Gå til innhold

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget ?


Anbefalte innlegg

QUOTE (krislarsen @ 21/01/2005 : 20:14)
For øyeblikket er denne satt til 10 minutter, men det er mulig vi kan sette den noe høyere for å minke ulempene. Hensikten er først og fremst å forhindre misbruk.
Det går f.eks. an å la editknappen gå over til å bli en "skriv mer" knapp etter 10 min. hvor du bare kan utvide innlegget nederst, men ikke slette det som er skrevet fra før.

Jeg tror uansett dette vil kunne medføre en del problemer, blant annet er det mer enn nok skrivefeil på forumet fra før. Dette blir neppe bedre når folk mister muligheten til å rette opp..

Hva gjør vi for eksempel hvis vi vil bytte ut gammel informasjon med ny?

Nei, det blir rett og slett for dumt begge forslagene :hrm: .

Kom dere tilbake til normalen.

 

Lag heller en smart funskjon som rapporterer automatisk redigerte innlegg,

når det har en gått en dag f.eks. :yes:

 

edit: Dette var forresten mitt 380ende innlegg,

men tallet vil nok øke betraktelig :thumbdown:

edit2: *tester om jeg kan redigere*

edit3: Det gikk! :fun:

 

TSP :nei:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (krislarsen @ 21/01/2005 : 20:14)
QUOTE (DesertGlow @ 21/01/2005 : 17:59)
Det er satt en tidsbegrensning på edit-knappen fordi vi den siste tiden har opplevt svært mye missbruk av folk som går gjennom hele historikken sin og sletter alle innlegg de har skrevet. Dette ødelegger kontinuiteten i tråder på forumet, og er uholdbart.

For øyeblikket er denne satt til 10 minutter, men det er mulig vi kan sette den noe høyere for å minke ulempene. Hensikten er først og fremst å forhindre misbruk.

Det går f.eks. an å la editknappen gå over til å bli en "skriv mer" knapp etter 10 min. hvor du bare kan utvide innlegget nederst, men ikke slette det som er skrevet fra før.

 

Jeg tror uansett dette vil kunne medføre en del problemer, blant annet er det mer enn nok skrivefeil på forumet fra før. Dette blir neppe bedre når folk mister muligheten til å rette opp..

Hjelper lite om det er for store bilder som skal fikses.

Lenke til kommentar

Så for å summere opp kan vi skrive dette:

 

Fordeler:

Mindre "sletting" av poster.

 

Ulemper:

Mer skrivefeil.

Guider, worklogs og stickyer kan aldri oppdateres.

Flere unødige poster/spamming.

Feilpostede bilder vil forbli der, inntil moderatorer får fikset opp i det.

Med andre ord, mye mer arbeid for moderatorene.

Redigering i mer enn 10 minutter er umulig.

 

Lurer på om dette var så veldig smart jeg... :roll:

 

Edit: Må kjappe meg med redigeringen nå! :no:

Endret av @kd
Lenke til kommentar

QUOTE (taz @ 21/01/2005 : 20:33)
2-3 dager,1 uke holder lenge til dem finner en anna løsning på problemet.

Som jeg tidligere skrev, hva hvis jeg skal på ferie/ta meg en pause fra forumet? Da har jeg ikke lov til å redigere guider og worklogs lenger... Det er rett og slett patetisk.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 21/01/2005 : 20:40)
QUOTE (taz @ 21/01/2005 : 20:33)
2-3 dager,1 uke holder lenge til dem finner en anna løsning på problemet.

Som jeg tidligere skrev, hva hvis jeg skal på ferie/ta meg en pause fra forumet? Da har jeg ikke lov til å redigere guider og worklogs lenger... Det er rett og slett patetisk.

Les

2-3 dager,1 uke holder lenge til dem finner en anna løsning på problemet

 

Jeg redigerte innlegget mitt :mad: FY FY :mad:

Endret av taz
Lenke til kommentar

Oi!

