Gå til innhold

XFX GeForce 6600GT


spoonikus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ZM80D-HP passer ikke på 6600GT

Noooo :cry:

 

Jaja.... det gjelder vel for alle 6600gt(agp) uansett leverandør?

Thank you for your interest in Zalman's product.

 

ZM80 series Heatpipe VGA coolers are not compatible with the 6600 GT AGP. Please refer to the "Guide of VF700 Compatible VGA Cards" at the VF700 product pages.

 

P.S. If you are Ok, you can use a VF700 in your system.

 

Regards,

Jinkook Kim/ZALMAN

Lenke til kommentar
ZM80D-HP passer ikke på 6600GT

Noooo :cry:

 

Jaja.... det gjelder vel for alle 6600gt(agp) uansett leverandør?

 

Problemet er at 6600-serien og 6800-serien har 22 mm hull rundt GPU istedet for 3mm som heat pipe serien til Zalman krever.

 

Kjøp heller Zalman VF700-Cu eller VF700-AlCu. Jeg har den sist nevnte på XFX 6600GT. Deilig å bli kvitt lyden fra orginal vifta.

 

Den finner du en link til her:

 

http://www.zalmanusa.com/usa/product/code_list.asp?code=013

Endret av torkelma
Lenke til kommentar

Noen som har funnet en test med 1.6ns minne vs 2.0 minne?

 

Komplett har jo for tiden tilbud på dette kortet, og vurderer det med en av de kjølerne som ble nevnt i posten over her, men ser Cu utgaven er 50 kr dyrere da den er i ren kobber. Vil det være verdt de 50 kr eller holder det lenge med AlCu?

Lenke til kommentar
Tenker på og bestille fra komplett et XFX 6600gt Agp, det er vel den nye type de har? den som har 2.0ns minne og ny vifte?

 

Og... funker det å overklokke minnet til det tilsvarer 1.6? :dontgetit:

Vet ikke om det er den nye typen, men den de har er hvertfall med 2.0ns minne dersom produkt nr er korret slik det ble nevnt i noen poster ovenfor.

 

slik jeg forstår det har ikke 2.0 ns minnet noen særelge overklokkingspotensiale i forhold til 1.6 ns. sistnevnte var vel i teorien underklokket en smule og det er vel derfor det kunne klokkes litt. Derfor var dette minnen ikkje brukt til full kapasitet og utviklet også mindre varme om jeg forstår det korrekt, mens 2.0 minnet nå kjører på maks og derfor blir en smule varmere i tillegg til at det er tregere :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg har klokket minnet til 1150 Mhz. Synest dette var bra siden jeg ikke klarer mer enn 572 på gpu med standard kjøling. Får se om det er minnet eller gpuen som holder igjen når jeg installerer vannkjøling.

 

Glemte å si at jeg har den nye typen. Kortet sitter også i antec sonata med lydemping. Mulig det kan overklokkes høyere med et bedre kabinett.

Endret av kimtsen
Lenke til kommentar

2.0ns ram har en teoretisk max frekvens 1.0 GHz (noe som xfx kortet er klokket til fra fabrikk). 1.6ns ram'en har derimot en teoretisk max frekvens på 1.25 GHz, altså 250 mhz mer.

 

Ser at mange får klokket 2.0ns ram'en en del (jeg kjører min på 1170 mhz), men man får helt klart helt andre resultater med 1.6 ram'en.

Lenke til kommentar

Ok folkens, nå vil jeg høre om dere er fornøyd med det nye "super+billig" kortet XFX 6600 agp !! jeg er ikke fornøyd, men det er fordi min hardware ikke er helt fresh... min harddisk tenker 24/7 under spill, som gjør at bildet stopper opp, og kommer tilbake.. jeg får bra resultater i 3dmark03-05, og om man får bra resultater så kan det vel umulig være noe galt med skjermkortet? da er det vel heller den andre hardwaren?

 

-----

 

BF1942: problemer her... hakker ekstremt, tror det er hdd og ram som gjør dette...

 

Americas Army: Kan ikke spille det.... på noen maps er det helt ekstremt, dette kan være fordi hdd må laste opp så masse filer? har en maxtor diamondback 9 som kostet 1998 på SIN tid >_<, er vel litt gåen den ja... skal kjøpe en seagate 200 s-ata disk... bør jeg det eller? pris: 998 elns på komplett...

 

Skriv hvordan dere føler at xfx 6600 kortet deres oppfører seg i forskjellige spill, det vil hjelpe meg med å finne ut hva som kan være problemet... :cool:

Lenke til kommentar

Med MSI 6600gt opplever jeg FPS dropp i møte med mange fiender/detaljerte områder, og i mitt tilfelle skyldes det nok ikke grafikkortet, men for lite ram (512mb) i det jeg kjører alt på max, og ellers opplever bra fps, men intens jobbing fra hd i de nevnte tilfellene. (dette har jeg kommet fra til etter å ha lest x antall poster, samt spørt sjøl)

 

Hvis hakkingen du nevner skjer på tilsvarende måte, så kan det være tilsvarende problem med for lite ram hos deg (selv om jeg syns det er litt rart i BF1942, siden det kunne jeg kjører glatt med Creative ti 4400 og min tidligere PC med Athlon 1333,33 Mhz CPU, 512mb ram, problemen jeg opplever nå er derimot i Far Cry og Half-Life 2)

 

Last ned FRAPS og sjekk om det er Fps dropp du opplever.

Endret av Solav
Lenke til kommentar
Ok folkens, nå vil jeg høre om dere er fornøyd med det nye "super+billig" kortet XFX 6600 agp !! jeg er ikke fornøyd,

Jeg er fornøyd bortsett fra at det bråker som et jetfly :cry: - men har funnet ut at det er veldig viktig å henge med på de siste beta driverne, - det fungerte fryktelig dårlig før jeg fikk installert Forceware 70.xx - - HL2 gikk endelig an å spille på disse - har 70.80 nå, og det hjalp ennå litt...

 

Ellers har jeg skjønt at disse nye spillene (Spesielt Doom3) trenger endel disk-aksess. - Doom3 hakker fryktelig hos meg, og nå har Perfectdisk stått i 1.5 døgn og defragmentert, så håper dette blir borte etter det :)

Lenke til kommentar
(selv om jeg syns det er litt rart i BF1942, siden det kunne jeg kjører glatt med Creative ti 4400 og min tidligere PC med Athlon 1333,33 Mhz CPU, 512mb ram, problemen jeg opplever nå er derimot i Far Cry og Half-Life 2)

Jeg hadde en gf4 ti 4200, 1,75 mhz amd athlon xp cpu, 640SDram før, og da hakket det på "samme måte", men litt mer!... jeg har samme harddisk nå, og mistenker den for å være synderen => ( har hdd og cdrom fra gamle pc'n)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...