Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Fett rom! Regner med at digger data for å si det mildt... :p

 

Skal se om jeg får tatt et par bilder selv.

 

Takk for det, det er bare halve rommet på bildene for den andre halvdelen er TV-stuen til fruen :p

Bygging, klokking, folding og selvfølgelig litt spilling da trenger man noen maskiner. :rofl:

Lenke til kommentar

Fett rom! Regner med at digger data for å si det mildt... :p

 

Skal se om jeg får tatt et par bilder selv.

 

Takk for det, det er bare halve rommet på bildene for den andre halvdelen er TV-stuen til fruen :p

Bygging, klokking, folding og selvfølgelig litt spilling da trenger man noen maskiner. :rofl:

Er det ikke bråkete å ha noe slikt i stua?

Lenke til kommentar

Fett rom! Regner med at digger data for å si det mildt... :p

 

Skal se om jeg får tatt et par bilder selv.

 

Takk for det, det er bare halve rommet på bildene for den andre halvdelen er TV-stuen til fruen :p

Bygging, klokking, folding og selvfølgelig litt spilling da trenger man noen maskiner. :rofl:

Er det ikke bråkete å ha noe slikt i stua?

 

Bråker litt men det er greit i loftsstua, om fruen ikke liker bråket så kan hun sitte nede i sin egen "fin" stue laugh.gif

 

Det som er kjekt med flere etasjer og stuer. :p

 

Mye pc der ja, men jeg har aldri skjønt poenget med å ha tomme datadel-esker stilt opp? Nå vet jeg ikke om de inneholder noe eller ikke, men ser ut som det er flere som har slike liggende rundt.

 

Jeg tar vare på de eskene der det er mulighet for at jeg skal selge komponenten men jeg har ikke noe annet sted å ha de enn oppå hyllene der de er minst i veien.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Skikkelig klokking må til ja :D

 

 

Kutta ut overklokkinga når selv de billigste cpu'ene gjorde nytten til alle mine behov. Mine første forsøk var med 486 (få litt mer ut av en dx2/66 så den spillte mp3) og kutta da ut når man kunne spille av det som fantes av filmer med en cpu til 500,-

 

Men var innom både vann, olje og peltier, samt bruk av fryseboks til kjøling i en tid da man måtte mekke alt selv og ikke være redd for å bruke loddebolten på hovedkortet

 

(Rekord med en 486 dx4 var 192Mhz i noen minutter etter å ha ligget i fryser med stor alublokk på, ellers stabil på 180Mhz med god kjøling)

 

Gode minner :)

 

Men for å ikke spore helt av så får jeg om ikke veldig mange mnd startet å bygge opp mitt hobbyrom/kontor i kjelleren...må bare bli ferdig med spisestue, bad og soverom først så fruen slutter å mase

Lenke til kommentar

Har nettopp flytta inn i bofelleskap. Crappy bilder tatt med mobil, men det er ganske crappy oppsett mtp. at jeg flyttet inn på søndag.

 

post-127302-0-96822800-1322002456_thumb.jpg

post-127302-0-87859600-1322002477_thumb.jpg

post-127302-0-85134700-1322002493_thumb.jpg

post-127302-0-57360000-1322002512_thumb.jpg

post-127302-0-74040300-1322002532_thumb.jpg

 

 

Jeg begynte med kabelsamler, men stoppet halveis da jeg fant ut jeg skal ha inn en del ting til og flytte lit rundt på møblene. Stol har jeg ikke fått enda, men det skal utleier kjøpe inn.

 

Planen er å få teppe på gulv, samt ett veggteppe og tykke gardiner. dette for å støydempe litt inn og ut av rommet(det er litt ekko/gjenklang når det er så tomt som det er nå).

 

Jeg skal se om jeg får lov å henge opp TV-en på veggen og en hylle til å ha PS3, forsterker og andre "TV-ting" på. Evt. en hylle jeg heger under PC-pulten. tanken er i alle fall å få alle kabler samle i 2 kabelsamlere og sette disse inn i uttakene på kanalen. da slipper jeg å ha kabler på gulvet. Fint og ryddig, i tillegg til at det blir lett å støvsuge.

 

Det er ikke nettverk i vegg uttaket så dette må patches inn. Det er heller ikke TV/Radio i antenneboksen, men jeg kjører kanskje en aktiv antenn dersom det ikke lar seg gjøre å få denne i stand. Jeg skal skru ut alt av støpsel og rengjøre disse. Håper i tillegg å få en elektriker av meg til å installere en 230V Dimmer til spotskinnen i taket. (edit: Kunne gjort dette selv, men har ikke fagbrev El-energi)

 

Ellers skal PC-en oppgraders, jeg skal kjøpe to nye skjermer og mus/tastatur blir byttet.

 

God plan? :)

 

Edit2: Fukten i det høyre vinduet skyldes at det er hull der, dette blir byttet før jul.

Endret av 2ball_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...