Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT


spoonikus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tar dette skjermkortet 2plasser? altså større enn vanlige kort? skal ha det i en shuttle

ikke mitt XFX kort. En som vanlig.

OK.. det var bra.. Var en som snakket om at alle Nvidia-kort tok 2 plasser.

med andre ord.. en som ikke har peil og tok en sjangs ;)

 

mitt MSI gf660gt tar 1plass..

kommer ann på kjøleren på kortet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har lest, men hva får du i 3dmark03?

Legg merke til i "siggen" til spoonikus at 6600GT ikke scorer spesielt bra i 3DMark01. Dette fordi denne ikke tester nye shadere (DX9) og er en test hvor gode 256bit kort kommer til sin rett..(og 6600-serien har 128bit minnebuss).

Tror mitt kort (i ett Sempron-basert system) knapt klarer 14k, men her spilller jo FSB'n mest rolle (max. stabilt på min Sempron2500+ er 180).

 

Edit:

Har ikke kjørt 3DMark05 el. Aquamark med 6600GT'n enda... 3DMark01-score er med [email protected](FSB250) og 9800Pro@440/760.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er det smart å bruke omega driverne til nvidia kort? noen som har testa? bedre ytelse eller? please tell :D vurderer å prøve dem

Har brukt Omega-drivere til mitt "FX5900-system" en tid (bruker Nvida 67.22 nå).

Kunne ikke se hverken noen fordeler eller ulemper med disse (Omega) driverne.

Omega drivere er vel mest egnet for ATI 9500/9600 pga. softmod, Radlinker inkludert..og "opplåsing" av ATI's OC-"sperre" for 9600-serien..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

KongeOdin: Jeg synes det er unødvendig å sende inn kortet ditt fordi "sensoren som viser tenpraturen i omgivelsene ikke virker" Vet ikke om det engang finnes en slik en men den er i alle fall helt ubrukelig og kommer i samme felkategori som : "det er en ripe i kjøleblokken, tror jeg sender inn kortet"

 

Dette gjør bare grafikkort dyrere for resten av oss som kjøper.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du kan ha lest alle postene mine. Poenget mitt var å finne frem til detaljer om kortet, slik at jeg kunne få hjelp lettere om jeg lurte på noe og slik at andre kunne finne ut det de trengte om kortet og eventuelt gjøre sin kjøpsvurdering utifra dette.

Dersom det er noe galt med kortet skal det sendes inn. Det viste seg derimot at det ikke var noe galt med det. Ingen av de nyere xfx utgavene ser ut til å ha ekstern temperatursensor.

 

Hvis det hadde vært noe galt med denne sensoren, så kunne det likevel hende at ikke det var på selve sensoren feilen lå, men andre steder i kortet. Man betaler uansett ikke flere tusen for et produkt med mangler.

Tror du jeg hadde giddet å finne ut så mange detaljer om kortet dersom jeg hadde sendt det inn?

Det sitter trygt i agp porten på maskinen min. :)

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Da var endelig kortet mitt tilbake fra Norek...

 

Det jeg lurer på, finnes det noen brukbar kjøler til dette kortet??

Opplever temp opp mot 90 grader, og får noen sinnsyke artifacts i ett par spill,

f. eks. Xpand Rally (mens CRM2005 funker fint :ermm: )

 

Har klokka det nå til 535 / 1,07. Har hatt det endel høyere, og det funker

bra som sagt i noen spill, mens andre klikker helt pga. artifacts.

 

Fikk forresten over 3300 i 3dMark 2005, med en AthlonXP2500@2700

og 512MB RAM :p

Endret av Storm29
Lenke til kommentar

Jeg surfa litt på komplett i dag, og til min store forundring så jeg at jeg hadde et kort som ser akkurat ut som XFX GeForce 6600 256MB DDR AGP, Tv-Out, Dual-DVI, Retail

... samme vifte og alt, men er dette den nye vifta de har montert på "GT" kortene? jeg kjøpte et GT kort til 1750,-... noen som vet om de har lurt meg? :hmm:

Lenke til kommentar

Testa timedemo demo1 i doom3 nå, og fikk:

 

timedemo demo1 1. gang: 44.7 fps

timedemo demo1 2. gang: 56.9 fps

(1280x1024 og 2xAA på High quality)

er fornøyd jeg =] wii :love:

 

i Source stress test får jeg mellom 110 og 120

 

Noen andre skriv opp resultatene deres da =] uansett kort! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...