Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT


spoonikus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan hende at denne funksjonen er fjernet, da er jo alt fint for min del. Jeg har imidlertid også sett mange med amd xp prosessorer som har dette problemet rundt på forskjellig forum.

 

Jeg håper egentlig at funksjonen er fjernet fra XFX Geforce 6600GT agp versjonen.

Da vet jeg nemlig at ingen komponenter er ødelagte på kortet mitt.

 

Ellers så fyker det helt sinnsykt avgårde i doom III med 66.96 driverne på 1280x1024 0xAA High quality. :) Nyere drivere er sikkert enda bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket tempene og syntes de var vel høye. Det er tydelig at den nye viften som liksom skulle være bedre, er dårligere. Minnet er sannsynligvis 2.0 ns og ikke 1.6 som alle reviewsene sier. Ting taler vel for at den nye kjøleløsningen egentlig likevel er dårligere enn den gamle. Her lastet jeg 3dmark 2003 og fikk 6949 poeng.

 

Jeg overvåkte tempen med Rivatuner og fikk helt opp i 86 grader Celsius på det meste.

 

Nå er tempen 54 C.

Helt idle er den 51-53 C.

 

Ganske irriterende egentlig. Tror man kjøper en ting og får noe dårligere enn hva alle reviewsene har sagt.

De skryter joe av at den nye kjøleren skal være 10-20 grader mer effektiv, virker heller motsatt her + at bare en av temperatur sensorene virker.

post-23-1106442850_thumb.jpg

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Halla.. jeg har satt sammen pcn min nå(specs på personlig info) dvs xfx geforce 6600 GT, og jeg fikk 9568 poeng i 3dmark03 HELT uten NOE slags klokking.. jeg ble faktisk overraska! woho =] jeg er glad jeg... :) jeg har en metall vifte.. uten sånn bilde på, er det den nye? bare lurer :p

Lenke til kommentar

Jeg synes idle temp på 54 var ganske lav, for jeg har en temp på ca 65 i windows (uten noe load wse) og har registrert oppi 110 i "heavy duty". Kan hende dette skyldes høy rom temp men tror dette er lite sannsynlig. Det virker som om den nye vifta er helt håpløs... (trodde xfx skulle være ett godt kjøp siden frekvensene er høyere enn standard)

 

Edit: Fikk 7500 i 3dmark 03 en eller annen gang!

Endret av Horepus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her er det noe som ikke stemmer..

Det skal ikke være så store forskjeller i 3DMark03 slik "KongeOdin", "Horepus" og "Spoonikus" rapporterer.. Selv om de har veldig ulike systemer (CPU) skal det ikke så slå så kraftig ut i 3DMark03 (som i all hovedsak tester GPU/skjermkort).

Kan ulike drivere gi så store utslag? (har sett dette for "gamle" FX-serien)

Lenke til kommentar

Idle temp ligger på ca. 43 hos meg, ~55 i krevende spill.

Jeg fikk i 7761 poeng i 3dmark03.

Bruker 67.03 beta drivere.

 

Har ikke hatt noen problemer med kortet ennå.

Har den nye vifta btw.

 

Omgivelsestemperatur funker ikke hos meg heller. Tviler på at det er noe feil med kortet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men... har det veldig mye å si om man har 1024x eller 800x i 3dmark03? jeg fikk 9568 med 800x600, og tror ikke det skal ha så mye å si? noen som vet?

 

Du *skal* kjøre 3DMark03 på default (*ikke rør* noe av settings) som er 1024x768 no-AA/4-AF.

Du kan evt. kjøre høyere oppløsning AA/høyere AF for å teste GPU'n mer, .evt. lavere oppløsing for å teste CPU-begrensinger (dog ikke vits i 3DMark03).

Hele vitsen med en benchmark dersom du skal sammenlikne er å kjøre den med default settings.

Dette burde være elementært for alle som prøver 3DMark eller andre benchmarks.

Blir jo latterlig å sammenlikne en test kjørt med 640x480 uten eyecandy mot en test på 1600x1200 med alt påslått av eyecancdy.

