Gå til innhold

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget ?


Anbefalte innlegg

QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 00:51)
QUOTE (sluffy @ 22/01/2005 : 00:47)
Jeg må bare si at jeg ikke helt ser problemet i denne regelen. Hvis noen ønsker å lage en skikkelig tråd, tar det ikke så mye lenger tid å få varslet en moderator om at det må legges link til oppdateringen i første post (report-knappen kan sikkert brukes i det tilfellet).

Det vil bli mye mer arbeid for moderatorene, og de fleste av disse gjør nok fra før av, synes jeg.

Da ville vi i så fall ha trengt en hel ny hurde av moderatorer.

Jepp, noen nye, frekke moderatorer ville gjort seg. :thumbup:

 

Vaffelkake, klar over det. Men det er ikke annonsering på forumet.

 

EDIT: sorry, ikke i testskin ihvertfall. :blush:

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er komplett idiotisk! Har noen i styret egentlig TENKT over hva noe slikt som det her innebærer? Ikke det nei :roll: SÅ overrasket jeg er, og det er jo heller ikke første gangen jeg ser slike impulsive tiltak :roll:

Her drar man altså alle under en og samme kam og forbyr brukere å redigere etter x antall minutter, timer eller hva det nå er. Hva tenker dere (styret) på? Iallfall ikke på det faktum at det ødelegger for tråder som denne og denne. Hva er det store i disse tråden? Jo, det finnes masse viktig og ikke minst oppdatert informasjon i det første innlegget. Hva skjer nå? Jo man kan ikke redigere det første innlegget. Hva skal man da gjøre? Spre det rundt i tråden? Man trenger ikke inteligens for å skjønne at det er en særdeles ekstremt dårlig ide da noen brukere forventer at første innlegg er oppdatert i slike tråder. Hva skjer så? Jo man får nye tråder, unødvendig tråder må jeg nesten si, hvor man spør etter info o.l som ligger i de trådene, MEN som ligger sprett rundt der. Forventer dere (styret) at slike brukere skal klare å putte 2 og 2 sammen og søke i den aktuelle tråden? Vel, det er vel rimlig åpenbart at de ikke gjør det.

 

Edit: Slettet innlegg? Hvordan skal det liksom foregå da? Det finnes ingen sletteknapp her med mindre man har litt mer makt enn den gjennomsnittlige brukeren :roll:

 

Edit#2: legger til flere tråder som blir ødelagt som følge av dette idiotiet:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=356677

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=203816

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=195349

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=210021 (potensielt kan denne plutselig inneholde utdatert info)

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164498

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=364464

 

Edit#3: Beklager på forhånd hvis jeg tar feil her, men det her lukter rask avgjøresle tatt av et mindretall i styret.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (SirMaximus @ 22/01/2005 : 01:09)
QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 01:08)
Nå var Opus inne og leste tråden, men postet han? Nei da...  :roll:

Gi dem litt tid. Regner med at sjefene diskuterer dette internt nå.

Du, det er jo tross alt fredag kveld. Iflg. enden så kan man ikke forvente at de skal gjøre noe som helst, ettersom det er etter arbeidstid. Husk det! :roll:

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 01:09)
QUOTE (Ernie. @ 22/01/2005 : 01:00)
Edit: Slettet innlegg? Hvordan skal det liksom foregå da? Det finnes ingen sletteknapp her med mindre man har litt mer makt enn den gjennomsnittlige brukeren :roll:

Ved å redigere postet slik at det kun står *slettet*.

Ahh.. skjønner, men det her gjør jo saken enda mer latterlig. Det finnes da noe som heter advarsel for misbruk av edit-knappen, eller er vi for late til å ta den ibruk i slike saker?

 

Edit:

QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 01:08)
Nå var Opus inne og leste tråden, men postet han? Nei da...  :roll:

Vel, det er rimlig å anta at de (styret) vil komme med en felles uttalelse og jeg vil også anta at den uttalelsen ikke er fattet enda.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

QUOTE (OBServer @ 21/01/2005 : 23:57)
QUOTE (el-asso @ 21/01/2005 : 23:17)
Jeg ser absolutt ulempene med dette, men det er også en stor fordel, at brukerne tvinges til å legge mer arbeid i innleggene og være mer nøye med hva de poster.

Kanskje det er mulig å legge inn editeringsfunksjon i enkeltinnlegg/tråder som guider og workloggs ?

Nok en gang den nedlatende holdningen til brukerne.

:hmm: Må innrømme at jeg aldri tenkte at det kunne oppfattes som nedlatende, det skyldes antakelig at jeg er påvirket av de brukerne som mener at kvaliteten på forumet har sunket de siste årene.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 01:30)
Jeg kan skrive under på at kvaliteten har sunket de siste årene ja... Mange grunner til det, men merkelige avgjøreser som ikke blir informert om er en av de største.

*skrive under*

Må si jeg også har merket det samme. Nivået har sunket særdeles merkbart siden jeg ble meldem her. Personlig legger jeg skylden på det faktum at man lar brukere slippe unna med negativt rettede og uhøffelige innlegg. Man er åpenbart redd for å gi brukere man ikke liker en permban. Man må tørre å fjerne brukere som ikke bidrar med noe positivt, men bare sitter og lager uhygge.

