Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høyttalere og subwoofere er store magneter ja.

 

Angående vibrasjoner

 

http://www.youtube.com/watch?v=tDacjrSCeq4

 

 

 

Men da setter jeg en strek for denne debatten om høyttalere, subwoofere og vibrasjoner

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sånn at vi kan fortsette å poste nerdebuler! Bring it! Want moar! thumbup.gif

 

 

Edit: Harddisker lagrer data på platene via magnetisme, så det å sette en harddisk oppå en kraftig høyttaler, subwoofer eller magnet i seg selv kan man risikere å fjerne alt eller delvis av innholdet.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Når jeg fikk min sub så sto det noe om en schvæær magnet inni der. Kan det stemme eller husker jeg feil? Digre magneter er jo heller ikke helt bra for disker.

Ikke?

 

En kraftig magnet vil skrive om informasjonen som ligger på disken. Men jeg tviler på at magneten i suben er sterk nok. Sikkert mer for å idiotsikre seg for søksmål eller liknende.

Lenke til kommentar

En kraftig magnet vil skrive om informasjonen som ligger på disken. Men jeg tviler på at magneten i suben er sterk nok. Sikkert mer for å idiotsikre seg for søksmål eller liknende.

Et kraftig bevegende magnetfelt vil påvirke disken, men her snakker vi på avstander og nivåer som bokstavelig talt hadde dratt hele pcen mot seg.

 

I normale tilfeller er en magnet helt ufarlig, det sitter jo flere kraftige magneter i hver disk, og det er ikke uvanlig at to disker blir hengende sammen pga magnetene internt.

Lenke til kommentar

Flyttet for meg selv med hunden, ettersom, som de som tråler jus-delen vet, at det ikke var lov å ha hund der pappa bor. Vi kunne tatt saken videre, men så ikke vitsen.

 

Så jeg endte opp i en 50kvm leilighet, ett soverom, bad, kjøkken og stue, noe renovert, noe ikke.

Det som er interessant for dere her er stua.

 

Jeg skal være ærlig å si, jeg har ikke råd til skikkelig TV enda, men når jeg får så kommer en update.

 

Mangler litt stuff som en gulvmatte, bilder og lampetter, men det kommer når jeg får noe verdt å henge opp.

 

post-51466-0-22115800-1315858472_thumb.jpg

post-51466-0-93347500-1315858508_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spritty, har du også hatt mye problemer med din HP Deskjet F300 eller? :) Møkkaskriver! :p

 

Ganske nice utstyr du har, på tide med ny tv? :)

Takk :-)

TV'n fikk jeg faderen og har ikke rå til ny enda, dessverrr. Er flere billige 21 tommere, men jeg MÅ ha 24 eller større(denne er 26). Bildekvaliteten er rett og slett ræva, men må leve med det til jeg får iMac til vinter'n.

 

Skriveren har jeg ikkr hatt noen problemer med. Skriver aldri ut med den, bare skanner dokumenter og slikt. Eller når jeg kjeder meg; trynet mitt. :!:

Blekk er dyrt :p

Lenke til kommentar

TV'n fikk jeg faderen og har ikke rå til ny enda, dessverrr. Er flere billige 21 tommere, men jeg MÅ ha 24 eller større(denne er 26). Bildekvaliteten er rett og slett ræva, men må leve med det til jeg får iMac til vinter'n.

 

Skriveren har jeg ikkr hatt noen problemer med. Skriver aldri ut med den, bare skanner dokumenter og slikt. Eller når jeg kjeder meg; trynet mitt. :!:

Blekk er dyrt :p

 

Haha! Skriveren min virker aldri når det er viktigst at den skal virke :p

 

About tven din, har du fulgt med på markedet? Du kan få en 32" Full HD med god bildekvalitet for 2500. 42" Full HD LCD: 3000. Det er ihvertfall hva jeg fikk min for nå nylig :)

Lenke til kommentar

TV'n fikk jeg faderen og har ikke rå til ny enda, dessverrr. Er flere billige 21 tommere, men jeg MÅ ha 24 eller større(denne er 26). Bildekvaliteten er rett og slett ræva, men må leve med det til jeg får iMac til vinter'n.

 

Skriveren har jeg ikkr hatt noen problemer med. Skriver aldri ut med den, bare skanner dokumenter og slikt. Eller når jeg kjeder meg; trynet mitt. laugh.gif

Blekk er dyrt :p

 

Haha! Skriveren min virker aldri når det er viktigst at den skal virke :p

 

About tven din, har du fulgt med på markedet? Du kan få en 32" Full HD med god bildekvalitet for 2500. 42" Full HD LCD: 3000. Det er ihvertfall hva jeg fikk min for nå nylig :)

 

 

fikk en 40" Sharp Aquas, LED(Er vel en sånn LCD-LED egentlig, men jeg har lest at de bruke billigere led's får å presse prisen, så jeg veit ikke om det er ekte LED) I allfall er det veldig god bilde på det, spesielt vis en tenke på prisen. Så det finnes muligheter nå til dags ja.

 

 

Edit: har glemt poenget med posten: den kosta 4k

Endret av NoiSe_NOR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...