 

La merke til alle *vårrengjøring*-postene her i går og lurte fælt på hva det var for noe, men at det skulle få slike konsekvenser hadde jeg ikke drømt om...

 

Jeg er i og for seg enig i at å låse edit-muligheten etter ti minutter er en noe korttenkt og lite heldig løsning, men jeg tror nok at styrelsen har skjønt dette selv også. Regner med at det blir en annen løsning på problemet.

 

Så hva med å komme med konstruktiv kritikk i stedet for å storme på og fortelle hvor idiot denne løsningen?

 

Jeg heller mot en kombinasjon av to løsninger som er skissert over; behold muligheten til edit lenger enn ti minutter (en dag eller to), for så å begrense til append.

 

Dermed kan man rette opp de åpenbare skrivefeilene for så å kun tilføye info. Dette kan så evt. kombineres med en mulighet for mods til å åpne enkelte poster for full edit slik at worklogs, sammendrag og howtos kan oppdateres.

 

Dermed må nok også mods belage seg på å yte sitt for å få det til å fungere, men problemet er unngått.

 

-KJ

 

EDIT: Ti minutter rekker i massevis til å lese over og rette opp feil. Har du spesielt lange innlegg lønner det seg uansett å skrive i notepad for å kopiere inn slik at du ikke mister innlegget ved evt. feil.

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Joess, denne ordninga har de pa Vg's debattforum ogsaa, og det er spammecapital #1 i verden.

Skjoenner ikke helt meninga med denne ordninga. Legg til en regel i rettningslinjene som forbyr slik oppfoersel, og gi advarsel deretter. Dere har valgt den lette veien ut, og vi betaler konsekvensene.

Lenke til kommentar

QUOTE (svortevik @ 21/01/2005 : 21:10)
Synes hw.no kan komme med en tilbakemelding her nå. Er tross alt mange brukere som er missfornøyd med denne ordningen, så synes at hw.no skal være store nok til å innrette seg etter hva brukerene mener, hvertfall komme med en ny kommentar på om dette er en permanent løsning eller om det er snakk om en midlertidig løsning.

Du har lagt merke til at det er fredag kveld..?

 

Når det gjelder å gi advarsel så har jeg på følelsen av at det ikke er et egnet virkemiddel mot bruekre, som velger å redigere bort innhold i samtlige innlegg. Disse har gjerne ikke for vane å bli hengende igjen her i ettertiden...

 

Forøvrig foreslår jeg at alle puster dypt inn og teller til til før de poster innlegg her. Det er litt for mange usakelige flammeposter her - prøv dere på konstruktiv kritikk istedet, så kanskje noen gider å bry seg med å ta dere på alvor.

Lenke til kommentar

Her inne finner dere en "liste" over alle ord med *slettet i seg

Ja det er jo mange og det har økt mye.

 

Det er totalt 823 innlegg med ordene *slettet* i seg til nå (sånn cirka ;) )

Jeg deler det opp i to på midten (side 16-33 og side 16-1)

 

Fra 20.10-2001 til 20.08-2004 ble det redigert innlegg gjennomsnittlig hver tredje dag. Det var 423 innlegg med *slettet* i seg . Når vi vet at 44 måneder er nesten det samme som 1320 dager. Kan man ta følgende regnestykke: 1320:4=3.12

som igjen man kan regne om til tre dager og 2.30 timer.

 

Fra 20.08-2004 til 20.01 2005 (5 måneder=ca: 150 dager)

150:400=0.375 dette blir tekster med ordet *slettet* i seg hver 8ende time.

 

Oiii, sitter dere kanskje og tenker nå, den store økninga da :ohmy: ,

men dere må også huske på at antall medlemmer har økt enda mer.

Ja, jeg kan forstå at dere vil gjøre noe med dette,

men på den måten dere gjør det nå, vil flere tråder bli nedspammet av unødvendige innlegg! Alle stickyes ville bli ødelagt og selv

om man søkte om dette: Må man søke hver gang man skal redigere?

