Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Nerdebula di v.2! (Les førstinnlegg!)


Anbefalte innlegg

Bestilte meg en sub til "hjemmekinoen" min igår. Bestilte XTZ W12 sub fra Surround.no. Klokka var rundt 17:30 og den ble sendt fra lageret allerede etter rundt 30min. Det kaller jeg bra service! ^^ Får den i morra. Tar som regel 3-4 dager og få pakker hit jeg bor :p

 

Men det jeg lurer på er, må jeg spille inn en sub, eller kan jeg bare spille på full guffe med en gang? :p

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestilte meg en sub til "hjemmekinoen" min igår. Bestilte XTZ W12 sub fra Surround.no. Klokka var rundt 17:30 og den ble sendt fra lageret allerede etter rundt 30min. Det kaller jeg bra service! ^^ Får den i morra. Tar som regel 3-4 dager og få pakker hit jeg bor :p

 

Men det jeg lurer på er, må jeg spille inn en sub, eller kan jeg bare spille på full guffe med en gang? :p

 

Ja, du må spille den inn som alle andre høyttaler element.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at det at man må spille lavt er en myte?

 

 

- At bassen vil bli bedre og dypere etter noen tusen timer er forsovet ikke tull :)

 

Mener du iverfall må kjøre en time eller to med lavere volum for å venne gummien til bevegelsen, og myke den litt opp. Det synes iverfall jeg høres ganske logisk ut.

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at det at man må spille lavt er en myte?

 

 

- At bassen vil bli bedre og dypere etter noen tusen timer er forsovet ikke tull :)

 

Mener du iverfall må kjøre en time eller to med lavere volum for å venne gummien til bevegelsen, og myke den litt opp. Det synes iverfall jeg høres ganske logisk ut.

Det betyr ingenting.

 

Jo høyere du spiller jo fortere spilles elementet inn.

Gummi har ingen vane, tanker eller følelser, og trenger ikke å vennes til noenting.

Derimot så strekkes det lett under bruk, noe som mykner det opp, og gjør responsen mer linjær og gjør elementet langt mer effektivt. Noe som gir bedre og mer lyd på samme effekt.

 

Dette er noe som skjer - og ikke noe man gjør. Det viktigste er at man lar det spille noen timer før man gjør de siste instillingene og gir sin fulle vurdering av høytalerne. (subwooferen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte meg en sub til "hjemmekinoen" min igår. Bestilte XTZ W12 sub fra Surround.no. Klokka var rundt 17:30 og den ble sendt fra lageret allerede etter rundt 30min. Det kaller jeg bra service! ^^ Får den i morra. Tar som regel 3-4 dager og få pakker hit jeg bor :p

 

Men det jeg lurer på er, må jeg spille inn en sub, eller kan jeg bare spille på full guffe med en gang? :p

Har akkurat samme subben selv. Bare å kjøre på, men trenger jo ikke å spille unødvendig høyt heller da ;) Kan love deg at den spiller bare bedre og bedre :) Etter en del timer føles det som om bassen blir dypere og lyden og trykket i seg selv blir rett og slett bedre.

 

Sleng ut bilde når den er oppe å går da :D

Lenke til kommentar

Sweet.. Skal poste bilde ja. ^^ Vet dog enda ikke hvor jeg skal plassere den, da stuen min ikke er så veldig stor. :p Hvordan blir det vist jeg plasserer den på andre siden av hvor anlegget og TV står? Alså mellom soffaen i kråa. Blir det rart mtp. lyden (bassen)?

 

Bassen kan være akkurat hvors som helst egentlig, lyden når frem! ;)

Lenke til kommentar

Hva mener du med det? Jeg opplverer hvertfall veldig bra bass fra der den står nå. Selv om den peker nesten rett i høyre øret når jeg sitter i soffaen. Når den står ved siden av TV'en blir det veldig dårlig bass når jeg sitter på PCen som er på venstre side av TVen. Derfor blir det også bedre at den står der. ^^

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Plasserte den i hjørne mellom soffaene. Funket utmerket det. Fy faen for en bass det er av den. :D Den var også mye større en hva jeg trodde, så måtte ha den der uansett. :p

 

post-137243-0-27490500-1317031437_thumb.jpg

Gratulerer :) Den der er knall! Å plassere den i et hjørne er ikke noe dumt da det ofte forsterker bassen, om man liker det :p Dype frekvenser samler seg ofte i hjørner også noe som er med på å gjøre det litt vanskelig med plassering. Jeg har også kun et hjørne den kan plasseres i, og det motsatte hjørnet har noe helt ekstremt med bassforsterkning blant de dype frekvensene. I lytteposisjonen ble det med litt flaks balansert :)

Lenke til kommentar

Hehe, bor i en 4-mans bolig jeg også. Men heldigvis holder han som bor over meg og pusser opp hele leiligheten, så ingen som bor der nå, og på andre siden er det en som jobber på nordsjøen, så han er aldri hjemme. :p Hører subben når jeg går langt fra huset. XD

 

Hille: Var veldig småe element på denne. Har du hørt hvordan de er? Kostet det samme min også, men den veier nesten 10x så mye og er en del større. ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...