Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT


spoonikus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Den var imponerende rolig. Synd den var så dyr. 300 + porto og oppkrav blir fort litt penger for en stakkars student :-/

Slutt og syt.. :)

Har du råd til 6600GT har du råd til ny kjøler og... særlig dersom du dropper en kveld-på-by'n..

Studielånet må jo gå til viktige ting!

:p

Lenke til kommentar

WoW hengte seg igår fullstendig for 3dje gangen på 3 dager, og lurte på om noen andre har likn. problemer med dette kortet? har som dere skjønner XFX 6600GT AGP og WXP Pro SP2, 1024MB OCZ Ram og Gigabyte GA K8NS Ultra 939 (nF3 Ultra).

 

kjører detonator 66.93. veldig irriterende dette problemet, lurer på om det er feil med selve kortet så jeg må sende det i retur? hvis jeg kan bytte det inn i et annet kort hvilket merke vil dere anbefale da? tenkte på MSI for det skulle være stille.

 

:wallbash:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Før du gjør noe forhastet, sjekk ramen din. Ofte er det naturlig og gi skjermkortet skylden for heng i spill, mens det egentlig kan være ramen i maskinen din.

 

Prøv gratis programmet: Docmemory på www.simmtester.com

 

Kjør programmet som lager en testdiskett. Restart maskinen og kjør dos med en win98oppstartsdiskett eller lignende og kjør docmemory.exe programmet.

 

Jeg fant at det var en feil med en av rambrikkene mine ved å kjøre en enkel 10 minuttersloop i dette programmet.

Lenke til kommentar
Før du gjør noe forhastet, sjekk ramen din. Ofte er det naturlig og gi skjermkortet skylden for heng i spill, mens det egentlig kan være ramen i maskinen din.

 

Prøv gratis programmet: Docmemory på www.simmtester.com

 

Kjør programmet som lager en testdiskett. Restart maskinen og kjør dos med en win98oppstartsdiskett eller lignende og kjør docmemory.exe programmet.

 

Jeg fant at det var en feil med en av rambrikkene mine ved å kjøre en enkel 10 minuttersloop i dette programmet.

har ikke diskett stasjon :( finnes vel et som tester det i windows ?

Lenke til kommentar

Leg docmemory på c: eller d: og kjør det derifra. Det kan gå. Jeg ville ha prøvd det det er ikke alle minnetester som tar alle feil. Dersom det ikke er minnet vil det være naturlig å tro at det er skjermkortet. Har du prøvd å slå av fastwrites eller sidebandadressing i bios? Har hørt det kan virke.

 

Ellers ville jeg ha prøvd å oppdatere biosen til hovedkortet, det har virket før for meg. Ulempen er selvfølgelig at du da mest sansynlig må ut i dos igjen, du kan imidlertid kjøre programmene fra en eller annen stasjon i maskinen din f.eks. c:

 

Regner med at du har noen spywarekillers som du bruker jevnlig. F.eks. Adaware fra lavasoft.de eller spybot search and destroy. Det kan være prosesser i maskinen som kræsjer med spillprogrammet av og til.

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

tror ikke jeg har testa den med det gamle nei kan sjekke det. men virker som kortet er skadd. faen så kjipt ass hvis jeg må være uten pc i en ukes tid eller noe.

 

når du snakker om brukerfeil hva er det egentlig jeg kan ha gjort galt da liksom? jeg satte i kortet, plugga i strømmen og kjørte inn windows og 66.93 drivere. (ny pc)

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har innstalert vannkjøling? Hadde vært fint om dere kunne fortelle om temp og overklokking. Har innstalert bigwater pakken på skjermkortet. Funket fint med litt modifisering (bore nye hull gjennom vannblokken til å feste den med, og litt sliping i kantene på undersiden for å få plass til blokker til ramen.

 

Var litt skuffet på overklokking på ramen. Klarer ikke å få presset de høyere enn til 1175Mhz. Gpuen stoppet på 607Mhz. Tempen på kortet ligger på 40 idle og 43 load. Temperaturen var oppe i +80 under load ved max (noe lavere) overklokking med stock kjøler.

 

Jeg har agp versjon, mulig dette har noe å si på rammen (evt. gpu). Hadde vært fint om dere kunne opplyse om det er agp elle pcie (og eventuelt 1,6 eller 2,0 ms ram. Jeg har 2.0).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...