 

Edit:

Og ja.. det har *mye* å si..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Jeg glemte å si at jeg ikke kjører fullversjonen av 3dmark2003, jeg har bare lastet ned gratisversjonen og kjørt.

 

Tempene ser forresten veldig fine ut rett før og rett etter jeg har f.eks. spilt. Rivatuner avslørte imidlertid den sanne situasjonen. Bare se bildet som jeg satte inn noen poster ovenfor.

 

Alt av programmer var selvføgelig slått av. Settingsene i kontrollpanelet var satt til å bestemmes av programmet. Det eneste som kjørte var temperatur målingene til rivatuner i bakgrunnen.

 

Jeg burde kansje prøve 67.03 driverne jeg og. Kansje tempen blir lavere med de.

 

Ellers så har jeg 4 vifter i kabinettet mitt. 2 foran og 2 bak

(Og ellers de faste, som 2 i chieftech 360W strømforsyningen, 1 på cpu og 1 på gpu).

Jeg var ellers nødt til å lime nylonstrømper foran alle luftinnganger da ikke jeg klarte å få til tilfredsstillende kjøling med overtrykk i kassen. Med overtrykk hadde jeg jo bare trengt å sette nylon foran. Strømpene ser ut til å holde det grove støvet ute av kassen.

 

Da jeg startet maskinen i dag var det ganske kaldt i rommet, noe det er enda. Så jeg logget tempen. Den steg fra 40 C rett etter oppstart og til ca 51 C en stund etter. Nå er den 51 C (fremdeles 0 ekstent). Tempen på cpu er nå 55 C internt og 34 eksternt.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Som TL1000 sier, må det jo være en selvfølge at folk oppgir resultat med defoult innstillinger i 3Dmark hvis det skal sammenlignes. Vil tro svært mange bruker gratisversionen, hvor det som nevnt her er 1024x768 uten AA/AF.

 

Ellers har jeg følelsen av at det som KongeOdin sier er "gjengs" med alle 6600GT, og lese av temp rett etter feks 3Dmark er helt uinteressant. Jeg sitter selv på et Gainward GS kort, og har 2 skjermer, slik at jeg kan se temeraturen ved 3Dmark eller under spill, og den flyr opp i rundt 80 grader i korte øyeblikk.

Jeg prøvde å bytte goop, og det fikk ned tempen et par grader, men dette at tempen i det hele tatt kan gå så fort opp og ned sier meg at disse kjøleelementene jevnt over har middelmådige egenskaper. (skulle faktisk gjerne sett produsentene bruke mer energi på egenskaper en disign, lys og fjolleri...)

 

Mitt GS kort er jo ganske klokkevillig, men jeg syns ikke klokkingen virker til å gjøre særlig mye til eller fra på temeraturen.

 

Jeg har forøvrig nettopp satt inn vannkjøling og det gjorde susen ifht disse plutselige kortvarige temperatursvingningene. Temperaturen ligger nå fortsatt høyt ifht resten av systemet, men er ikke ujevn.

Endret av pcp160
Lenke til kommentar

Du trenger ikke rivatuner for å klokke, men den er kjekk å logge tempen med.

 

For å klokke kan du åpne driver cden og gå til free software og så overclock utility.

 

Rivatuner finnes på http://www.guru3d.com

 

skal prøve 67.03 nå, men det blir den siste.

 

Har også sjekket tempen i Doom3 under 1280x1024 2xAA.

 

Høyeste temp var 79 grader, men lå mellom 73 og 79 for deretter å synke til normaltemperatur på 56 etter spillet. :)

 

Jeg har enda ikke prøvd å klokke. Har ikke noe lyst til det heller.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Hvis du bruker hardwaremonitor knappen på rivatuner, så ser du at grafikkortet klokker automatisk opp frekvensen på 300 til 500 under 3d applikasjoner.

disse kortene skal kjøre slik automatisk.

XFX kortene trodde jeg skulle kjøre 300 og 500x2=1000 under 2D applikasjoner og 500 og 500x2=1000 under 3D applikasjoner.

Se bildet jeg har limt inn i en av de forrige postene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...