Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT


spoonikus

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6
(selv om jeg syns det er litt rart i BF1942, siden det kunne jeg kjører glatt med Creative ti 4400 og min tidligere PC med Athlon 1333,33 Mhz CPU, 512mb ram, problemen jeg opplever nå er derimot i Far Cry og Half-Life 2)

Jeg hadde en gf4 ti 4200, 1,75 mhz amd athlon xp cpu, 640SDram før, og da hakket det på "samme måte", men litt mer!... jeg har samme harddisk nå, og mistenker den for å være synderen => ( har hdd og cdrom fra gamle pc'n)

Tror nok ikke det er hdd'n, siden den har en rpm på 7200 og 8MB cache. Det skal jo fungere for de fleste nye hdd'ene har samme specs.

 

Men det kan jo hende at det er minne som er problemet. Har selv å tenkt å kjøpe meg et nytt grafikkkort i den klassen, men har selv bare 512MB 333mHz minnebrikke.

Så kan det være minne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder mitt tidligere nevnte tilfelle da, så ligger jeg med 1024x768, alt på High, 2xAA/AF i Half-Life 2 på 65+ fps, men i det jeg møter mange fiender/går inn i detaljerte områder så hakker det veldig og FPS detter til 20-30, samtidig som hdd jobber veldig. Når jeg sjekker Taskmanager mens spiller går, ser jeg at jeg bruker 560+mb av mine 512mb ram, så jeg mistenker (samt fått forklart av en del her på forumet/diverse andre folk med tilsvarende problem på andre forum) at FPS droppen + hdd jobbing skyldes at systemet bytter fra ram til paging file på hdd. Så fort jeg får råd skal jeg kjøpe meg en 512mb brikke til, i mellomtiden venter jeg på at andre, med noe tilsvarende problem (spoon), skal si i fra hvilken effekt en ekstra ram-brikke hadde på problemet.

 

Sliter forøvrig med samme problem i Far Cry, Doom 3 i det jeg kjører på High detail.

Lenke til kommentar

Jeg har forresten sett noen vifter som man hevder fungerer bra, selv om jeg i og for seg har bestemt meg for vannblokk.

 

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=1974

 

http://www.jetart.com.tw/style/content/CN-...d=3191&id=16279

 

Foreløpig ser det ut som om den er vanskelig å få tak i, men her har de den

 

http://www.directron.com/directron/cf206.html

 

Det ser ut som om revoltec leverer den, så da har de den kanskje snart hos www.3dfxcool.no

 

http://www.revoltec.de/index_de.htm

 

Anmeldelsene ser jo ganske bra ut.

Lenke til kommentar

skal selge 1 512 SDram brikke og 1 128 sdram brikke, blir vel opp imot 800-1000 penger for det, i og med at det er veldig sjeldne brikker =] bestiller hdd/lydkort/ram asap, og gir nermere beskjed.... få vel ikke bestillt før om 2-3/4 uker uansett..

Endret av spoonikus
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt pcie utgaven av xfx6600 gt...

Må si meg smellfornøyd med saken...eneste problemet orginalt er viften som bråker som en liten C-130.

Men dette fikset jeg med min deilige og viskøse zalman Vf700-Cu

Klokket opp fra 500/1000 til 616/1230(har ikk prøvd høyere..går nok det å)

ligger atm på 9375p i 3dm03...

Etter 4 timers spilling ligger tempen på 49 grader i gpucore.Ihvertfall ifølge nvidia sitt eksentriske oppsett under skjerminst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
gode drivere finner du på www.guru3d.com :)  alltid det nyeste på driver fronten

Nyere enn www.nvidia.com?

Ja... på Guru3d legges også både beta og "tweakede" driver-versjoner ut..

Du bør vel også tenke litt på at det nyeste ikke alltid er det beste...

Det er en grunn til at det går en viss tid før ofisielle/godkjente.. og ikke minst... "nok" testede drivere blir lagt ut av ATI og Nvidia...

Lenke til kommentar

Det er et skikkelig søppelskjermkort. Det var defekt fra dag 1. Konsekvensen var at skjermen ble svart 15 sek ute i spill. Jeg hadde selvsagt oppdaterte drivere og BIOS.

 

Da jeg skiftet tilbake til det gamle skjermkortet(Nvidia Geforce4 Ti 4400), forsvant problemet helt. I alle fall problemet med at skjermen plutselig blir sort 15 sek. under spill og grafiske prosesser.

 

Så nå skal jeg returnere grafikkorte til Komplett.no.

Lenke til kommentar

Tok av kjøleren og smurte på litt Coolermaster high performance thermal compound, ffør jeg satte på kjøleren igjen.

 

Kjørte 3dmark 03 to ganger. Tempen som før gikk opp til 83-86 grader er nå max 77 grader celsius. Gikk ned til 51 grader som den holder nå etter noen minutter.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...