Gå til innhold

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (enden @ 21/01/2005 : 21:31)
Med det mente jeg at det er en bedrift som driver dette forumet, og som med de fleste andre bedrifter har man en klarlagt arbeidstid, gjerne 08-16. Det blir for dumt å kreve at folk skal komme og stå til ansvar for en tjeneste, som ikke er forretningskritisk for noen parter, og som det strengt tatt ikke er noe feil på lang utenfor denne arbeidstiden. Drifterne her har et privatliv, og jeg synes det bør respekteres.

Resten av innlegget mitt var ikke myntet på deg spesielt, men på de som måtte føle seg truffet.

At dere er en bedrift som driver det, og at du bruker det som et grunnlag for at 50.000 brukere skal være evige takknemmelige for at dere disponerer et forum som er gratis i bruk er like ugyldig som en far som banker ungene sine og sier "Dere skal være glad dere har tak over hodet dere uten å måtte betale et rødt øre, her er det jeg som bestemmer".

 

Du har i 2 poster nå stort sett ikke nevnt annet enn at klagene er dumme, og at det blir for dumt å klage. Nei, dere driver et forum hvor dere er godt klar over at det er brukere og posting 24 timer i døgnet her. Til sammenligning, siden vi er inne på ordet "bedrift", kan man f.eks se for seg en Texaco-bensinstasjon med kiosk som er åpen 24T, men ansatte bare er der fra 08-16.00, og hvis noen våger å gi dem kritikk for det, ja da er de dumme da, da blir det for dumt i følge den bedriften.

 

Det er vel og fint at dere disponerer et gratis forum, men det er ingen grunn til å prøve å sette 50.000 brukere i takknemmelighets-gjeld slik du fremstiller det nå.

 

Veldig mange av innleggene her er veldig lite "dumme" og veldig realistiske. Hvis dere er en bedrift med kunnskap om forum-miljøer av denne skalaen og større, så er dere godt klar over at slike innstrammninger ikke er dagligvare på seriøse forumer som har f.eks 500.000 brukere.

Forumer hos tabloid-aviser / media er ikke seriøse forumer. hw.no har rettet seg mot å virke profesjonelle, da burde dere følge det opp hele veien.

 

Det er ikke profesjonellt å gjøre slikt uten å informere en community på 50.000 brukere om hva som foregår på en så tydelig måte at det ikke er til å unngå, ikke legg ballen i våre hender.

 

Personlig synes jeg du er direkte ufin mot brukerne i måten du gir tilbakemeldinger på nå.

Dere har laget dette subforumet for å få tilbakemeldinger om forumer, er det ikke det dette subforumet heter da?

Dere har selv invitert til å få tilbakemeldinger, ikke sitt å skyt på brukerne når dere får det dere har bedt om, uansett om du/dere liker de tilbakemeldingene eller ikke.

 

Du/dere kan vri og vende på dette så mye dere vil, men tiden vil vise nøyaktig hva som kommer til å skje hvis dette er retningen dere velger å ta, ingen er hevet over regler om å vise folk litt respekt og gjensidighet, inklusive dere uansett hvor mye gratis dere gir ut av tjenester i form av et forum.

Hvis du ikke ser at det kommer til å skape enorme problemer, og enorme holdningsforandringer hos veldig mange brukere som er å innby til konflikt og motvilje som et varig resultat, noe som kommer til å skape et langt dårligere forhold mellom forum-administratorene, moderatorene og brukerne, så burde dere revurdere hvor mye erfaring dere har med store brukermiljøer på nett og evt. ta et snev av selvkritikk.

 

At dere har et privatliv er et ugyldig argument, det burde dere tenkt på før dere igangsatte en slik "ordning" på en fredag ettermiddag. Å forvente at det ikke kommer noen klager eller tilbakemeldinger etter klokken 16.00 på dette 24T forumet er ikke realistiskt i det hele tatt.

Du synes privatliv burde respekteres, jeg synes å informere brukere ordentlig om slike kollossale plutselige forandringer burde respekteres i like stor, hvis ikke større grad.

 

Med en så skuddsikker mangel på selvkritikk som dere/du har kommet med nå til tross for at det er unektelig mange her som har gode argumenter for at dette er bak mål nå, og så aggressivt du reagerer nå, mangler det bare at dere evt. finkammer / forfølger / undersøker og går i sømmene på alle brukere som har gitt dere kraftig kritikk her nå for evt. å finne noe dere kan gi dem advarsler for eller lignende for å gi dem en lekse i å ikke irettesette dere, gud forby, slik holdning føler jeg i luften her akkuratt nå.

 

Mulig jeg tar feil, men det får tiden vise.

 

Jeg drifter selv et aktivt 24/7 brukermiljø på 200.000+ brukere, alene, og gratis på tredje året nå, og av all kritikk jeg får fra brukere, har jeg aldri avfeid brukerne med å beskylde dem for at klagene deres er på nivå med dumheter når 100+ personer klager på den samme tingen.

Hadde jeg gjort det, og hatt det for vane, ville jeg neppe hatt noen brukere igjen til slutt.

 

Et diktatur er et diktatur uansett om det koster penger eller er gratis.

Å ta en slik holdning og vinkling ovenfor brukere som klager i et forum ment for å få tilbakemeldinger, kombinert med å gjøre slike forandringer uten å informere tydelig på forhånd, er på godt vei mot et slikt system.