Når jeg registrerte meg her var det svært få som skrev noe negativt om hverandre og det var dermed heller ingen nødvendighet å fjerne negative brukere, men etter hver har jeg sett en økende tendes rundt negative ladde innlegg. Før var det faktisk mulig rette på noen og si "Hei! Ser du er ny så derfor vil jeg gi det et tips. Ikke gjør slikt, gjør heller slik." Det funket bra og ingen kom og sa "Hey! Døøøh! Ikke prøv å rette på meg din jævla laban!!!". Det var heller mer i rettningen "Takk for tipset! Skal ta det til etterettning". Det skjer ikke nå lenger, og det er synd.

Lenke til kommentar

Er det bare meg som har misforstått problemstillingen med "misbruk av edit"?

 

Helt alvorlig, hvilken idiot er det som gidder å slette alle innleggene sine? Er det flere enn en person som har gjort det? Dersom det er personer som virkelig tråler gjennom sine egne innlegg og sletter en etter en, tviler jeg på at de er smart nok til å skrive et godt innlegg - og dermed gjør det jo ikke noe at det blir slettet... :shrug:

 

Kan noen linke til eksempel hvor edit funksjonen har blitt "misbrukt"?

 

Synes for øvrig at en bruker skal ha rett til å kunne slette/sensurere sine egne uttalelser. Kan jo være noen skriver noe de angrer på senere f.eks.?

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Dette vedtaket minner meg litt om en dårlig gjennomtenkt aprilsspøk. Men i motsetning til en spøk, har dette vedtaket allerede fått semi-alvorlige følger. En fast bruker (Swag) har forlatt oss, og han blir ikke den siste om dette vedtaket blir stående. Da forsvinner nemlig jeg også.

Lenke til kommentar

Her er mitt forslag:

 

Man kan bekjempe "forum-terrorisme" (la oss bare kalle det terrorisme for å gjøre det enkelt):

 

Man kan bekjempe terrorisme enten ved teppebombing, og dermed bombe en hel uskyldig befolkning for å garantere seg at man treffer et par av terroristene, eller man kan begynne med kirurgiske hardslående dødelige angrep på terroristene en etter en.

 

Oversatt til forum-verdenen vil det si:

 

Edit (og evt. legge inn slett-knapp) burde være ubegrenset i bruk, slik den er på de fleste store seriøse forumer som oppfordrer folk til frihet under eget ansvar. Utrolig hvor villige folk blir når de føler at noen har en slik tillitt til dem.

 

Moderatorer må i tillegg fortsette som alltid å fjerne, flytte poster/tråder som de føler er best når de mener det er behov for det.

 

Så: Folk må slutte å klage på hverandres skrivefeil, enkelte skriver fort og retter opp igjen etter seg i ettertid, mens andre kan f.eks ikke noe for det, det er mange som faktisk er dyslektikere osv.

 

Men:

 

Man burde slå ned på følgende uten nåde:

 

Personlige angrep / rasisme osv. = advarsel, så ban i noen uker, neste gang = permanent ban

misbruk av 3 ords-regler på posting = advarsel, så par uker ban

bevisst feilposting, f.eks når en har postet i et forum, hvor moderator nettopp har stengt/slettet tråden dems, også går de inn i en annen sub-forum for å klage i en ny tråd = akutt permanent ban

Hetsing / mobbing av folk som har skrivefeil eller feilposter ved tydelig uhell dvs ikke med hensikt = advarsel, så midlertidig ban i noen uker.

 

Brudd på mindre regler som ikke skaper kontroll-problemer kan behandles som før, med advarsel-systemet.

 

Moderatorene får heller begynne å være nådeløse ovenfor de som ikke overholder noe som burde vært overholdt for lenge siden imo.

 

Det er de tingene jeg har skrevet "ban" på ovenfor som ødelegger ethvert community, ikke alle andre små-bagateller. Små-bagateller vil aldri kunne bekjempes effektivt når det er så mange mennesker.

 

Når det gjelder klager fra bruker A mot f.eks bruker B, og hvis bruker B sletter posten sin, så burde man evt ha en cache på 100 poster, som gjør at moderator fortsatt kan se de 100 sist slettede postene hos hver bruker.

 

Evt. om det er en anklage, og det ikke finnes noen bevis, så er det ikke værre enn at moderator kan ta en avgjørelse / bedømming, kanskje se igjennom de 3-4 siste postene til anklagede og ta en vurdering ut ifra det. Tross alt, et forum er ikke et lov-festet demokrati, men mer et nesten/liksom-demokrati, hvor en moderator kan ta en avgjørelse uten bevis.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

hei , har ikke lest gjenom posten her , men det må være utrolig upraktisk løsning :S

 

tenk på de som skal opdatere guider Ol.

 

feks. snorreh da han laget en ferrari 3200\3400 tråd

 

den var før bare 3200 tråd men så kom 3400 og VIPS det kom i topic også , og nå er dette liksom ikke mulig lengere ?

 

hmm , irriterende at folk ikke kan slutte og kødde hele tiden altså :realmad:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...