Gå til innhold

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget ?


Anbefalte innlegg

user posted image-knappen mangler på enkelte av mine innlegg idag og når jeg prøvde å redigere et som jeg hadde i bufferen så fikk jeg følgende feilmelding:

 

"Feilmeldingen som oppsto var:

 

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget"

 

F.eks:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry3276005

 

Hva skjer?

 

Oppdatering 1:

 

Det er uten forvarsel innført en tidsbegrensning av user posted image-knappen som tillater at man kan redigere egne innlegg her på forumet.

 

Oppdatering 2:

 

Tidsbegrensningen på redigering av innlegg er blitt fjernet inntil videre.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er satt en tidsbegrensning på edit-knappen fordi vi den siste tiden har opplevt svært mye missbruk av folk som går gjennom hele historikken sin og sletter alle innlegg de har skrevet. Dette ødelegger kontinuiteten i tråder på forumet, og er uholdbart.

 

For øyeblikket er denne satt til 10 minutter, men det er mulig vi kan sette den noe høyere for å minke ulempene. Hensikten er først og fremst å forhindre misbruk.

Lenke til kommentar

Det synes jeg ikke er en god løsning, for jeg har tråder der jeg legger til linker hele tiden som f.eks:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry2158844

 

Hva mener du jeg og andre skal gjøre med det da? Det går ofte dager, uker og kanskje måneder mellom hver gang tilsvarende poster blir oppdatert. Denne tidsbegrensningen på edit henger ikke på greip, så jeg foreslår at dere fjerner den og heller gir advarseler til dem som missbruker den.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 21/01/2005 : 18:05)
Ingen fullgod løsning nei, men dessverre nødvendig. I slike tilfeller må du nok ta kontakt med en moderator.

Nei, det blir for tungvindt. Dette må dere revurdere straks, for nå synes jeg forumene falt kraftig i kvalitet. Dette fører bare til mer spam tror jeg :no:

 

Vennligst revurder!!!!!

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 21/01/2005 : 18:09)
Mer spam? Hva er tankegangen bak en slik påstand?

Man har et problem, og derfor må man velge det minste av to onder. Slik er det bare dessverre.

Jeg frykter at folk kommer til å poste dobbelt opp dersom de ikke får redigere. Noen ganger er også forumet ustabilt i flere timer som gjør at redigering blir umulig på så kort tid.

 

Jeg kjøper ikke logikken bak denne ekstreme endringen, det er en altfor lettvindt løsning som ødelegger for alle fremfor å hjelpe for noen få. Da er det bedre om dere modererer litt strengere synes jeg :thumbdown:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Men unnskyld uttrykket, dette er jo "...slettet før jeg mister edit...." vi har masse tråder hvor man oppdaterer førstesiden med informasjon for å slippe å lage et nytt innlegg hver gang vi oppdaterer informasjon.

 

Dette gjør at man må spamme forumet for å legge til informasjon. Mange tråder har 1. post som "førsteside" til informasjonen man prater om.

 

Kan dere være vennlig å revurdere dette? Det vil ødelegge mange aktiviteter.

 

Men hva mener du med at folk går tilbake og sletter? Har du noen eksempler hvor det faktisk er et problem? Og at det ikke har en hensikt og var ønsket av trådstarter?

 

EDIT: (mens jeg har tid).

Er det andre årsaker? Vil ikke dette hemme forumet betraktelig?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

QUOTE (Theo343 @ 21/01/2005 : 18:25)
Men hva mener du med at folk går tilbake og sletter? Har du noen eksempler hvor det faktisk er et problem? Og at det ikke har en hensikt og var ønsket av trådstarter?

Det har ved noen anledninger vært brukere som systematisk har begynt å slettet alle sine innlegg. Dette går ut over andre brukere ved at en hel serie med tråder blir totalt meningsløse slik vi opplevde nylig.

 

Det er heller ikke slik at en som poster "eier" postene sine og står fritt til å slette disse. Postene er lagt ut offentlig på ett forum tilhørende hw.no og er dermed stillt til disposisjon for "allmenheten".

 

10 minutter virker imidlertid noe kjapt, og hva vil skje med poster som "Ukens tilbud - samleside" og ulike guider og sticky tråder ?