 

Og mens vi er inne på emnet om mangel på "edit"-funksjonen:

QUOTE (enden)
for mange usakelige flammeposter her - prøv dere på konstruktiv kritikk istedet, så kanskje noen gider å bry seg med å ta dere på alvor.

 

Du har skrivefeil i posten din, "noen gider" > "noen gidder", kanskje ikke så dumt å beholde "edit" funksjonen allikevel.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar

QUOTE (Theo343 @ 21/01/2005 : 21:38)
Jeg har flere ukes gammle innlegg som jeg hele tiden redigerer og oppdaterer med status. Synd for deltagerne at disse trådene nå skal dø ut.

Har en liten mistanke om at her (i signaturen hans) problemet ligger.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg har lenge vurdert å forlate forumet av mange grunner, ikke bare iforhold til forumets regler, brukere og profil, men også av personlige årsaker. Dette var dråpen som fikk begeret til å renne over, og et perfekt tidspunkt til å avslutte.

 

Vil igjen legge til at dette har ikke kun med dette å gjøre, men mange faktorer, så det er ikke noe innfall jeg har fått for meg. :)

 

Takk for meg, lykke til videre til hw.no og alle som henger her.

Lenke til kommentar

QUOTE (jarmo @ 21/01/2005 : 23:00)
QUOTE (Theo343 @ 21/01/2005 : 21:38)
Jeg har flere ukes gammle innlegg som jeg hele tiden redigerer og oppdaterer med status. Synd for deltagerne at disse trådene nå skal dø ut.

Har en liten mistanke om at her (i signaturen hans) problemet ligger.....

Hva insinuerer du? At tilbuskampanjene vi har holdt er årsaken til restriksjonen? Den må du dra lenger ut på landet med. :thumbdown:

 

Antar at jeg missforsto kommentaren din...

 

Men det vil kunne sette en effektiv stopper for dem og de håpefulle som kunne ha fått noe ut av de.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

QUOTE (Theo343 @ 21/01/2005 : 19:27)
Gi advarsler og utestengelse og legg tilbake edit. Er mitt forslag/ønske :-).

Hjelper ikke så mye da mye av skaden allerede har skjedd innen det oppdages.

Jeg ser absolutt ulempene med dette, men det er også en stor fordel, at brukerne tvinges til å legge mer arbeid i innleggene og være mer nøye med hva de poster.

 

Kanskje det er mulig å legge inn editeringsfunksjon i enkeltinnlegg/tråder som guider og workloggs ?

Lenke til kommentar

Syntes selv denne nye ordningen er dum. Men det må gå ann å komme med en ordning.

 

Denne ordningen kommer virkelig til å ødelegge Worklog trådene. Ett forslag her inne syntes jeg var meget godt. Fred førstepostene. Da har man mulighet til å legge inn linker for oppdateringer slik at det blir lettere å følge med. Ta foreksempel snekker'n sin worklogg: Snekkerboden. Denne er ett parkt eksempel på en worklog. Men den er 111 sider stor for øyeblikket og vokser hver dag. Så hvis man er nye og vil plukke opp tips fra ham. Så må man bla seg igjennom hauger av meldinger som: "Fett" før man finner litt info fra sjefen sjøl.

 

Har sett at noen da legger linker inn til de nye oppdateringene slik at man slipper dette. Men denne muligheten vil da bortfalle siden man ikke kan få lagt disse inn på første siden. Og man har heller ingen mulighet til å si i fra om at det er kommet en oppdatering ved å endre slutten av emne tittelen.

 

 

 

Ser også at det er noen her inne på denne tråden som snakker varmt om å ha mulighet til å redigere gamle innlegg. Og som poppet opp på den "slettet" posten med mange slettede poster selv. Jeg vil bare si takk for at du ødelegger moroa.

 

 

Konklusjon: finn på en bedre og mer gjennomtenkt løsning.

 

 

Anders

Lenke til kommentar

el-asso:

Enig der, dette kan omgås.

 

Stort sett når man editerer skrivefeil ol. så gjør man det innen noen timer/et døgn(fylla). Og hvis man kunne fått "dispensasjon" for å opprette tråder hvor man kan editere 1. posten inntil den bes låst/stengt så hadde det løste hele problemet vil jeg tro :-).

 

Alle stickys, guider, kampanjer etc. styres fra 1. post. Som regel.

 

Men for worklogs trenger kanskje trådstarter dispensasjon for å editere alle sine innlegg i tråden.

 

Mulig å få til disse to funksjonene?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

QUOTE (Theo343 @ 21/01/2005 : 23:05)
QUOTE (jarmo @ 21/01/2005 : 23:00)
QUOTE (Theo343 @ 21/01/2005 : 21:38)
Jeg har flere ukes gammle innlegg som jeg hele tiden redigerer og oppdaterer med status. Synd for deltagerne at disse trådene nå skal dø ut.

Har en liten mistanke om at her (i signaturen hans) problemet ligger.....

Hva insinuerer du? At tilbuskampanjene vi har holdt er årsaken til restriksjonen? Den må du dra lenger ut på landet med. :thumbdown:

 

Antar at jeg missforsto kommentaren din...

 

Men det vil kunne sette en effektiv stopper for dem og de håpefulle som kunne ha fått noe ut av de.

Jepp ! Du misset litt.. ;)

 

Har bare en liten mistanke om at noe(n) lengre opp i systemet som ikke liker fremgangsmåten (salgsmåten) her i forumet.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...