Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT


spoonikus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken vifte følger med kortet?

Jeg tror det er vesentlig. Har hørt det skal være 3 eller fire utgaver av dette kortet, mens det nyeste ble lansert av xfx like etter jul, med ny vifte. Får håpe nettshopene har tatt inn disse.

 

Jeg bestillte mitt fra Netshop og får det i løpet av de neste dagene. Håper det er rett utgave, og at det virker med det gamle hovedkortet mitt. Hvis ikke det virker blir det vel nytt hovedkort og prosessor på meg også. :D

 

Siterer : http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT43AND

Tech Notes

 

Fan Update.pdf

Remark: The XFX GeForce 6600 GT AGP is now shipping with an improved fan.

Posted ( 12.27.2004 )

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Skulle "vekke" maskinen neste morgen etter at den hadde gått i "dvalemodus"...

ikke noe liv. Restarta PC'n, og den ville ikke boote : "No signal detected".

Kortet får størm og vifta går, men nei... :mad:

Putta inn det gamle FX5600 Ultra kortet igjen, boota uten problem. :ermm:

Kortet er sendt inn til Norek for bytte. :thumbup:

 

Opplevde også endel artifacts før det tok kvelden, men det kan være pga. litt

overklokking :cry:

Lenke til kommentar

Til og med med den "gamle" kjølingen skulle det jo tåle litt klokking. Hensikten min er imidlertid at kjølingen og minnet er godt nok til at det holder mer enn bare et par år.

En dag var litt lite.

God sjans for å få dårlig drit med andre ord.

Får i det minste håpe kortet går i filler før 2 år så det kan byttes inn i det minste.

Det får værsågod holde til jeg er ferdig med å skrive diplomet mitt.

 

Det første kortet jeg hadde, en Hercules Stingray 128 (4mb/8mb) Vodoo Rush holdt i mer enn fem år før det tullet. Og da hadde jeg overklokket max (74 Hz) i fire av årene.

Lenke til kommentar

Kjøpte kortet hos Netshop. Installasjonen gikk greit.

 

Prøvde kortet i Doom 3 og syntes det fungerte greit.

 

Kjørte 1280x1024 og 2xAA på High quality.

 

Å skrive timedemo demo1 i konsollen gav følgende resultat.

 

1 gang: 24.9 fps

2 gang. 27.4 fps

 

Tempen rett etterpå var 60 i grafikkkjernen,

 

Tempen på prosessoren var som følgende, 57 i kjernen

og 37 i omgivelsene.

 

Av en eller annen grunn får jeg bare opp hva som er tempen i kjernen av grafikkortet og ikke i omgivelsene. Hva skal jeg koble her?

 

Regner med at jeg kansje kunne trenge en ny prosessor + hovedkort.

 

Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal bruke innstillingspanelet enda siden jeg ikke har brukt Nvidia før.

Lenke til kommentar

ettersom jeg husker så var det omtrent det samme, men da hadde 0x AA på. 9700pro AIW var slett ikke noe dårlig kort.

Jeg har imidlertid ikke funnet ut hvordan jeg gjør mange av innstillingene på det nye kortet enda. Jeg har heller ikke justert Doom III config filen enda og heller ikke installert andre drivere enn de som fulgte med kortet.

 

Jeg kjører heller en benchmark på det "i morgen" for å se hva resultatet blir uten AA og med 66.93 driverene fra Nvidia.

 

I 3dmark 05 fikk jeg iallefall 2887 poeng. Første gang jeg har kunnet se testen nogenlunde flytende.

:)

Må sove nå.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Jeg opplever også en del problemer med dette kortet. Holdt på med Bridge It (er dette tungt?) i går da jeg opplevde noe vifte liknende artifacts som sprer seg ut fra sentrum av skjermen (hadde forøvrig dette problemet før også men da oppdaterte jeg driverne til 71.24 og trodde dermed det var løst) så da i Nvidia panelet at det nærmet seg 110 grader i kjernen (har ikke omgivelse temp jeg heller). Har noen en løsning eller forklaring, ellers så åker det straka vegen til Komplett igjen...

 

Har den nye vifta forresten...

Endret av Horepus
Lenke til kommentar

Jeg har foreløpig ikke hatt ande problemer enn at jeg ikke får omgivelses temperaturen av grafikkkortet. Hva kan dette skyldes?

 

Ellers så kjørte jeg doom3 med 66.93 1280x1024 2xAA High quality

 

1.gang 25.2 fps

2.gang 28.0 fps

 

0xAA High quality

 

1.gang 28.0

2.gang 31.7

 

Da jeg sjekket tempen etter å ha avsluttet spillet var den 64 grader i grafikk kjernen.

CPU var 60 grader. og omgivelses temperaturen for CPU var 39 grader.

Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt dette kortet. Regner med jeg får det snart.. Men er litt usikker på hvilken driver jeg skal velge. Har hørt driveren som er med kortet er veldig dålig, stemmer det? Kan noen gi meg link til den beste driveren for XFX GeForce 6600GT 128MB?

Lenke til kommentar

Gi melding om temperaturen utenfor grafikk kjernen vises riktig når du får det.

 

Den seneste offisielle driveren er 66.93. Denne fungerer bedre enn den som følger med syntes jeg. Ellers så kan du se litt her:

 

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

 

http://downloads.guru3d.com/

 

ftp://www.propellerheadsupport.co.uk/nvidia/

 

http://www.nzone.com

 

Det er likevel noen programmer som følger med cd som kan være kjekke. Jeg har ikke lyktes med å finne et dvd codec enda.

Det er også en register setting som kan enables fra cd slik at man får tilgang til klokkefrekvensene. Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke disse, men de er kjekke å ha tilgang på i kontrollpanelet.

:)

 

Jeg vurderer å sende kortet inn igjen siden ikke temperatur sensoren virker. Skal sende netshop en mail og spørre om problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...