Gå til innhold

[løst]Fanatisk håndheving av treordsreglen


Anbefalte innlegg

Dette er ikke ment som noen form for kritikk, men et lite spørsmål.

Jeg kan så klart se at det er et poeng i å stenge tråder med mindre enn tre ord i emnefeltet, når det ikke finnes post's i den, men er det egentlig noe poeng i å stenge en AKTIV tråd pga. denne regelen? Om det allerede er 7-8 innlegg i tråden er det vel åpenbart at folk har forstått innholdet?

 

Dette er bare et lite spørsmål rettet til moderatorene. Er jo rimelig irriterende å måtte starte en ny tråd pga. treordsreglen når man har kommet et stykke ut i tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så faktisk senest i dag tidlig en stengt tråd med mange svar der topic hadde kun to ord, men var mer beskrivende enn mange topic`s med flere ord som _ikke_ blir stengt.

 

Helt greit at regler er regler. Hvis man skulle bruke skjønn i mange tilfeller ville man nok få diskusjoner i ettertid om at man "stengte den men ikke den".

 

Registrerer at denne regelen får noen skjeve utslag. Etter min mening er den helt unødvendig all den tid man har en annen regel som sier at emnefeltet skal være beskrivende osv. Smør på flesk, ganske enkelt.

Lenke til kommentar

QUOTE (Rayline TWB @ 23/01/2005 : 12:22)
QUOTE (cecolon @ 23/01/2005 : 13:17)
Et problem med trordsregelen er at vi ikke deler ord på samme måte i Norge som f. eks. i England, og dermed kan ha en svært beskrivende tittel på mindre enn tre ord...

Men nå er vi i Norge, og ikke England.

:whistle:

Lenke til kommentar

QUOTE (Muffinman @ 23/01/2005 : 13:15)
Så faktisk senest i dag tidlig en stengt tråd med mange svar der topic hadde kun to ord, men var mer beskrivende enn mange topic`s med flere ord som _ikke_ blir stengt.

Sånn som denne...?

Regner med, som andre har sagt, at moddene hjelper helt ferske forum-brukere på vei med å forandre topic/gi beskjed, og heller stenger trådene til de som bør vite at en lager informative topicer =)

Lenke til kommentar

Vi er strenge på denne regelen for å få opp kvaliteten på emnene som blir postet på forumet. Det går alltid ann å lage et emne med tre ord i stedet for bare ett, og i 99% av tilfellene er de mer deskriptive, og de blir i alle fall ikke dårligere ved å legge inn noen ekstra ord.

 

Denne tråden er feilpostet, og flyttes til Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

QUOTE (cecolon @ 23/01/2005 : 13:17)
Et problem med trordsregelen er at vi ikke deler ord på samme måte i Norge som f. eks. i England, og dermed kan ha en svært beskrivende tittel på mindre enn tre ord...

Dette har vært oppe flere ganger, og hver gang oppfordres folk til å vise fram gode emnefelt på uder tre ord. Hvis du poster et par, så skal jeg fortelle deg hvordan de kan forbedres radikalt. Dette har ikke noe med orddeling å gjøre, men snarere det at man ikke klarer å få fram en hel sammenheng på to ord. Det er språklig sett umulig.

Lenke til kommentar

QUOTE (_oDIn_ @ 23/01/2005 : 13:12)
Enig i at en fanatisk håndheving blir for dumt. "Skjermkortet ødelagt?" syns jeg bør være en god nok emnetittel, da den informerer godt nok om emnet i tråden.

Er det da så vanskelig for trådstarter å skrive: "Er skjermkortet mitt ødelagt?" ?

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar

QUOTE (Thompzen @ 23/01/2005 : 16:39)
QUOTE (_oDIn_ @ 23/01/2005 : 13:12)
Enig i at en fanatisk håndheving blir for dumt. "Skjermkortet ødelagt?" syns jeg bør være en god nok emnetittel, da den informerer godt nok om emnet i tråden.

Er det da så vanskelig for trådstarter å skrive: "Er skjermkortet mitt ødelagt?" ?

Problemet er at det alt for lett for mange og bare skrive hjeeeelp!!!!!!!!!!!!!!!! etc, vi slår hardt ned på det, noen brukere liker kansje ikke at vi "angriper" deres tråder men så lærer man vanligvis etter det :)

Lenke til kommentar

QUOTE (_oDIn_ @ 23/01/2005 : 13:12)
Enig i at en fanatisk håndheving blir for dumt. "Skjermkortet ødelagt?" syns jeg bør være en god nok emnetittel, da den informerer godt nok om emnet i tråden.

Kan ikke akkurat si den var noen god topic. Hva med å faktisk inkludere noe rundt feilen eller problemet man opplever? F.eks "Svart skjerm; Er skjermkortet ødelagt?". Ikke akkurat et stjerneeksempel på god topic, men den sier iallfall at vedkommende får en svart skjerm og at han/hun lurer på om det er skjermkortet som streiker.

 

Forøvrig, at det er irriterende at en tråd blir stengt pga 3ordsreglen viser jo at den fungerer bra. Å komme opp med 3 eller flere ord i topic ER faktisk ikke så ufattelig vanskelig som enkelte tydligvis vil ha det til.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...