Lenke til kommentar

Helt bak mål IMO, første gang jeg har hørt om at noen bruker.

Hvis moderatorer skal dra alle under en kam og behandle alle som om dette er en barnehage, så vil de skape sin egen selvoppfyllte profeti.

 

mer skrivefeil, mer feilpostinger, mindre egenkontroll hos brukerne.

 

Det vil være langt flere som feilposter, feil-beskriver, dobbeltposter og skriver mange skrivefeil i poster ved uhell, enn det noensinne vil være folk som aktivt og med hensikt misbruker det.

 

Isåfall må en slik edit funksjonsbegrensning settes til 10 dager, ikke 10 minutter.

 

Jeg finner heller ikke noen slette-knapp for sine egne poster her, enten så er jeg blind, eller så er dette det første forumet jeg har sett med det også. Forventning av liten tillitt, skaper liten tillitt.

 

Dømmer man folk en vei, så vil de agere deretter også. Slikt blir det bare bråk av. Med 50.000+ postere og 6.000+ nye poster hver dag, vil det være mange uhell som vil ta lang tid før de blir rettet på ved hver minste ting, man vil aldri klare å skaffe nok moderatorer til å holde en så stram oversikt.

 

La heller folk få ha muligheten til å slette egne poster, editere egne poster, og å rename tråder de selv har startet. Slik det fungerer på de aller fleste andre store forumer på nett, blir folk behandlet seriøst, så vil de også oppføre seg seriøst.

 

 

Karma

Lenke til kommentar

Jeg kan umulig tenke meg at det er så mange som sletter gamle innlegg, at dere må fjerne editfunksjonen, istedet for å stenge ute/suspendere folk som gjør det!

 

Da kan dere heller få inn en funksjon der moderatorer får beskjed når noen har redigert mange gamle innlegg etterhverandre, og sjekke hva han faktiskt driver med.

 

Dere kan da enten stenge personen ute, eller frata _den_ personen edit-mulighetene.

 

 

Det er jo helt absurd å sette timecap på edit!

Lenke til kommentar

QUOTE (Vaffelkake @ 21/01/2005 : 18:48)
Jeg kan umulig tenke meg at det er så mange som sletter gamle innlegg, at dere må fjerne editfunksjonen, istedet for å stenge ute/suspendere folk som gjør det!

Da kan dere heller få inn en funksjon der moderatorer får beskjed når noen har redigert mange gamle innlegg etterhverandre, og sjekke hva han faktiskt driver med.

Dere kan da enten stenge personen ute, eller frata _den_ personen edit-mulighetene.


Det er jo helt absurd å sette timecap på edit!

100% enig! :yes:

 

Dette tiltaket er helt absurd og veldig lite gjennomtenkt ser det ut som.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 21/01/2005 : 19:03)
Tja, 10 minutter mener jeg også er unødvendig lite. Hva med å si 1 uke, eller et par dager minimum heller?

Det vil ikke funke på sticky's, jeg har en post som jeg oppdaterer jevnlig fra mai i fjor!

 

Og for ikke å snakke om alle brukerguidene på dette forumet...

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

QUOTE (snorreh @ 21/01/2005 : 19:04)
QUOTE (Blib @ 21/01/2005 : 19:03)
Tja, 10 minutter mener jeg også er unødvendig lite. Hva med å si 1 uke, eller et par dager minimum heller?

Det vil ikke funke på sticky's, jeg har en post som jeg oppdaterer jevnlig fra mai i fjor!

 

Og for ikke å snakke om alle brukerguidene på dette forumet...

et par dager minimum, kanskje tilogmed en uke.

Hvis det er som dere sier at folk går inn og sletter innlegg de har lagt inn så gjøre de vel ikke dette hele tiden, men kanskje en gang eller to? om de stikker herifra o.l. så hvis det er låst etter en uke vil det vel mest sannsynlig ikke forsvinne?

 

eller så kan dere jo sette en tidsbegrensning på edit knappen? at man ikke kan editere mer enn ett innlegg pr hvert 30 min?

 

men dette kan da umulig være et stort problem her på forumet? meget sjelden jeg finner slettede poster..

Endret av opticus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...