller ikke relevant for denne saken.

 

Hvis Komplett er så store som dere påstår, så burde de jo ansatte nok folk til å håndtere pakking og forsendelse slik at kunder fikk pakkene sine så fort som mulig. Det finnes faktisk noe som heter service.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...