Vil det ta lang tid før dere får "behandlet" søknaden?

 

Nei som jeg har nevnt før:

Lag en funskjon som rapporterer,

redigerte innlegg etter den tiden dere selv ønsker.

F.eks sett funksjonen på å rapportere alle innlegg som er redigert, etter at det har gått to timer etter at den opprinnelige posten ble postet eller mer/mindre.

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 21/01/2005 : 21:13)
Forøvrig foreslår jeg at alle puster dypt inn og teller til til før de poster innlegg her. Det er litt for mange usakelige flammeposter her - prøv dere på konstruktiv kritikk istedet, så kanskje noen gider å bry seg med å ta dere på alvor.

Hinter du til meg nå eller?

 

Hva vil du fram til med at det er fredag kveld? Setter dere en slik grense i helgene for å bli kvitt meningsløse fyllaposter er det noe annet, men da bør dere jo neste gi beskjed om dette, eller vil det si at hele hw.no teamet er på fylla og derfor ikke svarer en fredag kveld :D

 

Jeg synes det har hvert veldig mange gode innlegg her som påpeker problemet med 10 min grensen dere har innført, og håper at dere skjønner problemstillingen her.

 

Tenkt deg om en person skal følge med i en guide, men nå blir ikke denne guiden oppdatert i post en lengre, derfor må han gjerne lese igjennom 20 sider med innlegg, noen svært få personer gidder, og det ender opp med at samme spørsmål vil kommen veldig mange ganger.

 

Andre som har poster som de oppdaterer vil nå gå glipp av mange lesere, da det også her ikke er poster som alle gidder å lese igjennom. Er faktisk utrlig kjedelig å lese igjennom 10-20 ekstra sider om en bare er interessert i hva en enkelt person skriver.

 

Personlig har jeg ikke hvert innom en post hvor det har hvert problemer med at trådstarter at redigert sine egne innlegg, men det er kansje bare tilfeldigheter. Selv synes jeg det er greit at en kan redigere sine egne innlegg, og som sagt før så har jeg bare hvert borti redigeringer som har hvert til det positive.

 

Kansje dere kan gi oss et eksempel på en 10-15 tråder den siste mnd som har blitt ruinert på denne måten slik at vi kan se hva dere faktisk mener at problemet er...Renger med at det er minst 10-15 tråder pr mnd det er snakk om siden dere velger å innføre en slik regel.

Lenke til kommentar

Noen av disse *slettet* postene eksisterer fordi trådstarter ber deltageren om å fjerne innlegget av div. årsaker. Eller fordi man ved en feiltakelse har dobbeltpostet. Man kan ikke forenkle situasjonen slik og generalisere.

 

Det har kommet mange forslag om mer eller mindre avanserte funksjoner, men jeg tror det enkle ofte kan være det beste. Forslaget mitt, som jeg har nevnt tidligere, tror jeg kan være en fornuftig tilnærming til problemet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

QUOTE (svortevik @ 21/01/2005 : 21:25)
Hva vil du fram til med at det er fredag kveld? Setter dere en slik grense i helgene for å bli kvitt meningsløse fyllaposter er det noe annet, men da bør dere jo neste gi beskjed om dette, eller vil det si at hele hw.no teamet er på fylla og derfor ikke svarer en fredag kveld :D

Med det mente jeg at det er en bedrift som driver dette forumet, og som med de fleste andre bedrifter har man en klarlagt arbeidstid, gjerne 08-16. Det blir for dumt å kreve at folk skal komme og stå til ansvar for en tjeneste, som ikke er forretningskritisk for noen parter, og som det strengt tatt ikke er noe feil på lang utenfor denne arbeidstiden. Drifterne her har et privatliv, og jeg synes det bør respekteres.

 

Resten av innlegget mitt var ikke myntet på deg spesielt, men på de som måtte føle seg truffet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...